2025-02-07, 22:21
Medlem
bottenskrapads avatar
runt kl 12 på förmiddagen idag så tog jag 500mg tapentadol. När klockan sen blev 4 så kände jag att jag ville ha något uppiggande så jag tog en tablett metylfenidat 54mg depot utan att tänka så mycket på det. Efter några minuter så insåg jag att det var en dålig idé så jag försökte spy upp tabletten men misslyckades. Kort därefter så drack jag lite aktivt kol, men ca 3h senare så började jag få obehagliga symtom som hjärtklappning, spänd nacke, muskelryckningar och ryckningar i nacken när jag ligger ner. Jag vet att det här kan hålla i sig i flera timmar nu så därför undrar jag om jag borde vänta till imorgon med att ta en ny dos tapentadol eller om jag kan ta redan nu? kommer det förvärra symtomen eller kommer det lugna ner dem?
Citera
2025-02-07, 22:23
Avslutad
Vad är tapentadol för något?
Citera
2025-02-07, 22:23
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Vad är tapentadol för något?
en opioid
Citera
2025-02-07, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bottenskrapad
en opioid
Ah ok, tack för svar.
Citera
2025-02-07, 22:50
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
runt kl 12 på förmiddagen idag så tog jag 500mg tapentadol. När klockan sen blev 4 så kände jag att jag ville ha något uppiggande så jag tog en tablett metylfenidat 54mg depot utan att tänka så mycket på det. Efter några minuter så insåg jag att det var en dålig idé så jag försökte spy upp tabletten men misslyckades. Kort därefter så drack jag lite aktivt kol, men ca 3h senare så började jag få obehagliga symtom som hjärtklappning, spänd nacke, muskelryckningar och ryckningar i nacken när jag ligger ner. Jag vet att det här kan hålla i sig i flera timmar nu så därför undrar jag om jag borde vänta till imorgon med att ta en ny dos tapentadol eller om jag kan ta redan nu? kommer det förvärra symtomen eller kommer det lugna ner dem?

jag kunde inte hålla mig och tog nyss 200mg, hoppas det går bra
Citera
2025-02-07, 23:25
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:

Citat:
jag kunde inte hålla mig och tog nyss 200mg, hoppas det går bra

Låter som panikångest för att du har lyckats intala dig själv att detta skulle vara något farligt. Sen spiralade det nedåt.

Pulsen ökar pga stress, andningen blir snabbare och stannar i bröstet vilket i sin tur leder till spända muskler främst i axlar/nacka. Och sedan blir det bara värre och värre för dina symptom ger dig mer stress vilket gör att symptomen förvärras och runt runt går det.

Du kan med andra ord vara lugn. Ser att du dessutom tog mer så antar att du har klurat ut att det inte är någon fara

Ha en bra kväll
Citera
2025-02-08, 00:00
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Låter som panikångest för att du har lyckats intala dig själv att detta skulle vara något farligt. Sen spiralade det nedåt.

Pulsen ökar pga stress, andningen blir snabbare och stannar i bröstet vilket i sin tur leder till spända muskler främst i axlar/nacka. Och sedan blir det bara värre och värre för dina symptom ger dig mer stress vilket gör att symptomen förvärras och runt runt går det.

Du kan med andra ord vara lugn. Ser att du dessutom tog mer så antar att du har klurat ut att det inte är någon fara

Ha en bra kväll

de flesta symtom försvann när den senaste dosen kickade in men mim vilopuls är 109, borde jag oroa mig eller bara ta det lugnt?
Citera
2025-02-08, 04:40
Medlem
KringExs avatar
Citat:
de flesta symtom försvann när den senaste dosen kickade in men mim vilopuls är 109, borde jag oroa mig eller bara ta det lugnt?

Både Metylfenidat och Tapentadol påverkar noradrenalin och när dom två läkemedlen kombineras så lär kroppen få en ganska rejäl dos av nordadrenalin vilket kan få biverkningar som du tidigare beskrev. Det är inte farligt men kan upplevas som obehagligt.

Så länge du inte går omkring med 109 i vilopuls dag in och dag ut så är det ingen fara.
Citera
2025-02-08, 04:59
Medlem
Van.Goats avatar
Vad är det för jävla skit du tar?

Varför tar du inte normala droger?
Är ju inte konstigt att du blir koko när du tar massa jävla skit som ingen vet vad det är, och dessutom blandar det med ännu mer skit som ingen vet vad fan det är.
Citera
2025-02-08, 05:09
Medlem
500 mg tapentadol är mycket men den har kort halveringstid. Tapentadol ger mindre ångestatacker än syskonet tramadol och det är svårt att krampa på det som med tramadol. Nu är jag inte någon brukare sen 5 år tillbaka men det såldes mycket tapentadol från Indien som påstods vara 200 mg men i verkligheten var det max 100 mg små orangea rackare.
Det kanske är bra att åka in och eventuellt få en dos stesolid och vila upp dig med EKG. Det kan ju vara en bra start på ett nytt liv utan droger.
Det är omöjligt att veta om pulsen beror på ångest eller medicinen. Om du inte vill åka in så ät några bananer/kolhydrater och sätt på din favoritserie för att skingra tankarna, och sluta peta i dig mer!
Citera
2025-02-08, 07:11
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat

Är ju inte konstigt att du blir koko när du tar massa jävla skit som ingen vet vad det är, och dessutom blandar det med ännu mer skit som ingen vet vad fan det är.
haft en dålig dag?
Citera
2025-02-08, 08:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat

Drogerna TS stoppar i sig var för sig helt okej preparat men man ska inte blanda dom. Tyvärr har jag inte testat Tapentadol och kommer inte att göra det eftersom att jag är med i laro och äter 16 mg Suboxone per dag, så jag skulle inte känna av Tapentadol
Metyldenidat tar jag ofta, gärna tillsammans med någon Gabapentnínoid eller benso. Dock tar jag bara Metylfenidat om jag inte får tag i Amfetamin av något slag Bäst är såklart ett hyfsat bra tjack som man har köpt på gatan; racemisk amfetamin, båda delar dex och levo. Annars får man nöja sig med Elvanse [lisdexamfetamin] som blir Dexamfetamin i kroppen.
Jag skulle önska att Adderall fanns i Sverige! Ett läkemedel med en perfekt kombination av 70% Dexamfetamin och 30% Levoamfetamin
Senast redigerad av KringEx 2025-02-08 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in