2025-02-12, 06:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Du tycker det är okej när kvinnor får fördelar pågrund av biologin?
Vilka fördelar?
Man får nu inte hoppas att du ska tvinga kvinnan igen, för det är inte mycket till fördel
Annars är kroppen henne.
Citat:
Det jag menar är att samma personer som påstår att det är orättvist att män kan inte drabbas av ofrivilliga graviditeter kan tycka det är okej när kvinnor har den sexuella makten, att friska kvinnor kan få välja på ett sätt som män får inte göra om de vill ha barn.
Att det är främst bullshit när de tycker det är orättvist för de själva tycker det är okej när det är ojämställt till deras fördel. Att när de klagar på att kvinnor ska få göra en abort på grund av någon ojämställdhet så handlar det egentligen istället om något annat.
Männen får väl då ta ansvar om det är så hemskt med ofrivilliga graviditet för mannan

Och varför skulle inte en kvinna få välja sin partner för, och det är nu jag inser du låter som en farlig incell som är avundsjuk på andra.

Och självklart att kvinnan ska äga sin egen kropp, och det är helt hennes eget beslut och göra vad hon vill med sin graviditet.
Varför försöker du inbilla dig annat för?
Citat:
Då kan man vrida det till att det är ingen rättighet till en graviditet och barn. Att man ska förhindra en graviditet, inte att man blir gravid som är ingen rättighet och sedan gör en abort.
Att det är ingen rättighet för kvinnan att ge tillgång till hennes kropp till ett ofött barn.
Rättighet, är du sjuk?
Det är en biologisk möjlighet efter samlag att kvinnan kan bli gravid.
Och vill hon abortera eller slutföra graviditeten, det är helt kvinnas val.
Men du vill tvinga kvinnan inser man, vart får man en sådan hybris, eller stammar det från din incellism?
Citat:
Det är ingen rättighet för att kvinnan blev gravid från början.
Människor födds med blod medan inga personer födds gravida.
Kvinnor som är gravida har ett annat ansvar än personer som inte ger blod till andra människor även med nuvarande lagstiftning.
Det var kvinnan från början som bidrog vanligen till att ett oföttbarn behövde tillgång till hennes kropp.
Det behöver inte vara något som man själv gjort som ligger bakom varför någon behöver blod.
Igen försöker du rättighet, det kan vara ett resultat av att ha sex som gravitet sker, inte pga någon rättighet

Det är ett foster, men vet hur det ordet svider för er, dock det enda korrekta.
Och ska man prata som dig, så är varje spermie och varje ägg ett oföttbarn, dock inser jag hur korkat det låter, dock inte du
Citat:

Ansvaret skulle kunna hamna på kvinnan varför hon blev gravid från början. Lösningen behöver inte vara en abort utan att man förhindrade en graviditet från början.

Du jämför med hur lagstiftningen ser ut just nu och det är dina egna tolkningar när du jämför med olika saker.
Lagen kan ändras och även dina åsikter.

Även med nuvarande lagstiftning så måste myndiga kvinnor själva ta ansvar för att exempelvis göra en abort innan man får inte göra det längre.

Personer som lämnar blod till någon brukar som sagt inte ligga bakom varför den andra behövde blod och det var inte genom att man började lämna blod som låg bakom varför den skapades från början.. Om någon person inte vill lämna blod så är ju lösningen att man skulle inte ha lämnat blod från början, lösningen enligt dig och olika personer är att det är okej när kvinnor blir gravida och sedan gör en abort när kvinnan ville inte bli gravid från början.
Om mannen inte vill göra kvinnor gravida, så är det även hans ansvar.
Komiskt du försöker inbilla dig annat.
Och olyckor sker, men allt bottnar för dig att äga kvinnan och göra som du säger.

Men ledsen, kvinnan äger sig kropp inte du
Citera
2025-02-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergensia
Så det er kvinnens feil om hun blir utsatt for incest eller voldtekt for så å bli gravid med gjerningspersonen(e)
Kvinnen skal bære frem et ikke levedyktig foster?
Og ikke minst hun skal heller dø selv enn å fjerne et foster utenfor livmoren.
Kjekk du, la meg tippe hankjønn?
Borträknat från det

Det finns ingen rättighet till sex eller en graviditet och barn.
Fokuset borde vara att förhindra en graviditet från början om kvinnan inte ville bli gravid.
Det är ologiskt att aborter ska vara något positivt om det handlar om att en kvinna ville inte bli gravid från början.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 14:42. Anledning: .....
Citera
2025-02-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vilka fördelar?
Man får nu inte hoppas att du ska tvinga kvinnan igen, för det är inte mycket till fördel
Annars är kroppen henne.

Männen får väl då ta ansvar om det är så hemskt med ofrivilliga graviditet för mannan

Och varför skulle inte en kvinna få välja sin partner för, och det är nu jag inser du låter som en farlig incell som är avundsjuk på andra.

Och självklart att kvinnan ska äga sin egen kropp, och det är helt hennes eget beslut och göra vad hon vill med sin graviditet.

Rättighet, är du sjuk?
Men du vill tvinga kvinnan inser man, vart får man en sådan hybris, eller stammar det från din incellism?

Igen försöker du rättighet, det kan vara ett resultat av att ha sex som gravitet sker, inte pga någon rättighet

Och ska man prata som dig, så är varje spermie och varje ägg ett oföttbarn, dock inser jag hur korkat det låter, dock inte du

Och olyckor sker, men allt bottnar för dig att äga kvinnan och göra som du säger.

Sexuella makten, att kunna välja att få barn på ett sätt män som män kan inte göra.
Att det är biologiskt möjligt att kunna bli gravid om man är frisk kvinna gör inte barn, sex eller en graviditet till en rättighet.

Om man nu tycker det är orättvist när män kan inte drabbas av olika saker pågrund av biologin, varför då tycka det är okej när kvinnor får fördelar pågrund av biologin? det är uppenbart att man klagar för att gynna sig själv och andra med samma kön dom en själv och inte att det är orättvist egentligen.
Om det handlar om ingen rättighet, så har man missat att det är ingen rättighet heller till att det ska vara män som blir gravida.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 14:54. Anledning: ......
Citera
2025-02-12, 14:03
Medlem
Citat:
Vilka fördelar?
Annars är kroppen henne.

Rättighet, är du sjuk?

Om det är kvinnor som har den sexuella makten så blir det naturligt att det är kvinnor som behöver ta mer ansvar för sin graviditet.

Det du sa att kvinnor inte ska bli tvingade till en graviditet, det gäller ju då när kvinnan blivit gravid lagligt. Det var ingen som tvingade kvinnan att bli gravid.

Du ser inget samband över hur lätt man får en sexpartner påverkar sannolikheten att man drabbas av ofrivilliga graviditeter?

Det ska vara andras fel när kvinnan blev gravid om hon hade frivilligt sex?
Om sex är ingen rättighet så borde det innebära att kvinnor har ett ansvar plus såklart männen som kvinnan hade sex med men ett mindre ansvar
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 14:31. Anledning: ......
Citera
2025-02-12, 14:06
Medlem
Citat:
Vilka fördelar?
Annars är kroppen henne.

Rättighet, är du sjuk?

Om det är kvinnor som har den sexuella makten, varför ska det då vara orättvist när kvinnor är de som ofriviligt kan bli gravida?

"Och ska man prata som dig, så är varje spermie och varje ägg ett oföttbarn, dock inser jag hur korkat det låter, dock inte du".
Det finns ingen rättighet till att det utvecklas till en officiell människa. Alla friska födds med könsceller medan ingen person födds gravid. Det är först efter en befruktning och att den är i kvinnas livmoder som den börjar utvecklas. Det är vetenskapligt bevisat att ett ofött barn i en kvinnas kropp är något annat än spermier som inte befruktat något ägg i en kvinnas livmoder.
Med din logik så måste kvinnor ha sex med män för att spermier ska inte dö. Även om en man hade velat rädda alla hans spermier så har han inte samma valmöjligheter som när en kvinna redan är gravid.

Det jag menar är att om det ska se ut på ett sätt så blir det ologiskt när man ska lägga skulden mer på männen än vad som är rimligt.
Om kvinnor ska ha den sexuella makten och de som ska välja på ett sätt som män får inte göra om de vill ha barn då blir det ologiskt att du jämför med när spermier dör och när en kvinna gör en abort och påstår att det är samma sak.

Både hur biologin ser ut, hur lagarna ser ut och vad de allmänna åsikter är i samhället gör att det är kvinnor främst som behöver ta ansvar för en graviditet jämfört med männen.
Du erkänner själv att det är kvinnan som bestämmer, därmed är det kvinnor som måste ta ansvar också
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 14:44. Anledning: ......
Citera
2025-02-12, 14:12
Medlem
Citat:
Vilka fördelar?
Annars är kroppen henne.

Rättighet, är du sjuk?

"Och varför skulle inte en kvinna få välja sin partner för, och det är nu jag inser du låter som en farlig incell som är avundsjuk på andra".

Det var bara ett konsterande, att ett argument om att aborter skulle vara tillåtna om det hade varit män som hade blivit gravid är vilseledande.
Kvinnor har redan fördelar som män saknar och det anses inte vara ett problem (plus det är inte alls säkert att det hade varit annorlunda då det borde ha betytt att könsrollerna hade varit motsatta)
Varför klaga på att det ska vara orättvist när man i själva verket har fördelar som påverkar aborter?
Hur ska män kunna ta mer ansvar för en graviditet om det är kvinnor som främst bestämmer när en man ska ha sex?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 14:35.
Citera
2025-02-12, 15:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Om det är kvinnor som har den sexuella makten så blir det naturligt att det är kvinnor som behöver ta mer ansvar för sin graviditet.

Det du sa att kvinnor inte ska bli tvingade till en graviditet, det gäller ju då när kvinnan blivit gravid lagligt. Det var ingen som tvingade kvinnan att bli gravid.

Du ser inget samband över hur lätt man får en sexpartner påverkar sannolikheten att man drabbas av ofrivilliga graviditeter?

Det ska vara andras fel när kvinnan blev gravid om hon hade frivilligt sex?
Om sex är ingen rättighet så borde det innebära att kvinnor har ett ansvar plus såklart männen som kvinnan hade sex med men ett mindre ansvar
Så du är bara en sketen incells som är avundsjuk kvinnor har det lättare att få sex.

Sen svamlet efter där vet jag inte ens hur man ska bemöta, men inser det går hand i hand med incellsdårar.
Och det är enkelt, vill inte en man ha barn, skydda dig då, och plastkondomer är mycket MYCKET svåra att göra sönder.
En vanlig kondom räcker en droppe olja för den ska spricka.
Citat:
"Och varför skulle inte en kvinna få välja sin partner för, och det är nu jag inser du låter som en farlig incell som är avundsjuk på andra".

Det var bara ett konsterande, att ett argument om att aborter skulle vara tillåtna om det hade varit män som hade blivit gravid är vilseledande.
Kvinnor har redan fördelar som män saknar och det anses inte vara ett problem (plus det är inte alls säkert att det hade varit annorlunda då det borde ha betytt att könsrollerna hade varit motsatta)
Varför klaga på att det ska vara orättvist när man i själva verket har fördelar som påverkar aborter?
Hur ska män kunna ta mer ansvar för en graviditet om det är kvinnor som främst bestämmer när en man ska ha sex?
Kvinnor blir gravida, prata om fantasier ger oss inget.

Inte heller har jag sagt något är orättvist, däremot är det bara kvinnan själv som äger sin egen kropp, inte du.
Du verkar lätt upprörd och när du skriver samma sak och svammel fyra ggr.
Det mest komiska är att det inte fins några hållbara argument, men gott om avundsjuka mot kvinnor.
Mitt råd är lägg ifrån dig mobilen och eller gå ifrån datorn och börja leva lite i verkligheten.
Så kanske du också kan få sex en gång.

Och vem vet, hitta en kvinna du inte måste tvinga till graviditet.
Citera
2025-02-12, 15:58
Medlem
Citat:
Så du är bara en sketen incells som är avundsjuk kvinnor har det lättare att få sex.

Sen svamlet efter där vet jag inte ens hur man ska bemöta, men inser det går hand i hand med incellsdårar.
Och det är enkelt, vill inte en man ha barn, skydda dig då, och plastkondomer är mycket MYCKET svåra att göra sönder.

Inte heller har jag sagt något är orättvist, däremot är det bara kvinnan själv som äger sin egen kropp, inte du.
Det mest komiska är att det inte fins några hållbara argument, men gott om avundsjuka mot kvinnor.
Mitt råd är lägg ifrån dig mobilen och eller gå ifrån datorn och börja leva lite i verkligheten.

Det handlar mer om att du kallar någon för incel när du inte håller med om något.
Det blir naturligt att de personer som har mer sex har även ett mer ansvar för att förhindra en graviditet jämfört med andra och att man ansvarar endast för sexet man har.
Både att man ska tänka på det ofödda barnet och att en graviditet och en abort kan påverka en kvinnas kropp och det kostar samhället pengar så borde man satsa främst på att förhindra en graviditet.
En abort är mer tänkt som en backupp bland och de ska göras så tidigt som möjligt främst.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 16:08. Anledning: ..
Citera
2025-02-12, 16:01
Medlem
Citat:

"Så du är bara en sketen incells som är avundsjuk kvinnor har det lättare att få sex".
Så du menar att det är andras fel och ansvar borträknat mannen som gjorde kvinnan gravid om en kvinna blivit gravid efter lagligt sex?
Är det andras fel om en man har gjort en massa kvinnor gravida?
Så du tycker inte i andra sammanhang att exempelvis de som kör bil ofta har mer ansvar för att förhindra en bilolycka jämfört med personer som inte åker bil lika ofta?
Man säger inte att det är andra personer som ska ta ansvar när andra personer har sex.
Du ska ta ansvar när grannarna lagar mat?

Det är ett konsterande inte att jag skriver det här pågrund av någon avundsjuka.
Om spermier motsvarar exempelvis en graviditet i vecka så måste det behövas en kvinna först som blir gravid. Spermier kan inte utvecklas utan en kvinna och spermier dör naturligt efter en tid i testiklarna eller utanför kroppen om en man får utlösning.
Hur ska det annars gå till om spermier motsvarar en graviditet och kvinnor ska inte tvingas till en graviditet för att du ska få en förevändning om att det är samma sak som när spermier dör och när en kvinna gör en abort?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-12 kl. 16:09. Anledning: ..........
Citera
2025-02-13, 06:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det handlar mer om att du kallar någon för incel när du inte håller med om något.
Det blir naturligt att de personer som har mer sex har även ett mer ansvar för att förhindra en graviditet jämfört med andra och att man ansvarar endast för sexet man har.
Både att man ska tänka på det ofödda barnet och att en graviditet och en abort kan påverka en kvinnas kropp och det kostar samhället pengar så borde man satsa främst på att förhindra en graviditet.
En abort är mer tänkt som en backupp bland och de ska göras så tidigt som möjligt främst.
Nope, jag känner igen retoriken och oss stackars män för kvinnor kan bestämma när de vill ha sex.
Och kanske du skulle lära dig vad sex är, för sex så är man inte alltid så ansvarig.(Och det mest komiska på jorden är hur du särskiljer män och kvinnor.)
Och sen är det betydelselöst, kvinnan äger sin kropp oavsett.

En abor4t kostar ingenting nära vad et barn kostar, och vad ska vi med oönskade barn till?
Citat:
"Så du är bara en sketen incells som är avundsjuk kvinnor har det lättare att få sex".
Så du menar att det är andras fel och ansvar borträknat mannen som gjorde kvinnan gravid om en kvinna blivit gravid efter lagligt sex?
Är det andras fel om en man har gjort en massa kvinnor gravida?
Så du tycker inte i andra sammanhang att exempelvis de som kör bil ofta har mer ansvar för att förhindra en bilolycka jämfört med personer som inte åker bil lika ofta?
Man säger inte att det är andra personer som ska ta ansvar när andra personer har sex.
Du ska ta ansvar när grannarna lagar mat?

Det är ett konsterande inte att jag skriver det här pågrund av någon avundsjuka.
Om spermier motsvarar exempelvis en graviditet i vecka så måste det behövas en kvinna först som blir gravid. Spermier kan inte utvecklas utan en kvinna och spermier dör naturligt efter en tid i testiklarna eller utanför kroppen om en man får utlösning.
Hur ska det annars gå till om spermier motsvarar en graviditet och kvinnor ska inte tvingas till en graviditet för att du ska få en förevändning om att det är samma sak som när spermier dör och när en kvinna gör en abort?
Skyll inte ifrån dig, och sluta med dessa dåliga jämförelser, de är bedrövliga.
Citera
2025-02-13, 09:31
Medlem
Citat:
Nope, jag känner igen retoriken och oss stackars män för kvinnor kan bestämma när de vill ha sex.
Och kanske du skulle lära dig vad sex är, för sex så är man inte alltid så ansvarig.(Och det mest komiska på jorden är hur du särskiljer män och kvinnor.)

En abor4t kostar ingenting nära vad et barn kostar, och vad ska vi med oönskade barn till?

Det är naturligt att ju lättare man får tillgång till sex ju mer ansvar har man för att förhindra en graviditet. Varför ska man inte ta något ansvar nu gör sexet påstår du?
Varför ska någon klaga på att det är orättvist om man tycker det är okej när det bara är kvinnor som kan bli gravida och födda?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-13 kl. 09:34. Anledning: ..
Citera
2025-02-13, 09:38
Medlem
Citat:

Kvinnor kan vara de som får bestämma om de ska ha sex eller inte men det gör ju då att det är de främst som ska ta ansvar för sexet och att förhindra en graviditet.
Hur kan spermier som dör jämföras med en abort?
Det är bara ett konsterande över hur det ser ut.

En graviditet och en abort kan påverka en kvinna både fysiskt och psykiskt.. Det kan dessutom kosta skattepengar, bättre vore att förhindra en graviditet från början.
Dessutom är det oklart när livet börjar. Bättre att förhindra att foster utvecklas för mycket ifall man vill göra en abort
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-13 kl. 10:04. Anledning: ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in