2025-01-22, 04:49
Avslutad
har varit kund hos dem över 10 år och alltid varit nöjd men nu är det nog dags att byta. De höjde nyss avgifterna och i Mars kommer de ta bort den hastighet jag har samt höja avgiften igen. 250mb kommer kosta 509kr/månad. Jag bor i en mellanstor stad.

Funderar på att byta till Bredband2 där jag får dubbla hastigheten för samma pris, har du erfarenhet av deras Kundservice, leveransavbrott, deras router, stabila hastigheter?

Om inte vad rekommenderar du för leverantör?
Citera
2025-01-22, 05:26
Medlem
Peterheterhans avatar
Starlink
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/natverk/mobilt-bredband/starlink-standard-kit-new-gen-v4-mobilt-bredband/764495
https://www.starlink.com/se/service-plans/personal
100% värt pengarna. Jag har också Bahnhof nu. Men ska byta till Starlink inom de kommande månaderna
Citera
2025-01-22, 05:37
Medlem
Onanikrems avatar
Haft Bredband2 tidigare, bara gott att säga om dem! En grej du skall vara uppmärksam på (gäller de flesta) är att när de höjer priset så höjer de för trogna kunder, nytecknare får billigare pris även efter "smekmånaden"erna. Detta gäller flera andra leverantörer också. Kollar du på nätet och ringer dem får du oftast 6 månaders "smekmånad" och sedan det nya billigare priset, men det gäller att vara uppmärksam!
Inga avbrott, relativt snabb kundsupport (ca 3 - 15 minuter)

Ring upp Bahnhof och kolla om de inte kan matcha konkurrenten? De brukar inte vara omedgörliga. Men Bredband2 funkar de med. Det gäller att spela ut dem mot varandra.
Citera
2025-01-22, 05:54
Medlem
AppleIntelligences avatar
Bredband2 har lockpris och höjer kort efter man har blivit kund.
Citera
2025-01-22, 06:31
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Jag har också Bahnhof nu. Men ska byta till Starlink ...
Och nästan dubblera månadskostnaden?
Citera
2025-01-22, 06:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Bredband2 har lockpris och höjer kort efter man har blivit kund.
Kollar du sedan deras "ordinarie" pris och ringer dem så sänker de till det "nya" priset och jag fick även smekmånadspriset 6 månader två gånger. Men kolla så fort de höjer priset. Brukar gå kolla på nätet för ditt område, sedan ringer du dem. Fult spel, men de sänker när man ringer dem.
Citera
2025-01-22, 07:51
Medlem
F.B.Dases avatar
Skulle aldrig byta från Bahnhof. Vet inte hur deras kundservice är för jag har aldrig behövt kontakta dem. Allt har fungerat, hela tiden, alltid, i snart 10 år. Att all utrustning är Ubiquiti gör det inte sämre.
Citera
2025-01-22, 10:52
Medlem
Ovärt att byta från Bahnhof som är bäst på marknaden
Citera
2025-01-22, 10:56
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Och nästan dubblera månadskostnaden?
Vet inte hur du fick 509 kr/mån till 559 kr/mån att dubbleras och Starlink kittet kostar mindre än Bahnhof Routern man kan ta på avbetalning ifrån dom. 50 kr mer i månaden enligt mig är värt det. När internet uppkopplingen är säkrad under sabotage och kriser
Citera
2025-01-22, 10:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det var en rejäl höjning dom drog till med, tog i ända från tårna. Blir såklart sugen att byta bara för att dom är så gnidna, jag har svårt att förstå vad som motiverar en sådan höjning mer än att dom vill ha mer pengar av alla kunder, dom kan knappast skylla på höga bränslepriser.
Citera
2025-01-22, 12:32
Medlem
Jordgubbes avatar
Också retat mig på att mina operatörer höjt men jisses vilka pengar ni plöjer ner. Det där blir på en tioårstid vad man kan få en liten bil för (559 kr mån blir nästan hundra tusen, om tio år på börsen med småputtrig uppgång om sju procent). Landet behöver bättre konkurrens i lågprissegmentet, om inte statligt nät. Tycker en fraktion av det där priset är mycket. Visst är det en kartell? Det är också sjukligt med lockpriserna, som skyler den.
Citera
2025-04-02, 17:15
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Också retat mig på att mina operatörer höjt men jisses vilka pengar ni plöjer ner. Det där blir på en tioårstid vad man kan få en liten bil för (559 kr mån blir nästan hundra tusen, om tio år på börsen med småputtrig uppgång om sju procent). Landet behöver bättre konkurrens i lågprissegmentet, om inte statligt nät. Tycker en fraktion av det där priset är mycket. Visst är det en kartell? Det är också sjukligt med lockpriserna, som skyler den.

559x12=6708x10=67 080. Sjukt mycket pengar bara för Internet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in