• 1
  • 2
2023-10-13, 19:29
Medlem
Är det rimligt att få skuldsanering på ett belopp som är ca 600.000 min årsinkomst är 318.000 eller är det rimligare med löneutmätning.
Nya lån är inget alternativ då jag ej blir beviljad
Citera
2023-10-13, 20:02
Medlem
Tänker löneutmäting men känns som den kan pågå längre än 5 år som skuldsanering är
Citera
2023-10-13, 20:13
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du lämnar för lite fakta om övriga kostnader.
Men gör ett självtest så får du en uppskattning.

https://kronofogden.se/nagon-har-ett...dsaneringstest
Citera
2023-10-13, 20:19
Medlem
Ena beloppet är en inkassoskuld som är på ca 304.000 kr pratat med inkasso om en avbetalningsplan men dom menar på att mitt belopp hos dom kommer öka med ca 5000kr per månad så det känns ju ganska lönlöst att ens försöka betala om beloppet bara ökar hela tiden?!
Andra lånen är några smålån några st lån på 20-30.000

Gjort deras skuldtest och det verkar som om jag skulle bli beviljad. Men oroar mig för mina skulder under handläggningstiden för skuldsanering vill ju inte bli utmätt under tiden.

Hyr privat med en hyra på 3700 äger ingen bil el liknade. Så egentligen inga kostnader utöver min hyra samt värme/el/vatten.
Senast redigerad av Greenvillage17 2023-10-13 kl. 20:24.
Citera
2023-10-13, 23:48
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenvillage17
Är det rimligt att få skuldsanering på ett belopp som är ca 600.000 min årsinkomst är 318.000 eller är det rimligare med löneutmätning.

Hur gamla är skulderna? Vad har du gjort för att förhindra din sits?
Citera
2023-10-14, 00:05
Medlem
Ca 3 år gamla kanske försökt betala av så gått det går. Är maxad på mina flesta lån så kan inte låna mer eller få nya lån.
Men fler och fler lån går till inkasso hade det inte vart för det sista inkassoärendet på 300.000 så hade det vart lugnt. Kanske klarar av att betala det i några månader men enligt intrum så kommer betalningen öka för varje månad och då blir det KF tillslut tänker jag.
Citera
2023-11-28, 00:57
Medlem
Citat:
Jag har också 600000 i skulder, och 295000 i inkomst, och fick precis besked om beviljad skuldsanering. Troligtvis får du det också om du uppfyller kriterierna!
Citera
2023-12-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InsiderGhost
Jag har också 600000 i skulder, och 295000 i inkomst, och fick precis besked om beviljad skuldsanering. Troligtvis får du det också om du uppfyller kriterierna!
Kriterier som du uppfyllde ?
Citera
2024-03-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InsiderGhost

Hej,

har du fått en beviljad skuldsanering där det vunnit laga kraft eller är det inledande? för jag är på inledande där jag betalar enligt avbetalningsplanen jag fick , men då
en borgnär motsatte sig så ha rdet blivit fram o tillbax, därav undrar jag när vinner det laga kraft?
Citera
2024-03-07, 01:01
Medlem
Citat:
Varför har du så mycket skulder?
Citera
2025-01-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nana12345
Hej,

har du fått en beviljad skuldsanering där det vunnit laga kraft eller är det inledande? för jag är på inledande där jag betalar enligt avbetalningsplanen jag fick , men då
en borgnär motsatte sig så ha rdet blivit fram o tillbax, därav undrar jag när vinner det laga kraft?

Jag har fått beviljat och har vunnit laga kraft efter lite fram och tillbaka om att den gamla hyresgästen i min lägenhet som är utvisad hade på något sätt kvar sin adress skriven hemma hos mig. Men efter ansökan om rättning så gick det bra.
Nu har det gått ett år och känns bra men som evighet
Citera
2025-01-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför har du så mycket skulder?

Råkade ut för bedrägeri som inte gick att utreda då min underskrift fanns på något.

Jag hade skrivit under att vara delägare i aktiebolag, men revisorn hade på ett magiskt sätt omvandlat det till kommanditbolag där jag har ansvaret för allt, och den som drev det hela är min fd bästa väns pappa (när jag var yngre) och det har jagat mig ett tag. Men sen när jag drunknade och hade 10 brev per dag så slutade jag betala räkningar som gjorde saken värre. Den egna andelen var dock mindre än 50000 ink rääääännnnntooooooornaaaaaaaaa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in