• 1
  • 2
2025-02-16, 12:03
Medlem
PierreValdezs avatar
Det är en tolkningsfråga säger professor James Romoser och pekar på det 22:a tillägget i den amerikanska konsitutionen.

Citat:
FOX 5 Chief Legal Correspondent Katie Barlow discusses if President Trump could find a way to serve a third term as United States President.

https://www.youtube.com/watch?v=1qMAsE0VTcg

Vad skulle 8 år till av Trump innebära för NATO/EU?
Citera
2025-02-16, 12:27
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Om han orkar, inte lätt jobb det där.
Citera
2025-02-16, 12:29
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Om han orkar, inte lätt jobb det där.

Jag hoppas du skojar? De gör ingenting. Klipper band och skriver sin signatur på papper då och då.
Det är nog ett av de glidigaste jobbet som finns.
Citera
2025-02-16, 12:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Det är en tolkningsfråga säger professor James Romoser och pekar på det 22:a tillägget i den amerikanska konsitutionen.

https://www.youtube.com/watch?v=1qMAsE0VTcg

Vad skulle 8 år till av Trump innebära för NATO/EU?

Alltså göra som hans bästis Putin gjorde när han satte marionettdockan Medvedev som president en period innan de kunde avskaffa maxlängden i Ryssland.
Citera
2025-02-16, 12:50
Medlem
Klandalfs avatar
Och ingen är förvånad att Trump försöker bli diktator.
Citera
2025-02-16, 13:25
Medlem
Han skulle i så fall vara 86 år vid slutet av den tredje perioden. Biden var 82 när han hoppade av. Det är märkligt hur lite trovärdiga kandidater det finns bland de yngre. Vance har inte fått någon vidare bra start och framstår som okunnig och amatörmässig i internationella sammanhang. För mycket av "pappas pojke" över honom.
Citera
2025-02-16, 13:54
Medlem
Tror Vance är mycket hetare, folk älskar karln och han har fått en grym start som vice p.

https://youtu.be/fRyyTAs1XY8?si=mhf6oAdJuxQpmgT9
Citera
2025-02-16, 13:58
Medlem
Glostrups avatar
Trump kommer troligen inte att hålla för en tredje period, detta utspel ska man mer se som en del av magas plan att aldrig mer släppa ifrån sig makten. I nuläget skulle jag faktiskt bli förvånad om midterm elections kommer att hållas på samma sätt 2026 som valen 2022.

Jag förväntar mig att Trump snart kommer börja dela ut federala pengar till delstater i utbyte mot ovillkorlig lojalitet av delstatens myndigheter, vilket lär innebära att demokratiska stater (och befolkning) inte får några. På så sätt kan Trump tvinga fram maktskiften i demokratiska stater.

Demokratiskt? Nej, USA är numera en autokrati styrd av presidenten och hans oligarker, som belönas för sin lojalitet till regenten. Konstitutionen är överspelad och med en totalt korrupt SCOTUS så kommer alla eventuella konstitutionella hinder mot Trump att elimineras.
Citera
2025-02-16, 16:54
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: utrikes --> Politik: USA
/Moderator
Citera
2025-02-16, 17:00
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Och ingen är förvånad att Trump försöker bli diktator.

Jag visste inte att Trump hade andra namn som professor James Romoser
Citera
2025-02-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag hoppas du skojar? De gör ingenting. Klipper band och skriver sin signatur på papper då och då.
Det är nog ett av de glidigaste jobbet som finns.

Skojar du ? Vet du hur mycket möten, ceremonier, tal, telefonsamtal till utländska ledare, intervjuer med journalister (ej Joe Briben) det är ? Tror du president i USA är ett glidigt jobb ? Du har beredskap och jour dygnet runt i 4 år. Varje mandatperiod är krävande. Se hur alla tidigare presidenter åldrats förutom Trump.
Citera
2025-02-16, 17:12
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Skojar du ? Vet du hur mycket möten, ceremonier, tal, telefonsamtal till utländska ledare, intervjuer med journalister (ej Joe Briben) det är ? Tror du president i USA är ett glidigt jobb ? Du har beredskap och jour dygnet runt i 4 år. Varje mandatperiod är krävande. Se hur alla tidigare presidenter åldrats förutom Trump.

Lägg sedan till att behöva arbeta mot strömmen och fixa all vänster-korruption som kommer med påhittade lawfare för att försinka, förhala och anklaga en populär president.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in