2025-02-06, 09:52
Medlem
Iom Donald Trumps presidentskap och att klimatfrågan hamnat i skymundan i debatten i skuggan av en orolig omvärld?

Medveten om att jag frågar ett gäng megadazar som har spillolja i blodomloppet och äter bebisar till frulle, undrar jag ändå om ni anser ”greentech” köpvärt för den långsiktiga portföljen, eller om det kommer fortsätta krascha och brinna? Jag tänker att hur vi än försöker köra ”strutsmetoden”, kommer klimatfrågan ändå finnas där och reglerna lär inte bli slappare. Så vad tror vi, dags att plocka in lite solelkvacksalvare i portfolion eller bör man avvakta?
Citera
2025-02-06, 23:28
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Iom Donald Trumps presidentskap och att klimatfrågan hamnat i skymundan i debatten i skuggan av en orolig omvärld?

Medveten om att jag frågar ett gäng megadazar som har spillolja i blodomloppet och äter bebisar till frulle, undrar jag ändå om ni anser ”greentech” köpvärt för den långsiktiga portföljen, eller om det kommer fortsätta krascha och brinna? Jag tänker att hur vi än försöker köra ”strutsmetoden”, kommer klimatfrågan ändå finnas där och reglerna lär inte bli slappare. Så vad tror vi, dags att plocka in lite solelkvacksalvare i portfolion eller bör man avvakta?

Känns som ett dåligt tillfälle.
T o m Equinor ska släppa en del på det förnybara till förmån för olja och gas kom fram i veckans rapport.
Örsted går värdelöst, Vestas likaså.
Powercell har gjort ett ryck upp från graven men nae.

Det var en hype, en bubbla, som nu är spräckt. Tjänar något av bolagen du tittar på pengar?

Det kan komma en tid för bränsleceller mm men det är inte en trejd jag skulle titta på nu när världen ska drill BABY drill.

Satsa på fossila + uran istället.
Citera
2025-02-07, 00:10
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Känns som ett dåligt tillfälle.
T o m Equinor ska släppa en del på det förnybara till förmån för olja och gas kom fram i veckans rapport.
Örsted går värdelöst, Vestas likaså.
Powercell har gjort ett ryck upp från graven men nae.

Det var en hype, en bubbla, som nu är spräckt. Tjänar något av bolagen du tittar på pengar?

Det kan komma en tid för bränsleceller mm men det är inte en trejd jag skulle titta på nu när världen ska drill BABY drill.

Satsa på fossila + uran istället.
Min greentech fond är minus 20%. Jag vet inte om jag vill investera mer då jag inte har svaret på frågan när det vänder.

När skulle greentech bli "inne" igen? EU får frid. USAs president dör? Kina släpper bomben att de lägger ner Ryss- och Nordkorea-satsningen? Energipriserna går till himmelen.

...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in