2025-02-16, 23:04
Medlem
Fick upp denna gamla goding häromdagen och funderade, finns denna typen av smeknamn på arbetsplatsen kvar? Tänker särskilt i Göteborgs hamn. Någon som jobbat i hamnen på senare år eller hört något om det?

https://www.youtube.com/watch?v=utMcM0JTQ7M

Ursäktar om fel forum, moderator får gärna rätta till.
Citera
2025-02-17, 00:01
Medlem
StudiumValors avatar
På vår IT-avdelning körde de med t ex
Ers excelens – använde excel till allt i tid och otid (vägrar använda Salesforce och håller all kunddata i en mastodont-Excel eller gör att-göra-listor varje dag i en excelfil istället för att bara skriva en lapp.)
PowerPointer – använder alltid animationer där det flyger in grejer och lägger till olika ljud i PowerPoint.
Conny Copy-Paste – För någon som sällan skapar eget material men gärna återanvänder andras.
Lunchturisten – provar ny restaurang varje dag.
Citera
2025-02-17, 04:22
Medlem
kalkryggars avatar
Det fungerar dåligt med sånt på företagen idag. Finns för många feminister (anti-feminister) som tar upp att alla blir kränkta av sånt. Även om de arbetarna själva skulle säga att de inte blir kränkta av det så skulle feministerna (anti-feministerna) säga att arbetarna inte förstod att de blev kränkta.

Så skulle det satts stopp för det i Sverige 2025.
Citera
2025-02-17, 12:18
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Den inre hamnen - Det programmet är ju helt fantastiskt, de sjukaste är när dom berättar om ”lammkotketten” och hans olycka

https://youtu.be/X0OIUJH_CCo?si=FxG062FLgKG0nuCx
Citera
2025-02-17, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
På vår IT-avdelning körde de med t ex
Ers excelens – använde excel till allt i tid och otid (vägrar använda Salesforce och håller all kunddata i en mastodont-Excel eller gör att-göra-listor varje dag i en excelfil istället för att bara skriva en lapp.)
PowerPointer – använder alltid animationer där det flyger in grejer och lägger till olika ljud i PowerPoint.
Conny Copy-Paste – För någon som sällan skapar eget material men gärna återanvänder andras.
Lunchturisten – provar ny restaurang varje dag.

Härligt kontorstorftigt!
Citera
2025-02-17, 17:24
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Det är nog sällsynt. Det gamla, hårdhudade gardet har gått i pension eller dött av.
Äldre släktingar och deras vänner som jobbade inom lite ruffigare arbetaryrken hade mycket roligt att berätta när jag var liten på 80-talet.
Några öknamn som fastnat i minnet är:

Spiken
Kartong-Hitler
Socker-Conny
Döden på larvfötter
Kalkonhalsen
Lapphäxan
Citera
2025-03-02, 22:36
Medlem
Skyffel-mördarn, Porr-Birger, Rock-Olga, Tjuven i Bagdad, Snoddas, Nötknäpparn, vilka fanns det mer?

Goa gubbar i hamnen
Citera
2025-06-03, 09:07
Medlem
Min brors kusins avatar
Gissa mitt jobb min favorit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem