2025-02-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Psykatrin via landstingen är ett skämt här i Sverige.

Fick själv ptsd efter ett grovt överfall och dom hörde av sig om en tid för påbörjad behandling 7 månader efter min första bedömningsamtal. Jag tackade nej till denna då jag redan hade skaffat hjälp via en privat klinik för traumabehandling.

Skillnaden var att den privata kliniken tog 3 dagar på sig från bedömningsamtal till påbörjad behandling.

Japp och jag fick själv byta en mottagning till en lite mindre, där jag blev inskriven på samma dag. Och då börjar saker att hända. Min gamla mottagningen kunde ha svepskäl att jag behövde gå till kommunen eller habiliteringen och så vidare. Min nya mottagning blev förvånad att jag blev inskriven hos psykos mottagningen. Mottagningen är inte 100% prefekt, men den är mkt bättre än de jag hade förut.
Citera
2025-02-06, 10:59
Medlem
Barbamonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Förstår inte varför det är så viktigt att få veta motivet till skolskjutnimgen . Det är bara att vänja sig vid sånt här i Trump-tider och borgerligt styre.

Det skapar utanförskap och klassklyftor i samhället då föds såna här mördare när dom känner hopplöshet och utanförskap.

Tror Trump är precis vad Sverige skulle behöva så vi kan förbjuda att barn på dagis ska säga "hen" istället för han eller hon. Snacka om att börja hjärntvätta vid tidig ålder.
Citera
2025-02-06, 11:04
Medlem
130 poliser på plats med en galning med automatvapen som matar hejdlöst mot oskyldiga människor och inte enda polis vågar använda sitt tjänstevapen. Haha hur är det ens möjligt? För mycket woke och feminism i poliskåren som gjort polisen till rädda möss?

Bedrövligt att höra. Nu börjar man förstå hur kriminella kan ta över samhällen.
Citera
2025-02-06, 11:06
Medlem
De flesta expeter är ense om att vi segregerar vårt eget folk mer och mer, och då pratar jag inte om svarta vs vita. Här handlar det om att vi tidigt stadie kategorisera individer i skolan genom att dela upp dessa via kunskap.

När en annan gick i skolan så hade vi 1-5 i betygssystem. Man kunde alltså inte få IG. Med det sagt så bestämde betygets medel vilka utbildningar man kunde komma in på så det fanns en drivkraft att få så högt betyg som möjligt, annars fick man nöja sig med ett av yrkesprogrammen som hade lägre snitt. Detta systemet kanske inte var perfekt, men det släppte iaf igenom alla barn/ungdomar genom skolan, och elever som hade en 1:a i betyg fick fortfarande jobb med tillhörande socialt nätverk. Lägg därtill att alla under denna tiden hade högskoleförberedande studier, vilket gjorde att alla som haft lågt betyg kunde läsa vidare i vuxen ålder. Idag är dessa extra kurser valbara och inte tvingande.

Allt det jag specar ovan bygger upp en individs självkänsla. Alla kan, alla är värt något osv. Det är endast genom att bygga upp bra självkänsla hos våra barn och ungdomar som vi kan bygga bort framtida skjutningar, men vissa verkar tro att lösningen främst ligger i att bomma igen skolorna. Visst, det kan vara en kortsiktig lösning de första 10 åren IFALL man påbörjar att demontera denna segregation genom skolan redan idag. Då kommer nämligen de ungdomar som går ut en osegregerad skolan vara mindre benägna att må såhär dåligt så att de tar till såna här handlingar.

Sen pratar jag inte om att vi skall sänka kraven på skolgången, men behöver man verkligen godkänt i alla betyg om man jobbar inom industrin eller dylikt? Många industrier tar inte i folk utan godkända betyg eftersom det anses som ett kvitto på att du kan fullfölja det åtagande du tagit på dig. Jag menar att provanställningen borde ta reda på detta istället.

Nä, tillbaka med ett betygssystem där alla elever kommer igenom för att bygga upp deras självförtroende. Det är iaf en bra början!
Citera
2025-02-06, 11:06
Medlem
Barbamonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
130 poliser på plats med en galning med automatvapen som matar hejdlöst mot oskyldiga människor och inte enda polis vågar använda sitt tjänstevapen. Haha hur är det ens möjligt? För mycket woke och feminism i poliskåren som gjort polisen till rädda möss?

Bedrövligt att höra. Nu börjar man förstå hur kriminella kan ta över samhällen.

Därför media kommer göra allt för att få polisen i dåligt ljus. Dom älskar klanka ner på dom.
Citera
2025-02-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
En tänkvärd och välskriven av artikel av Jonas Gardell:

https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/dadet-ar-meningslost-och-grymt-men-inte-ofattbart/

Frågan är dock: hur ska man fånga upp alla som mår psykiskt dåligt, slutar skolan i förtid eller drar sig undan samhället? Vi kan ju knappast ha övervakning av alla som besökt en psykiatriker, gått ut skolan med dåliga betyg eller hoppat av skolan eller alla som lever isolerat. Alla som uppfyller något av kriterierna blir inte massmördare. Så hur ska vi kunna skilja agnarna från vetet? Det är lätt att tala om ett samhälleligt misslyckande, men hur ska vi någonsin kunna veta vem som en dag får psykbryt?
Det kan vi inte, den här killen var en udda fågel. Men finns även de som är etablerade
i samhället som begår massmord, tänker på Flink
Citera
2025-02-06, 11:10
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan vara men mest troligt utifrån statistik en SD.

Skrek också ”ni ska bort från Europa” innan han avlossade skotten = pekar åt SD eller värre.

Väldigt intresserad av om han faktiskt skrek detta. Är det bekräftat någonstans förutom TV4?
Citera
2025-02-06, 11:13
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbamonk
Tror Trump är precis vad Sverige skulle behöva så vi kan förbjuda att barn på dagis ska säga "hen" istället för han eller hon. Snacka om att börja hjärntvätta vid tidig ålder.

Nej, vi behöver mindre individualism. Jag har full förståelse att folk gillar Trump dessa tider med en totalhavererad woke-rörelse m.m. Men bara för att vänstern har blivit borgerligt-dekadent betyder det inte att högerpopulism är svaret. Två fel är inte ett rätt.

Funderar själv på att börja rösta blankt.
Citera
2025-02-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Förstår inte varför det är så viktigt att få veta motivet till skolskjutnimgen . Det är bara att vänja sig vid sånt här i Trump-tider och borgerligt styre.

Det skapar utanförskap och klassklyftor i samhället då föds såna här mördare när dom känner hopplöshet och utanförskap.

HHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA wtf. Så för att Trump blev president i USA för en månad sedan så skedde detta i Sverige nu? Omg
Citera
2025-02-06, 11:20
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Väldigt intresserad av om han faktiskt skrek detta. Är det bekräftat någonstans förutom TV4?

Jag har lyssnat på TV4-ljudet och kan inte bekräfta att han skrek detta.
Citera
2025-02-06, 11:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej. Andersson är ett exempel på varför vi ska sluta curla ungar.

Jag tycker i alla fall att tio döda för en insparad sjukersättning är en dålig deal.

Tycker det verkar som att många av din åsikt ligger åt det utopistiska hållet, att det går att designa samhället efter vad man tycker, utan att det påverkar hur människor agerar.
Citera
2025-02-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det kan vi inte, den här killen var en udda fågel. Men finns även de som är etablerade
i samhället som begår massmord, tänker på Flink

Gärningsmän som Richard lär öka i samhället, lex USA, medan gärningsmän som Flink lär hålla sig på en stadig nivå. Oavsett måste samhället förstå hur NPF fungerar och stigmat minska. Vi behöver inte ett högersamhälle där alla människor har en etikett och faller under samma ramar. Människan är betydligt mer organisk än så.

Detta är i grunden samhällets fel där vi tidigt stöps i samma form. Killen är ett offer för okunskap om hur våra hjärnor fungerar. Det kommer aldrig gå att lösa med tuffare tag, vi behöver utbildning, utbildning, utbildning. Mer pengar och insatser. Men pengarna och insatserna finns inte. Allt är utsålt, ett fåtal tar den stora delen av kakan medan det offentliga saknar resurser. Invandringen är en bisak.

Jag har själv varit nära radikalisering, åt vänster, åt höger, mot samhället. Jag har autism. Jag ser inte att samhället går i rätt riktning. Det här kommer bara fortsätta, och fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in