2025-02-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så du är bara en sketen incells som är avundsjuk kvinnor har det lättare att få sex.

Sen svamlet efter där vet jag inte ens hur man ska bemöta, men inser det går hand i hand med incellsdårar.
Och det är enkelt, vill inte en man ha barn, skydda dig då, och plastkondomer är mycket MYCKET svåra att göra sönder.
En vanlig kondom räcker en droppe olja för den ska spricka.

Kvinnor blir gravida, prata om fantasier ger oss inget.

Inte heller har jag sagt något är orättvist, däremot är det bara kvinnan själv som äger sin egen kropp, inte du.
Du verkar lätt upprörd och när du skriver samma sak och svammel fyra ggr.
Det mest komiska är att det inte fins några hållbara argument, men gott om avundsjuka mot kvinnor.
Mitt råd är lägg ifrån dig mobilen och eller gå ifrån datorn och börja leva lite i verkligheten.
Så kanske du också kan få sex en gång.

Och vem vet, hitta en kvinna du inte måste tvinga till graviditet.
Det är bara ett konsterande att orsaken varför män kan inte bli gravida är för att det är kvinnor som får välja om de ska bli gravida eller inte, inte pågrund av något kvinnohat.
Att ju lättare tillgång till sex man har ju större risk är att man drabbas av ofrivilliga graviditeter.

Jag är inte avundsjuk på kvinnor, bara ett konsterande över hur det ser ut. Sex är ingen rättighet.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-13 kl. 09:50. Anledning: ....
Citera
2025-02-13, 10:34
Medlem
QUOTE=SvenHelsing|91003290]
Vrid på hur mycket du vill.

Snarare pekar ditt resonemang i rakt motsatt riktning. Det är ingen rättighet att börja donera blod till någon annan, och även efter att jag har påbörjat att göra det kan jag när som helst sluta göra det, även om det innebär den andre personens död.
[/quote]

Och med din logik så skulle någon kunna påstå att eftersom det är lagligt att neka någon blod även om någon där pågrund av det så ska mord vara tillåtet.
Även med nuvarande lagen så är inte all dödande lagligt
Eftersom inga kvinnor födds gravida och man har mer kontroll och ansvar över sin egna kropp och vad som finns i ens kropp jämfört med när någon annan behöver blod så borde lösningen vara att man förhindrar graviditeter, inte att lösningen ska vara aborter primärt.
Varför skapa liv för att sedan döda det?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-13 kl. 10:46.
Citera
2025-02-13, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Och med din logik så skulle någon kunna påstå att eftersom det är lagligt att neka någon blod även om någon där pågrund av det så ska mord vara tillåtet.

Nej, det leder min logik inte till, eftersom det enda min logik bygger på är att ingen är skyldig att upplåta sin kropp till någon annan.
Citat:
Även med nuvarande lagen så är inte all dödande lagligt
Eftersom inga kvinnor födds gravida och man har mer kontroll och ansvar över sin egna kropp och vad som finns i ens kropp jämfört med när någon annan behöver blod så borde lösningen vara att man förhindrar graviditeter, inte att lösningen ska vara aborter primärt.
Varför skapa liv för att sedan döda det?
Att hindra i förväg är att föredra, men man är ändå inte skyldig någon annan sin kropp.

Och citera riktigt. Och om du fuckar upp så använder du redigerafunktionen för att fixa till. Nästa gång svarar jag inte.
Citera
2025-02-13, 15:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Kvinnor kan vara de som får bestämma om de ska ha sex eller inte men det gör ju då att det är de främst som ska ta ansvar för sexet och att förhindra en graviditet.
Hur kan spermier som dör jämföras med en abort?
Det är bara ett konsterande över hur det ser ut.

En graviditet och en abort kan påverka en kvinna både fysiskt och psykiskt.. Det kan dessutom kosta skattepengar, bättre vore att förhindra en graviditet från början.
Dessutom är det oklart när livet börjar. Bättre att förhindra att foster utvecklas för mycket ifall man vill göra en abort
LoL, när, det är också mannans ansvar, men ibland kommer olyckor är då är det bra att kvinnan äger sin kropp och kan göra abort.(Eller försöker du inbilla dig sex är bara förnuft? )

Ja, en graviditet kan påverka en fysiskt och psykiskt.
Ja, en abort kan påverka en fysiskt och psykiskt.
Och?
Och vad ska vi göra med halmgubben?
Citat:
Det är naturligt att ju lättare man får tillgång till sex ju mer ansvar har man för att förhindra en graviditet. Varför ska man inte ta något ansvar nu gör sexet påstår du?
Varför ska någon klaga på att det är orättvist om man tycker det är okej när det bara är kvinnor som kan bli gravida och födda?
Heterosexuell sex är 50% män och 50% kvinnor, och där har du svaret på ansvar
Citat:
Det är bara ett konsterande att orsaken varför män kan inte bli gravida är för att det är kvinnor som får välja om de ska bli gravida eller inte, inte pågrund av något kvinnohat.
Att ju lättare tillgång till sex man har ju större risk är att man drabbas av ofrivilliga graviditeter.

Jag är inte avundsjuk på kvinnor, bara ett konsterande över hur det ser ut. Sex är ingen rättighet.
Ja, joag gick på biologilektionerna och förstår hur män och kvinnor fungerar, men så även vi människor och några arter till har sex för nöjes skull också.

Visst är du avundsjuk, det skriker ur dig i dina inlägg.
Men du har rät det är helt irrelevant, för kvinnan äger sin kropp ändå, och det är fascistiskt och tvinga, visste du inte om det?
Citera
2025-02-13, 17:22
Medlem
Citat:
Borträknat från det

Det finns ingen rättighet till sex eller en graviditet och barn.
Fokuset borde vara att förhindra en graviditet från början om kvinnan inte ville bli gravid.
Det är ologiskt att aborter ska vara något positivt om det handlar om att en kvinna ville inte bli gravid från början.
Sist jeg sjekket er det som oftest 2 som må klinke tiss for å få en kvinne gravid
Citera
2025-02-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ytterligare en bot-kommunist utan argument.

PS- "Kombot". Ämne för SAOL 2025?
Ännu en bot-höger.
Det har väl visat sig att amerikanska ultrahögern, ryssen och kinesen behärakar ai bäst.
Citera
2025-02-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ytterligare en bot-kommunist utan argument.

PS- "Kombot". Ämne för SAOL 2025?
Ännu en högerextrem som vill föraröra jorden. Putin, trymp och xi tom pung som vill dela upp världen.
Det dom har gemensamt är små kukar och komplex.
Citera
2025-02-15, 12:49
Medlem
Citat:
Kvinnor kan vara de som får bestämma om de ska ha sex eller inte men det gör ju då att det är de främst som ska ta ansvar för sexet och att förhindra en graviditet.
Hur kan spermier som dör jämföras med en abort?
Det är bara ett konsterande över hur det ser ut.

En graviditet och en abort kan påverka en kvinna både fysiskt och psykiskt.. Det kan dessutom kosta skattepengar, bättre vore att förhindra en graviditet från början.
Dessutom är det oklart när livet börjar. Bättre att förhindra att foster utvecklas för mycket ifall man vill göra en abort
Abort påverkar fysiskt mer än vad de 25-30 % av graviditeterna som slutar i spontana missfall gör däremot påverkar missfall en kvinna betydligt mer psykiskt än vad en abort gör eftersom det är sannolikt att det är en önskad graviditet
Citera
2025-02-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Abort påverkar fysiskt mer än vad de 25-30 % av graviditeterna som slutar i spontana missfall gör däremot påverkar missfall en kvinna betydligt mer psykiskt än vad en abort gör eftersom det är sannolikt att det är en önskad graviditet
Påverkar inte mer fysiskt än ett missfall när det gäller medicinsk abort eftersom det är ett missfall som provoceras fram
Citera
2025-02-16, 11:14
Medlem
Behöver inte presidenten senatens stöd för att ingå i fördag som "The Geneva Consensus Declaration" ?
Citera
2025-02-18, 22:29
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Tillbaka till strumpstickor och galgar av metall som dom gjorde i början av 1900-talet.
Citera
2025-02-19, 13:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det komiska jag berättat för dig hela tiden att lagen är just denna, är det så illa att du inte ens bryr dig om att läsa det du svarar på?
Och två på den, så går man till en läkare, och tre så kan du inte ens påvisa ett enda fall där man aborterat i 9:e månaden.
Och som jag sagt till dig många ggr redan(Om du hade underlåtit dig läsa.), det är att lagen är skapad på så vis att man kan rädda kvinnans liv.

Måste vara rätt jobbigt för dig och när du inte förstår saker och ting.
Och att aborter sker i dessa månader pga rädda det liv man kan rädda.
Och det är faktiskt rätt roligt och se hur du inbillar dig en sekreterare bestämmer om abort ska ske, det enda den gör är att lämna över till aktuell läkare och den pratade dom aldrig med.
Men det är lugnt, du lever för det som inte existerar och försöker inbilla dig själv att detta är ett problem.

Men du kan inte ens påvisa ett enda fall, och det är där det berättar att du redan vet om att detta är inget problem ens.
Och det är helt omöjligt att mörda ett dött foster, och missfall, ja, då behöver man ju inte ens göra något alls, för då är redan fostret ute.(Inte ens det visste du.)

Har du ringt abortkliniken än? Ditt sinnesslöa svammel är ingen som bryr sig om utan jag håller mig till faktum här så kan du försöka det med kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad är det för trams den tokiga Abby eller vad hon heter har ett telefonnummer lätt tillgänglig och ringer för att fråga om hon kan boka in abort kring vecka 30 , lagen i USA , Sverige, Storbritannien osv tillåter inte abort efter viss vecka Storbritannien har v 24 men att avbryta graviditet av särskilda skäl är fortfarande tillåtit långt senare och det kallas abort även då trots att man gör det för att fostret håller på att dö i magen eller för att det är risk för mamman att dö om graviditeten fortsätter , i länder där abort inte tillåts dör mammor pga att fostret dödar henne

Detta är alltså ingen diskussion utan jag talar om för dig hur det funkar. Ring som sagt själv om du har någon undran för det är så enkelt att mörda bebisar i månad 9 är inget problem alls i detta delstater och detta är 100% mord och det kan inte ens ni satanister förneka eftersom denna bebis hade klarat sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergensia
Siter korrekt aner ikke hvem som skrev avsnitt 2 men det underbygger din boble tekning.
Det er ikke drap når fosteret ikke er levedyktig

Vad svamlar du om? Det är 100% mord och säger du något liknande sinnessjukt igen så kommer jag aldrig mer svara dig. I tredje trimestern är 100% alla aborter mord och det är inget man ens kan ha en diskussion angående så höj din jävla nivå nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in