Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
I vilken ålder är det accepterat att gå fram till tjejer IRL?
Jag är över 30 och känner verkligen inte för att prova det direkt, känns som att risken att något går snett är tokigt hög och hur många tjejer kommer gå med på att samtala med random kille?
Jag är snart 30 och när jag gjorde det här var jag väl 28, kan fortfarande göra det då och då men det är väldigt sällsynt, häromdagen gick jag fram till en 50 årig milf bara för skojs skull hehe, såg att hon kollade in mig i affären innan dess, hon tackade vänligt nej då hon hade en partner men hon verkade uppskatta det.
Angående hur många som är på att plötsligt prata med en random snubbe är nog väldigt individuellt, majoriteten av de jag gick fram till tog det bra och blev glada, en del av dom kollade på en som att man vore en alien.
EDIT; Jag kan tillägga att en hel del tjejer senare gav mig uppmuntran för att jag vågade komma fram och prata med dom, jag tror att både killar och tjejer är rätt trötta på online dating vid detta lagret och många föredrar att träffa någon naturligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
OtursAktivist
Det är inte någon som tror att snubbar som raggar överallt är ute efter relationer. Personen snackar skit. Eller så kör han det där smöreriet om att han är ny i stan och vill ta en fika för att lära känna nya människor, och någon som var ovan vid liknande gick på det. Annars så brukar de fråga efter vägen.
På Tiktok så kör de den där: Efter att jag fyllt 17 år slutade män med catcalling.
På den nivån är det. Män är extremt på mycket unga tjejer och när de blir äldre är det bara någon ibland som försöker ta kontakt. Män började "hitta" när de körde bil, omkring tiden jag lämnade tonåren.
Du behöver ha ett socialt sammanhang för att prata med tjejer. Går du ut ensam till en pub så kan du absolut byta några ord här och där. Har du hund och möter hundägare. Träffar du grannen i porten. Kassörskan på affären eller nät du köper kläder. Servitrisen när du är ut och äter. Lite sådant. Det är mer skumt om du stannar någon som står och försöker hitta fiskpinnarna i frysdisken eller bara stopar en random person du får syn på.
Här får du en pepplåt.
https://m.youtube.com/watch?v=EvOu9_...w7Z2ZXIgMzU%3D
Om vi säger att jag gick fram till 50 tjejer så slutade 5 med ligg på direkten, 25 som gav ut sitt nummer eller liknande bara för att vara trevliga men sen inte var intresserade, och resterande 20 förväntade sig att man skulle ta ut dom på tre rätters första gången, vissa killar kanske gör det i hopp om att det slutar med sex samma kväll eller på andra dejten, inte jag, det klassar som seriöst och en sådan dejt hade jag bara gått på om jag genuint ville lära känna personen.
Smörade gjorde jag inte heller, "ursäkta, jag såg dig där bortifrån och tyckte du såg väldigt bra ut så jag ville bara komma fram och hälsa, vad heter du?" var det jag öppnade med till i stort sett vartenda tjej, vissa konversationer ledde vidare, vissa konversationer avslutades rätt fort, ingen av interaktionerna var långvariga utan det var bara att hälsa, ställa någon allmän fråga om personen, få deras nummer/instagram, hejdå.