2025-01-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej men att inte ta emot varje invit och skylla på pojkvän, det har inte, med min världsbild att göra utan att män går på tjejer som inte vill det.

Såklart söker du partner men ifrågasätt vad hos andra män som är orsaken till att du själv får det svårare om du nu inte är en person som är sexuellt påflugen.
Och jag förnekar inte att det finns tjejer som ljuger om att de har kille, det är vida känt men jag menar på att om jag har fysiskt träffat killen i fråga så är det högst tveksamt att hon ljuger om det bara för att "bli av med mig".

Jag ifrågasätter exakt vad män gör, det är precis min poäng. Män raggar (till synes) precis exakt överallt och på allt så därav varför vi har dessa bekymmer idag där det är sjukt svårt att hitta tjej som är singel och inte superbitter/tokig
Citera
2025-01-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Och jag förnekar inte att det finns tjejer som ljuger om att de har kille, det är vida känt men jag menar på att om jag har fysiskt träffat killen i fråga så är det högst tveksamt att hon ljuger om det bara för att "bli av med mig".

Jag ifrågasätter exakt vad män gör, det är precis min poäng. Män raggar (till synes) precis exakt överallt och på allt så därav varför vi har dessa bekymmer idag där det är sjukt svårt att hitta tjej som är singel och inte superbitter/tokig
Hittar man fel på tjejer som bitter och tokig är man inte riktigt relationsmaterial heller eftersom man dömer bort tjejer som också måste stå ut med mäns galenskaper.

Du behöver ha en lista på vad som inte är acceptabelt för dig och sedan vad du själv på gott och ont kommer med.

Tinder kan man vaska guld i men ska nog inte ha för höga förhoppningar. Menar bara alla sjuka par som hänger efter en och gillar säger en del även om jag slipper dem generellt nu. Några har det väl varit dem senaste veckan men max tre. Inte kollat igenom hela Tinder och mina likes.

Du behöver en tydlig bild på vad du söker, vad du vill ha vad du har att erbjuda och vem du är. Du ska kunna presentera dig utan att bara köra de tråkiga fraserna som får en att vilja kasta ut luren från balkongen.
Citera
2025-01-31, 15:18
Jag är skuggbannad på Tinder (för många omstartskonton)och trots att jag bekräftar min identitet så är den bannen kvar.

Finns inget att göra?
Citera
2025-01-31, 15:48
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
I vilken ålder är det accepterat att gå fram till tjejer IRL?
Jag är över 30 och känner verkligen inte för att prova det direkt, känns som att risken att något går snett är tokigt hög och hur många tjejer kommer gå med på att samtala med random kille?

Jag är snart 30 och när jag gjorde det här var jag väl 28, kan fortfarande göra det då och då men det är väldigt sällsynt, häromdagen gick jag fram till en 50 årig milf bara för skojs skull hehe, såg att hon kollade in mig i affären innan dess, hon tackade vänligt nej då hon hade en partner men hon verkade uppskatta det.

Angående hur många som är på att plötsligt prata med en random snubbe är nog väldigt individuellt, majoriteten av de jag gick fram till tog det bra och blev glada, en del av dom kollade på en som att man vore en alien.

EDIT; Jag kan tillägga att en hel del tjejer senare gav mig uppmuntran för att jag vågade komma fram och prata med dom, jag tror att både killar och tjejer är rätt trötta på online dating vid detta lagret och många föredrar att träffa någon naturligt.
Citat:
Det är inte någon som tror att snubbar som raggar överallt är ute efter relationer. Personen snackar skit. Eller så kör han det där smöreriet om att han är ny i stan och vill ta en fika för att lära känna nya människor, och någon som var ovan vid liknande gick på det. Annars så brukar de fråga efter vägen.

På Tiktok så kör de den där: Efter att jag fyllt 17 år slutade män med catcalling.
På den nivån är det. Män är extremt på mycket unga tjejer och när de blir äldre är det bara någon ibland som försöker ta kontakt. Män började "hitta" när de körde bil, omkring tiden jag lämnade tonåren.

Du behöver ha ett socialt sammanhang för att prata med tjejer. Går du ut ensam till en pub så kan du absolut byta några ord här och där. Har du hund och möter hundägare. Träffar du grannen i porten. Kassörskan på affären eller nät du köper kläder. Servitrisen när du är ut och äter. Lite sådant. Det är mer skumt om du stannar någon som står och försöker hitta fiskpinnarna i frysdisken eller bara stopar en random person du får syn på.

Här får du en pepplåt.
https://m.youtube.com/watch?v=EvOu9_...w7Z2ZXIgMzU%3D

Om vi säger att jag gick fram till 50 tjejer så slutade 5 med ligg på direkten, 25 som gav ut sitt nummer eller liknande bara för att vara trevliga men sen inte var intresserade, och resterande 20 förväntade sig att man skulle ta ut dom på tre rätters första gången, vissa killar kanske gör det i hopp om att det slutar med sex samma kväll eller på andra dejten, inte jag, det klassar som seriöst och en sådan dejt hade jag bara gått på om jag genuint ville lära känna personen.

Smörade gjorde jag inte heller, "ursäkta, jag såg dig där bortifrån och tyckte du såg väldigt bra ut så jag ville bara komma fram och hälsa, vad heter du?" var det jag öppnade med till i stort sett vartenda tjej, vissa konversationer ledde vidare, vissa konversationer avslutades rätt fort, ingen av interaktionerna var långvariga utan det var bara att hälsa, ställa någon allmän fråga om personen, få deras nummer/instagram, hejdå.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-01-31 kl. 15:51.
Citera
2025-01-31, 18:29
Medlem
Citat:
Hittar man fel på tjejer som bitter och tokig är man inte riktigt relationsmaterial heller eftersom man dömer bort tjejer som också måste stå ut med mäns galenskaper.

Du behöver ha en lista på vad som inte är acceptabelt för dig och sedan vad du själv på gott och ont kommer med.

Du behöver en tydlig bild på vad du söker, vad du vill ha vad du har att erbjuda och vem du är. Du ska kunna presentera dig utan att bara köra de tråkiga fraserna som får en att vilja kasta ut luren från balkongen.
1. Just detta är vad jag menar med att din erfarenhet är långt från min egna och inte bidrar för just mig. Jag tycker det är otroligt lätt att hitta tjejer med "fel" egenskaper och att det inte säger så mycket om killen eftersom utbudet på tjejer är så skralt. Så att du säger att jag "dömer bort tjejer som står ut med mäns galenskaper" hjälper mig inte lösa mitt problem.

2. Det märks att du är tjej för detta tipset är skräddarsytt för en kvinna. Att ställa krav/veta vad jag söker är inte till hjälp just eftersom utbudet är så knapert.
Tycker du jag är otydlig så kan jag vara kristallklar, det finns nästintill INGA tjejer i min närhet eller på någon dejtingsida som är singel.
Match exempelvis var jag inne på idag och det fanns totalt 49 tjejer inom 100 km från min stad (Göteborg) och det är med 0 andra filter.
Det spelar ingen roll heller om jag kan presentera vad jag har ett erbjuda för vem presenterar jag det för?
Däri problemet jag (och flera andra män) har, vart hittar man något sånär seriösa tjejer som faktiskt söker en relation?
Citera
2025-01-31, 20:23
Medlem
Castles avatar
Citat:
I vilken ålder är det accepterat att gå fram till tjejer IRL?
Jag är över 30 och känner verkligen inte för att prova det direkt, känns som att risken att något går snett är tokigt hög och hur många tjejer kommer gå med på att samtala med random kille?
Jag tror du kan vara vilken ålder som helst. Jag är 30+ och har säkert snackat med över 100 kvinnor som jag mött dagtid på stan/gatan/affären/parken/etc. Skulle säga att 95% blir glada och tar det positivt. Även vanligt att de som inte är intresserade av något ger uppmuntran att fortsätta med det man gör. Kan inte minnas någon som varit direkt negativ, det mest avvisande som hänt är de de typ bara vänder och går därifrån. Kan tillägga att svenska kvinnor är de som jag har svårast att charma så, medans de flesta som inte är födda här verkar fatta poängen direkt och bli glada. Svenska kvinnor kan ofta säg typ "aha, tack för komplimangen...", sen går de. Hur som helst är det en mycket roligare upplevelse än att svajpa på Tinder, även om jag gör det också periodvis.
Senast redigerad av Castle 2025-01-31 kl. 20:27.
Citera
2025-01-31, 21:40
Medlem
Hej

Gjorde ett litet test innan jag la ner tinder. I min profil hade jag ett åldersspann på 32 till 37 och avstånd max 40 km. Inga jätte bra bilder och ingen bio ( om det är en fördel eller nackdel?) Fick ca 15 likes om jag starta om kontot på en dag.

Testa göra ett fejk konto som kvinna samma ålder och samma avstånd, ingen bio och inga bilder på någon kvinna ( svarta bilder) 70+ likes på en dag!
Citera
2025-01-31, 22:01
Medlem
Citat:
1. Just detta är vad jag menar med att din erfarenhet är långt från min egna och inte bidrar för just mig. Jag tycker det är otroligt lätt att hitta tjejer med "fel" egenskaper och att det inte säger så mycket om killen eftersom utbudet på tjejer är så skralt. Så att du säger att jag "dömer bort tjejer som står ut med mäns galenskaper" hjälper mig inte lösa mitt problem.

2. Det märks att du är tjej för detta tipset är skräddarsytt för en kvinna. Att ställa krav/veta vad jag söker är inte till hjälp just eftersom utbudet är så knapert.
Tycker du jag är otydlig så kan jag vara kristallklar, det finns nästintill INGA tjejer i min närhet eller på någon dejtingsida som är singel.
Match exempelvis var jag inne på idag och det fanns totalt 49 tjejer inom 100 km från min stad (Göteborg) och det är med 0 andra filter.
Det spelar ingen roll heller om jag kan presentera vad jag har ett erbjuda för vem presenterar jag det för?
Däri problemet jag (och flera andra män) har, vart hittar man något sånär seriösa tjejer som faktiskt söker en relation?
Det är en rad fel på er killar också. Hela vägen igenom från första kontakt till dejter och sedan sex och relationer. Trots allt lider ni av allvarligare störningar och provlem i högre grad än tjejer, inte tvärtom. Tjejer söker hjälp oftare medan killar saknar självinsikt.

Vill du inte arbeta med att få rätt partner får du leva med fel sen. Kom ihåg det.

Du får ställa in avståndet längre och göra som många, ha distansrelationer. Trots allt finns sexting och teknik idag innan träff och är du utbildad kan du även flytta sen utan större svårigheter. Landet är hyfsat stort och så finns det andra länder men nätet är kanske inte något som funkar för dig utan mer vanliga miljöer är mer något för dig.

Såg nu att det stod Göteborg! VAFAN! Jag var in på någon studentkårens och såg ändå killar kolla lite lätt intresserat på mig när jag ändå måste ha varit 35 kanske.
Du behöver lära dig att slappna av bland folk och ha roligt och umgås. En storstad är knappast död.
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-01-31 kl. 22:03.
Citera
2025-01-31, 22:13
Medlem
Citat:
Vill du inte arbeta med att få rätt partner får du leva med fel sen. Kom ihåg det.
Du behöver lära dig att slappna av bland folk och ha roligt och umgås. En storstad är knappast död.
Jag har arbetat med att få en partner, rätt kommer senare men det tar stopp vid ens en dejt.
Storstaden är inte död men vill man ha en tjej så verkar Stockholm och Göteborg vara rätt döda, finns extremt få tjejer som jag träffat i båda dessa två.

Vet inte vart jag vill komma med detta, verkar inte som att det finns svar på frågan direkt.
Citera
2025-01-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jag är snart 30 och när jag gjorde det här var jag väl 28, kan fortfarande göra det då och då men det är väldigt sällsynt, häromdagen gick jag fram till en 50 årig milf bara för skojs skull hehe, såg att hon kollade in mig i affären innan dess, hon tackade vänligt nej då hon hade en partner men hon verkade uppskatta det.

Angående hur många som är på att plötsligt prata med en random snubbe är nog väldigt individuellt, majoriteten av de jag gick fram till tog det bra och blev glada, en del av dom kollade på en som att man vore en alien.

EDIT; Jag kan tillägga att en hel del tjejer senare gav mig uppmuntran för att jag vågade komma fram och prata med dom, jag tror att både killar och tjejer är rätt trötta på online dating vid detta lagret och många föredrar att träffa någon naturligt.

Om vi säger att jag gick fram till 50 tjejer så slutade 5 med ligg på direkten, 25 som gav ut sitt nummer eller liknande bara för att vara trevliga men sen inte var intresserade, och resterande 20 förväntade sig att man skulle ta ut dom på tre rätters första gången, vissa killar kanske gör det i hopp om att det slutar med sex samma kväll eller på andra dejten, inte jag, det klassar som seriöst och en sådan dejt hade jag bara gått på om jag genuint ville lära känna personen.

Smörade gjorde jag inte heller, "ursäkta, jag såg dig där bortifrån och tyckte du såg väldigt bra ut så jag ville bara komma fram och hälsa, vad heter du?" var det jag öppnade med till i stort sett vartenda tjej, vissa konversationer ledde vidare, vissa konversationer avslutades rätt fort, ingen av interaktionerna var långvariga utan det var bara att hälsa, ställa någon allmän fråga om personen, få deras nummer/instagram, hejdå.
Ja alltså killar har kommit fram en del genom mitt liv. Jag utgår numera från att karlar inte försöker ragga på mig när de börjar prata med mig men det händer fortfarande då och då. Dock några år sedan någon bad om kontaktuppgifter. Jag har blivit av med det med män som raggar men jag är inte obekant med att prata med män. Jag ser det inte som jättekonstigt men det är väl kul för er om andra vill dejta er, jag har iallafall aldrig velat dejta någon även om jag gjorde det för mer än halva mitt liv sedan. Förr brukade snubbar ta ens nummer och det är därför jag lärde mig prata i telefon då de gärna pratade i timmar med en. Så det är vad jag hade, killar som ringde för att prata 5 timmar i sträck. Lustigt med tanke på att man idag bär telefonen överallt men männen har aldrig varit så lata
Citera
2025-01-31, 22:24
Medlem
Citat:
Jag har arbetat med att få en partner, rätt kommer senare men det tar stopp vid ens en dejt.
Storstaden är inte död men vill man ha en tjej så verkar Stockholm och Göteborg vara rätt döda, finns extremt få tjejer som jag träffat i båda dessa två.

Vet inte vart jag vill komma med detta, verkar inte som att det finns svar på frågan direkt.
Men snälla du det är två av Sveriges fyra största städer! Som jag skrev i ett annat inlägg så hade man en massa olika killar som ringde från mängder olika städer när man var ung. Vi hade inte internet och mobiltelefoner i större utsträckning (jag vägrade använda min) de ringde hem till en och kämpade på med det trots att man typ aldrig såg många av dem.

Problemet är de insatser du gör. Hur har en massa andra killar och tjejer lyckats träffa varandra genom telefonnummer på gatan, polaren är singel och får numret till en tjej som anses vara ok, kassa cam och communitys många använde.

Nu sitter ni med hur många som helst och det räcker inte? Där är problemet. Hos dig och att du och andra killar tror att tjejer är ert utbud i kvantitet. De vill generellt inte ha er. Arbeta för att de ska vilja det såsom snubbar alltid gjorde innan er. Du får helt enkelt börja se dig omkring på apparna och lägga in ansträngning. Tinder kan du skicka svepmeddelanden som en del män gör. Gör du det? Sedan funkar inte appen då den är till fördel för att tjejer inte ska kunna kontaktas av alla. Fixa annan app o skriv till dem.
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-01-31 kl. 22:26.
Citera
2025-01-31, 22:45
Medlem
Citat:
Men snälla du det är två av Sveriges fyra största städer! Som jag skrev i ett annat inlägg så hade man en massa olika killar som ringde från mängder olika städer när man var ung. Vi hade inte internet och mobiltelefoner i större utsträckning (jag vägrade använda min) de ringde hem till en och kämpade på med det trots att man typ aldrig såg många av dem.

Problemet är de insatser du gör. Hur har en massa andra killar och tjejer lyckats träffa varandra genom telefonnummer på gatan, polaren är singel och får numret till en tjej som anses vara ok, kassa cam och communitys många använde.

Jag vet inte om jag var otydlig men jag söker tjejer, inte killar. Killar är hur lätt som helst att hitta, de söker upp dig på två sekunder. Och ja, det är Sveriges två största städer så "flytta till något större" löser inte problemet.
Jag har haft relationer förr men de kom alltid från att tjejerna sökte upp mig, på gymmet, i skolan eller på jobbet. När utbudet av singeltjejer torkat ut så torkade möjligheterna till dejter ut och hur skall jag lösa det?

Jag undrar just hur gör andra? Jag har inga problem med att prata med folk men vart i hela helvete är alla tjejer som är singlar? Upptagna tjejer finns det gott om men vad hjälper det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in