2025-02-15, 00:23
Medlem
Undrar varför många som bojkottar dessa globalistiska skitmärken ofta glömmer att bojkotta när man e på stan?

Nu menar jag inte om man e på finrestaurang och de lagt en halv matsked smör i såsen utan varor där man använder mycket mjölk,grädde,smör som tillexempel semlor,konditorivaror,glass och maträtter med mycket av skiten.

Många glömmer helt tänket när de e ute på stan och köper semla från ica maxi eller konditori,matställe eller mjukglass,glass osv att de använder samma skit?

Varför inte hålla fast vid det man tror på och inte förgifta sig själv i onödan med globalisternas gift.

Och om vi vill få bort giftet så är det bästa att skriva och ringa till dessa företag och klaga och säga att man inte handlar deras produkter nå mer.

Det är bästa sättet att de får massa mejl varje dag och telefonsamtal men de flesta i sverige verkar inte ens orka skriva mejl för det man tror på..
Senast redigerad av Blatteman 2025-02-15 kl. 00:35.
Citera
2025-02-15, 04:56
Medlem
Onanikrems avatar
Du glömde Skånemejerier med deras tilltag att öppna mögliga hushållsostar på löpande band, hyvla bort möglet, packa om för att sedan glatt sälja till fullpris?

Antagligen för man kan inte bojkotta allt, man måste ju äta något och nästan all mat är full med skit numera. Ibland har folk heller inte råd att bojkotta då det som inte är skit i ofta är dyrare.
Förresten innehöll ju ekologiska ägg mer skit än oekologiska enligt någon mätning. Berodde på fodret tydligen. Ändå dubbelt så dyra.

Själv dricker jag inte mjölk (inte allergisk, tycker bara inte om det) Ost, smör och grädde använder jag i bland.
Citera
2025-02-15, 06:13
Medlem
Hardstekts avatar
Jag tror inte bovaer är farligt vid måttlig konsumtion.

Men att ge mina barn 10 liter mjölk i vecka med det här skiten. Det gör jag inte.

Det är inte heller så stor kostnad att köpa ex. roslagsmjölk istället.
Citera
2025-02-15, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Jag tror inte bovaer är farligt vid måttlig konsumtion.

Men att ge mina barn 10 liter mjölk i vecka med det här skiten. Det gör jag inte.

Det är inte heller så stor kostnad att köpa ex. roslagsmjölk istället.

Du ger dina barn skiten och tror inte det är farligt i normala mängder fast bönderna använder handskar och skyddsmask vid hantering av skräpet och att den skapar cancer och infertilitet.

Okej det låter ju väldigt ---- logiskt.
Citera
2025-02-15, 08:33
Medlem
Hardstekts avatar
Alla mejeri produkter vi har hemma är bovaer-fria.
Citera
2025-02-15, 09:28
Avslutad
Så det är bättre att köpa typ Coops eller ICAs egna märken?
Citera
2025-02-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Så det är bättre att köpa typ Coops eller ICAs egna märken?

Beror ju på.

Nu kommer de ju försöka maskera fler produkter pga av att så många inte vill ha bovaer giftet.

I england rör inte folk arla produkter alls i butikerna så de hade gjort ett desperat försök att byta arla förpackningar till eget märke och sudda bort arla loggan.

Så en del egna märken tillverkas ju av just dom företagen.

Finns ju mindre mejerier runt om i sverige.

Sen finns ekologiskt smör från dalarna som säljs som hemköp/willys eget märke just nu iallafall.
Citera
2025-02-15, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Beror ju på.

Nu kommer de ju försöka maskera fler produkter pga av att så många inte vill ha bovaer giftet.

I england rör inte folk arla produkter alls i butikerna så de hade gjort ett desperat försök att byta arla förpackningar till eget märke och sudda bort arla loggan.

Så en del egna märken tillverkas ju av just dom företagen.

Finns ju mindre mejerier runt om i sverige.

Sen finns ekologiskt smör från dalarna som säljs som hemköp/willys eget märke just nu iallafall.

Detta du menar?
https://www.willys.se/produkt/Smor-Normalsaltat-Ekologiskt-82procent-101244259_ST

Bra tips och priset var ju även billigare än Arlas och Valio.
Citera
2025-02-15, 11:27
Avslutad
Vilka leverantörer använder inte bovaer? Har inte hängt med i debatten.
Citera
2025-02-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Vilka leverantörer använder inte bovaer? Har inte hängt med i debatten.

Här kan du kolla:
https://www.mejerikollen.se/
Citera
2025-02-15, 13:37
Moderator
manamanahs avatar
Färdigmat och halvfabrikat --> Dieter och specialkost
/Moderator
Citera
2025-02-15, 13:41
Avslutad
Citat: