Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-23, 22:12
Medlem
SVT rapporterar att Trump nu har släppt dokument kopplade till mordet på John F. Kennedy, hans bror Robert Kennedy och medborgarrättskämpen Martin Luther King. Det har länge funnits konspirationsteorier och spekulationer kring vad som faktiskt hände den dagen i Dallas 1963.

Vad tror ni? Kommer de nya dokumenten ge oss några riktiga svar, eller kommer det bara ge bränsle till fler teorier? Är detta ett steg mot mer transparens, eller känns det mer som en politisk manöver?

Källan för er som vill läsa: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...kennedy-mordet

Diskutera! 👇
2025-01-23, 22:16
Medlem
Westgoethes avatar
Alla tokfransar som redan "vet" vad som hände exakt, kommer antingen;
  1. Läsa dokument som inte stödjer deras teori
  2. Läsa dokument som stödjer deras teori

I båda faller kommer de tänka "HA! Jag hade rätt!", därför att om papprena "styrker" deras teorier så tycker de att de hade rätt... Om pappren inte styrker deras teorier tänker det ännu starkare att de hade rätt för "kolla, de försöker mörka sanningen".
2025-01-23, 22:16
Medlem
Tyvärr tror jag inte mycket kommer fram. Det mesta finns väl i en CIA-källare om det inte redan är bränt. För oinformerade människor kan sägas att det är detta tal som många tror kostade JFK livet:

https://www.youtube.com/watch?v=u928...nel=Providence

Han pratar alltså om en världsomspännande och illasinnad konspiration som riktas mot (bla) USA.
Senast redigerad av censuria 2025-01-23 kl. 22:25.
2025-01-23, 22:19
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiffer
SVT rapporterar att Trump nu har släppt dokument kopplade till mordet på John F. Kennedy, hans bror Robert Kennedy och medborgarrättskämpen Martin Luther King. Det har länge funnits konspirationsteorier och spekulationer kring vad som faktiskt hände den dagen i Dallas 1963.

Vad tror ni? Kommer de nya dokumenten ge oss några riktiga svar, eller kommer det bara ge bränsle till fler teorier? Är detta ett steg mot mer transparens, eller känns det mer som en politisk manöver?

Källan för er som vill läsa: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...kennedy-mordet

Diskutera! 👇

Man får en känsla av att det skulle vara något extraordinärt. Jag tänker såhär.

1) Varför annars dölja det från första början?
2) Varför gå ut med utalanden som "allt kommer avslöjas". Det insinuerar att det finns något sensationellt bakom dessa släpp.

Vi får väl se, rör sig ändå om Trump som sagt det.
2025-01-23, 22:21
Medlem
Overminds avatar
Kommer väl fram fem nya meningar... Resten är så säkerhetsklassat så det går bara inte...
2025-01-23, 22:28
Medlem
Släpptes det inte en del vid förra perioden sedan sa CIA att resten kan bli "hot mot landet"?
2025-01-23, 22:31
Är FBI nervösa nu? Tror Trump lever farligt
2025-01-23, 22:32
Medlem
Det går inte omvända konspirationsteoretiker.
2025-01-23, 22:39
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westgoethe
Alla tokfransar som redan "vet" vad som hände exakt, kommer antingen;
  1. Läsa dokument som inte stödjer deras teori
  2. Läsa dokument som stödjer deras teori

I båda faller kommer de tänka "HA! Jag hade rätt!", därför att om papprena "styrker" deras teorier så tycker de att de hade rätt... Om pappren inte styrker deras teorier tänker det ännu starkare att de hade rätt för "kolla, de försöker mörka sanningen".

Oavsett vad så kommer faktumet leva vidare om att det var mer än en skjutare inblandad i mordet.
2025-01-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det går inte omvända konspirationsteoretiker.
Nej, i synnerhet inte när världen ser ut som den gör.

Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Man får en känsla av att det skulle vara något extraordinärt. Jag tänker såhär.

1) Varför annars dölja det från första början?
2) Varför gå ut med utalanden som "allt kommer avslöjas". Det insinuerar att det finns något sensationellt bakom dessa släpp.
Jag tror inte ens Trump vet vad som står i dokumenten (än). Han hoppas det står något smaskigt.
Men det blir väl som med UFO dokumenten, som Trump också släppte. Inte jättemycket där.
Senast redigerad av censuria 2025-01-23 kl. 23:03.
2025-01-23, 22:58
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Oavsett vad så kommer faktumet leva vidare om att det var mer än en skjutare inblandad i mordet.

Det blir intressant att se.
Det är svårt att argumentera för att det var LHO som ”lone gun man”.
Sköts sen på live tv?

Vi får se vad som kommer fram men enligt mig en CIA / djupa staten operation från början till slut.
2025-01-23, 23:05
Medlem
Dalulvens avatar
Det syns på Zapruder-filmen att skottet kom bakifrån. Fingeravtryck fanns. Rätt svar: Oswald.

Enligt en person som umgicks med Oswald, strax innan, fanns en vision att göra ett avtryck i historieböckerna.

En skytt har lyckats återskapa skott-serien, trots att han hade ett par sekunder kortare tid på sig.

Detta eftersom bilen med JFK ska ha saktat in.

61 år har gått och att debattera detta är fortfarande en hobby för ett flertal.

Oliver Stone cyklade vilse ner i diket med sin Mr X.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in