Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
Det kan vi inte, den här killen var en udda fågel. Men finns även de som är etablerade
i samhället som begår massmord, tänker på Flink
Gärningsmän som Richard lär öka i samhället, lex USA, medan gärningsmän som Flink lär hålla sig på en stadig nivå. Oavsett måste samhället förstå hur NPF fungerar och stigmat minska. Vi behöver inte ett högersamhälle där alla människor har en etikett och faller under samma ramar. Människan är betydligt mer organisk än så.
Detta är i grunden samhällets fel där vi tidigt stöps i samma form. Killen är ett offer för okunskap om hur våra hjärnor fungerar. Det kommer aldrig gå att lösa med tuffare tag, vi behöver utbildning, utbildning, utbildning. Mer pengar och insatser. Men pengarna och insatserna finns inte. Allt är utsålt, ett fåtal tar den stora delen av kakan medan det offentliga saknar resurser. Invandringen är en bisak.
Jag har själv varit nära radikalisering, åt vänster, åt höger, mot samhället. Jag har autism. Jag ser inte att samhället går i rätt riktning. Det här kommer bara fortsätta, och fortsätta.