2025-02-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Inte alls svårbegripligt och bra förklarat. Kan kanske klassas in i gruppen med irrationella motiv. Annars snuddar det vid ännu en motivtyp jag haft i bakhuvudet men inte fick fram i förra inlägget:

• Att motivera sig själv till ett självmord man annars inte klarade att genomföra.

Ja detta har jag också tänkt på, han hjälpte sej själv på traven och stängde alla dörrar typ, för att kunna förmå sej ett litet självmord. Jävla fegis!
Citera
2025-02-18, 16:36
Medlem
rubbergirls avatar
Ny video på Rille:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...v-om-ekonomin/
Citera
2025-02-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kan vara så att han övat/varit aggressiv i spelandet med (CS?) och svårigheter med samarbete i spel.

Personligen ser jag inget samband överhuvudtaget mellan skjutspel och att vara våldsam i verkligheten, det är extremt långt ifrån varandra i mitt huvud. Men jag kan inte tala för alla såklart.
Citera
2025-02-18, 16:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Ny film nu från RA:s kök. Återigen läser han upp ekonomiska villkor som socialen har satt upp för honom.

Varför gör han dessa videoinspelningar??

Citera
2025-02-18, 16:40
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Personligen ser jag inget samband överhuvudtaget mellan skjutspel och att vara våldsam i verkligheten, det är extremt långt ifrån varandra i mitt huvud. Men jag kan inte tala för alla såklart.
Det är det innerligt för mig också .. bara att några kan inte hantera sina aggressioner och kunna hantera motgångar i livet o5v.
Vissa brukar ofta låta andra hantera problem.. skulder exempelvis se "Lyxfällan".
Citera
2025-02-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ny film nu från RA:s kök. Återigen läser han upp ekonomiska villkor som socialen har satt upp för honom.

..och framförallt till VEM?!

Man kan väl anta att det är någon som hjälper honom med såna här saker, är det en god man? Föräldrarna? Kontaktperson? Vem är filmerna till..?!
Citera
2025-02-18, 16:42
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej den här storyn är helt jävla uppåt väggarna. Arbetsskygg autist som alla i hans omgivning har reagerat på varit "speciell" eller "udda" har pappa conny köpt gevär till?!

Något säger mig att föräldrarna också är hela jävla tappade. Undrar hur syskonen är. Varför skulle bara EN av TRE bli knepig i skallen?
Är alla dina syskon knäppa eller är det bara du? Det verkar ha slått runt fullständigt på dig sedan du inte kunde använda ett rasistmotiv i din propaganda.

Det har inte kommit fram någonting om hur han har fått tillgång till sina vapen. Att föräldrarna skulle köpt dem till han är bara en trådgissning.
Citera
2025-02-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Jag börjar nu fundera på om han spelat in dessa brev som nått slags bevis? Kanske har han sparat ner dem på sin mobil/dator för han kanske ansåg att breven var hot, orättvisa eller annat?
Citera
2025-02-18, 16:46
Medlem
Citat:
Pappan borde snacka i intervju. Han sitter förmodligen på facit. Han kan ju berätta om när han köpte grabbens första vapen och hur det var att jaga med honom.

Det hedrar Aftonbladet att fargubben aldrig kommer att glömma sekunden han fick reda på att hans avkomma är en usel bitter incel massmördare.

Det blir ingen grav för denna massmördare för den skulle givetvis aldrig få vara ifred. Brinn i helvetet vidriga avskum och familjen kommer få lida och gömma sig resten av deras liv med all rätt.

Se nu på det här incels med samma tankar. Det är inte bara erat eget liv, eller de ni mördar som ni förstör för. Alla ni någonsin haft kontakt med eller tyckt om kommer att lida tills dödsdag.

Glöm aldrig det.

Han bodde väl själv när han skaffade sina vapen, så långt ifrån säkert att det var pappan som köpte...

Och att skylla på familjen, utan att veta ett skit, är ganska idiotiskt..
Citera
2025-02-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det är det innerligt för mig också .. bara att några kan inte hantera sina aggressioner och kunna hantera motgångar i livet o5v.
Vissa brukar ofta låta andra hantera problem.. skulder exempelvis se "Lyxfällan".

Det finns såna människor, absolut.
Såna som drar på sig offerkoftan och sätter sig med armarna i kors.

Men det är inte den bilden jag får av Rickard, alls.
Han verkar ju ha varit till läkare som konstaterat nedsatt arbetsförmåga, men det höll inte försäkringskassan med om och slussade honom vidare till socialen som i sin tur tyckte att han var kapabel nog att söka X antal arbeten, vilket han uppenbart inte var, och därmed fick han sin inkomst indragen.

Det här är ett klassiskt systemfel, där sjuka och svaga individer blir bollade runt-runt av myndigheter som inte vill ta i personen med tång. Alla skyller på någon annan och ingen vill ta ansvar. Personen som blir drabbad är fullständigt försvarslös mot samhället.

För sjuk för att fungera, för frisk för att anses sjuk.

Ingenting som går att jämföra med någon som tycker synd om sig själv.
Citera
2025-02-18, 16:49
Medlem
Citat:
För att dom köpte vapen till honom, ignorerade varningssignaler och kunde ha räddat 10 liv kanske?

Du vet inte, du tror vara att det var så...
Så ta ett djupt andetag, kamma över flinten och sitt ner.
Citera
2025-02-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toad9995
Jag börjar nu fundera på om han spelat in dessa brev som nått slags bevis? Kanske har han sparat ner dem på sin mobil/dator för han kanske ansåg att breven var hot, orättvisa eller annat?

Symbolik och känslor styr människors handlingar: För att förstå Rickard måste man fokusera på hans inre värld, präglad av symbolism och emotionella drivkrafter, snarare än enbart objektiv analys.

Modersfigur som centralt tema: Rickards liv formas av ett beroende av en modersfigur, som förskjuts från hans biologiska mor till institutioner som skolan och socialen.

Namnbytet som förkastande: Genom att byta namn från Simón till Andersson markerar han ett avståndstagande från sin biologiska mor och söker en ny identitet kopplad till myndigheter.

Myndigheten som ersättningsmoder: Socialen blir en symbolisk modersfigur, och han internaliserar dess roll som källa till identitet och trygghet.

Upplevelse av orättvisa: Rickard upplever att myndigheten prioriterar andra framför honom, vilket skapar en känsla av utestängning och svek, liknande ett barn som känner sig övergivet.

Besluten som existentiell kris: När hans tillgångar indras och socialbidrag nekas, tolkar han detta som en existentiell dödsdom, en fullständig övergivenhet av modersfiguren.

Skolan som symbol för hinder: Skolan representerar det som hindrade honom från att uppnå kärlek och erkännande, både genom mobbning och betygssystem.

Valet att attackera skolan, inte socialen: Rickard väljer att rikta sitt våld mot skolan, inte mot socialen, eftersom skolan symboliserar det som förstörde hans symbiotiska beroende av modersfiguren.

Sökande efter symbios till det sista: Hans handlingar kan ses som ett försök att eliminera hindren för ett fortsatt beroende av modersfiguren, trots att detta är omöjligt.

Sammanfattningsvis handlar Rickards handlingar om en djup känslomässig och symbolisk konflikt kring modersfigurer, identitet och upplevelser av svek och utestängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in