2025-01-18, 20:25
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Dina linjer förutspådde sådär, holdar du än?

Jag skrev i denna tråden i somras att ethereum aldrig skulle få en ETF och att det är en shitcoin. Jag hade fel om ETFerna men rätt om det sistnämnda.

Haha, shitcoin? Vad är det ens för människor som skriver här?

Seriöst, det här är typ det dummaste jag hört på länge. Låt mig förklara detta på ett sätt som även du kan fatta.

1. Ethereum är OG i krypto

Utan Ethereum hade halva kryptovärlden inte ens existerat. Smartkontrakt, DeFi, NFT:s – allt det här började med Ethereum. Så om du inte ens vet vad en smartkontrakt är, kanske du borde ta en paus från forumet och läsa på lite istället för att skämma ut dig.

2. Shitcoins gör ingenting – Ethereum gör allt

Vet du vad ett riktigt shitcoin är? Någon random crap-token utan funktion, skapad av nån snubbe som ville casha ut snabbt. Ethereum däremot är grunden till hela ekosystemet. Vill du köra DeFi? NFT? Decentraliserade appar? Då behöver du Ethereum. Alla dina andra “Ethereum är ett skämt”-coins är typ bara myggor jämfört med det här monstret.

3. Det är decentraliserat på riktigt

Shitcoins är ofta centraliserade bluffar som kraschar så fort nån stor spelare säljer. Ethereum är så decentraliserat och säkert att hela nätverket skulle rulla vidare även om hälften av noderna försvann. Förstår du ens vad decentralisering betyder, eller är det bara ett ord du hört på YouTube?

4. Ethereum är framtiden

Det har funnits sedan 2015 och fortsätter att utvecklas. Proof of Stake? Check. Lägger grunden för en miljövänligare och snabbare blockkedja? Check. Shitcoins? De gör ingenting förutom att suga pengar från naiva småinvesterare som tror på “to the moon”-nonsens.

Så, innan du öppnar käften och säger att Ethereum är ett shitcoin, fråga dig själv: Har jag ens en aning om vad jag snackar om? För just nu låter det som att du läst en tweet och bara gått all in. Gör läxan nästa gång, idiot
Citera
2025-01-19, 09:14
Medlem
hazenectars avatar
Maxpain för alla eth-bagholders igen
Citera
2025-01-19, 09:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha, shitcoin? Vad är det ens för människor som skriver här?

Seriöst, det här är typ det dummaste jag hört på länge. Låt mig förklara detta på ett sätt som även du kan fatta.

1. Ethereum är OG i krypto
Att den är OG är klen tröst om den inte är lika användbar som andra coins (pga sitt problem med L2)

Citat:
2. Shitcoins gör ingenting – Ethereum gör allt
Förutom Solana...och BASE, som gör mycker mer än Ethereum, allt enligt onchain data.
Sprang precis på denna kring DEX volym, rätt talande... https://x.com/SolanaFloor/status/1880756556666675564

Citat:
3. Det är decentraliserat på riktigt
Jämfört med många andra så är det korrekt.
Men marknaden verkar inte bry sig om decentralisering utan dom bryr sig om användningsområde. Se på BASE som är 100% centraliserat men ändå en av de som används mest.

Citat:
4. Ethereum är framtiden
Inte så länge dom inte löser L2 problemet som i nuläget gör att marknaden hellre använder Solana och BASE.
Citera
2025-01-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Maxpain för alla eth-bagholders igen

Håller mycket alts på eth kedjan och när eth vänder uppåt så tror jag att jag får fin utdelning.
Har svårt att se att eth skulle krascha fullständigt denna cykel då den är så stor och många mindre coins är beroende av eth.

För att inte tala om att eth varit med i många år nu och hela tiden varit tvåa efter bitcoin
Citera
2025-01-21, 13:51
Medlem
Glossuss avatar
Ingen större fan av ETH och äger det bara sporadiskt i form av cert, men idag köpte jag en sudd (44 444 sek)
Räknar med att hålla i ca två månader.
Citera
2025-01-25, 19:55
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Ingen större fan av ETH och äger det bara sporadiskt i form av cert, men idag köpte jag en sudd (44 444 sek)
Räknar med att hålla i ca två månader.

Kommer visa sig vara ett väldigt bra beslut
Citera
2025-01-25, 20:05
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Kommer visa sig vara ett väldigt bra beslut

Hoppas det.
Jag har aldrig gått back på ETH, men inte heller gjort några stora pengar.
Enligt Avanza ligger jag 44 000 plus på Valours ETH zero. Alltid något, men inget som går att jämföra med mina Bitcoinförtjänster..
Citera
2025-01-28, 23:21
Medlem
Helvette så segt det går.
Jag tradear med hävstång väldigt sällan men just nu har jag svårt att se eth gå så mycket lägre.
Kanske 2500 usd om btc dumpar men eth har redan haft mer säljtryck än btc så...
Citera
2025-01-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Helvette så segt det går.
Jag tradear med hävstång väldigt sällan men just nu har jag svårt att se eth gå så mycket lägre.
Kanske 2500 usd om btc dumpar men eth har redan haft mer säljtryck än btc så...

Är väl inte det att sälj varit stort, köpkraften hat varit liten.
Eth har legat och skvalpat kring 3k i 2-3 år nu och när vi väl går upp tror jag det ko ner gå snabbt och högt och eth är även en förutsättning för altcoins ska gå upp.

Någon nämnde att eth också brukar gå bäst på våren så vi får se.
Citera
2025-01-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Är väl inte det att sälj varit stort, köpkraften hat varit liten.
Eth har legat och skvalpat kring 3k i 2-3 år nu och när vi väl går upp tror jag det ko ner gå snabbt och högt och eth är även en förutsättning för altcoins ska gå upp.

Någon nämnde att eth också brukar gå bäst på våren så vi får se.

ETH-BTC ser fortsatt horribel ut. Det ser ut som blott en tidsfråga tills ETH går ner definitivt under 0,03 BTC.
Citera
2025-01-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
ETH-BTC ser fortsatt horribel ut. Det ser ut som blott en tidsfråga tills ETH går ner definitivt under 0,03 BTC.

Har bara svårt att se btc vs eth gå ner så himla mycket mer faktiskt. Vi ha blött länge nu och om det skulle fortsätta ner så kan det absolut va så att eth tid är förbi
Citera
2025-01-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Har bara svårt att se btc vs eth gå ner så himla mycket mer faktiskt. Vi ha blött länge nu och om det skulle fortsätta ner så kan det absolut va så att eth tid är förbi

ETH tid var över när man ändrade till POS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in