Citat:
Ursprungligen postat av
Jagaresamlaren
Jag har i tidigare val skrivit mitt eget namn men tydligen räknas det inte. Jag försökte hitta information på nätet men de beskriver inte rent praktiskt vad det är man måste göra.
Hur går man till väga för att rösta på sig själv till riksdag, kommun och region?
Man registrerar det till
valmyndigheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
drKickass
Tror du måste ha en parti också.
Alltså behöver du skapa en förening, och sen registrera denna förening hos valmyndigheten. För denna registrering behöver du ha ett visst stöd också.
Jag tror du killgissar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Du går med i ett parti och ser till att hamna på den relevanta valsedeln. Eller startar ett eget parti och trycker upp egna valsedlar med ditt namn på. Enkelt.
Finns ingen anledning att trycka upp valsedlar om man inte tror att en massa andra ska rösta på en.
Räcker med att skriva partiets namn och kandidatens namn på en blank valsedel.
För du vet vad en
blank valsedel är?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jagaresamlaren
Hur startar man ett eget parti? Jag är den enda som ska vara medlem. Eventuellt några som får betalt för att göra det jag säger om det krävs
Förutom direktlänken kring att registrera parti
så kan du läsa mer här. Tex sånt som att skydda namn, låsa listor och beställa valsedlar (om man så önskar).
Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Google är din vän, det finns gott om detaljerade guider över hur man startar ett politiskt parti och deltar i allmänna val.
Sorry surgubbe.

Jag är TS vän!