2025-01-31, 19:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Avståndet mellan husen är ca 25 meter. Fixar man det med en pistol eller krävs gevär?

Om det var 25 meter så kan säkert en skicklig person träffa med nåt skott men sen blir ju personen i rörelse(fall, chock osv)och då ändras träffytan. Svårt med rörligt mål om man inte har automateld eller att personen rör sig väldigt rakt i siktet
Citera
2025-01-31, 19:57
Medlem
Finns det vittnen att en svart bil var där och att de bar ut kroppen?
Annars tror jag inte på detta
Citera
2025-01-31, 19:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullosoda
Eller så ville han dö. Han var en svår jävel och nu är han martyr.

Om han ville dö så kunde han nog bara åka till Botkyrka och ställa sig där och bränna en koran utan att söka tillstånd
Citera
2025-01-31, 19:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Från LT
“ Salwan Momika lägger ifrån sig telefonen och riktar kameran mot gardinerna. En kort stund senare hör Bilal Hamoud ett skottljud. Mobilen välter. En kort tystnad. Och sedan fyra skott till. Tillbaka till tystnad.
Efter omkring 20 minuter är det rörelse i lägenheten igen. Någon pratar om en hjärtstartare på svenska. Någon annan ger order om att leta efter vapen och telefoner i lägenheten.
Plötsligt syns ett ansikte. Det är en polis.”
https://www.lt.se/2025-01-30/han-var...mika-mordades/
Citera
2025-01-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så vi vet/tror följande;
1. skytten befann sig på taket i huset mitt emot.
2. Det var mörkt och avståndet ca 25 meter. Krävde sannolikt ett gevär och viss vana.
3. lyckades fly från taket och området på mindre än 10-15 minuter innan polisen anlände,

Finns bra mörkerkikare idag, inte så svårt att hinna fly innan polisen hinner fram om man tex väljer att gömma sig i området.

Det sitter dock polis kameror på strategiska platser i området så om skytten mot alla förmodan flytt med fordon så kanske dom har lite spår

Min högst personliga åsikt är att han lite får skylla sig själv om man retar upp folk genom att bränna deras sagobok
Citera
2025-01-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Så du tror att det är någon granne i huset? Någon av de frisläppta som låtit någon annan nyttja deras balkong för detta ändamål? Kan ju vara så men jag tror inte det.

Ja, om dom inte funnit några spår efter skottlossning på dom som var i den lägenheten när polisen kom, så är det möjligt att det var en till där som sköt honom och drog iväg på en gång.
Citera
2025-01-31, 20:01
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Silverbane
Undra hur Polisen tog sig in i lägenheten? Var dörren olåst eller fick dom forcera dörren?

Hmm, hade han inte en kvinna där också som kunde öppna?

Den där andra kvinna som såg Liven sade att gardinerna fladdra, fladdra av vad?

Kanske en dörr öppnades och gav tvärdrag?

Enligt henne tog det 15-20 min. innan polisen kom.
Enligt andra tog det enbart 5 min.

Det är något som inte stämmer här.

Men i.o.f.s om nu den där lgh var köpt av staten som en s.k. säker lgh. (Brf) så har de säkert egna taggar/nycklar.
Citera
2025-01-31, 20:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Det är väl en no-brainer att mordet sker: BO är jagad av världens muslimer - och väljer att bosätta sig i Södertälje - Europa's muslimtätaste stad. Södertälje har väl fler araber än de har invånare?

En sådan här snubbe skall uppehålla sig bland etniska svenskar; där ingen bryr sig om vare sig honom eller vad folk tror på. De flesta skulle inte ens känna igen honom. En snubbe. Bland snubbar.

Södertälje består av krista syrianer och dom gillar inte muslimer så nej Södertälje är knappast Sveriges eller Europas muslimtätt Stad.
Citera
2025-01-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om det var 25 meter så kan säkert en skicklig person träffa med nåt skott men sen blir ju personen i rörelse(fall, chock osv)och då ändras träffytan. Svårt med rörligt mål om man inte har automateld eller att personen rör sig väldigt rakt i siktet
Tolkat det som taket OVANFÖR balkongen
Citera
2025-01-31, 20:08
Medlem
Om det är en pistol som avfyras. Lämnar de efter sig några spår på avfyrningsplatsen?

Ett gevär skulle lämna efter sig tomhylsor om jag minns rätt?
Citera
2025-01-31, 20:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Finns bra mörkerkikare idag, inte så svårt att hinna fly innan polisen hinner fram om man tex väljer att gömma sig i området.

Det sitter dock polis kameror på strategiska platser i området så om skytten mot alla förmodan flytt med fordon så kanske dom har lite spår

Min högst personliga åsikt är att han lite får skylla sig själv om man retar upp folk genom att bränna deras sagobok

Skytten måste ta sig ned från taket med ett gevär och sedan bort från området till en flyktbil. Låter riskabelt
Citera
2025-01-31, 20:10
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tolkat det som taket OVANFÖR balkongen

Du menar att skytten stod på taket till Granövägen 50? Men har inte balkongen tak som skymmer sikten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in