2025-01-27, 22:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Ja, vilken av desssa två franskmän är egentiligen tidernas bästa rallyförare?
Citera
2025-01-28, 11:20
Medlem
Fartarallts avatar
Loeb har väl en mer titel ännu? Men den är svår att avgöra.
Citera
2025-01-28, 19:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Loeb har väl en mer titel ännu? Men den är svår att avgöra.
Loeb har väl 9 titlar, och Ogier 8?

Dock så kan man väl argumentera för att Loeb hade en relativt lätt väg mot de flesta av titlarna som han vann. Citroen var överlägsen de övriga teamen från 2005 tills 2012, endast Ford (Grönholm, Hirvonen och Latvala) kunde utmana Loeb & Citroen på allvar - Citroen i WRC mellan 2006-12 påminner på många sätt om Toyota i WEC från 2018 till 2021.

Jag menar att Ogier har haft tuffare konkurrens, dessutom så har han vunnit titlar med fler än 1 märke.
Citera
2025-01-28, 19:18
Medlem
Fartarallts avatar
Jag tror nog att det var mer Loeb än cittran, men jämföra olika tider är svårt, och båda är giganter. Jag kom ihåg när Mäkinen la av, han sa att fem raka blir mycket svårt att slå. Sen kom Loeb direkt efter
Citera
2025-01-28, 19:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Jag tror nog att det var mer Loeb än cittran, men jämföra olika tider är svårt, och båda är giganter. Jag kom ihåg när Mäkinen la av, han sa att fem raka blir mycket svårt att slå. Sen kom Loeb direkt efter
Det var en kombination. Loeb var utan tvekan den bästa föraren på den tiden, men samtidigt så var Citroen det överlägset starkaste teamet som hade den klart bästa bilen i varje säsong mellan 2005-12. Dessutom så var hela teamet byggd runt Loeb, de andra Citroen förarna fick ofta ta imot stallordrer om att "hjälpa" Loeb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in