Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-16, 13:54
Medlem
zarrelitos avatar
såg att 603 börjar köra igång snacket på nätet... men när kommer nästa våldsdåd i norrköping? Hinner vi gå över till februari innan det sker? och vart?

Nu har vi haft både galleriaskjutning, snabbmatsmord, arabmatmord och garagemord...

Tycker kyrkogård, skolgård eller lekpark borde vara nästa offentliga plats. Vad har ni för önskemål?
Citera
2025-01-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspen6
Om han nu bodde i Malta eller inte, det vet jag inte, men om vi leker med tanken att han bodde där, och kom till Sverige för att fira jul, ja då trodde han säkert att han var safe. Det är när man minst anar som man brukar bli klippt. Han borde aldrig ha kommit tillbaka.

Malta är ju också ett jävla ställe att gömma sig på. Pyttelitet och alla som bor där kommer förr eller senare behöva besöka ett visst antal platser.
Faktum är att en majoritet av människorna där nästan dagligen passerar de fåtal kvarter som ligger mellan Sliema och Ta’ Xbiex, typ runt Gzira.

Detta då förutsatt att man inte tänkt sig att bo i en låda ute i ödemarken och odla meloner eller sitta på Gozo och dricka rödvin på en kyrktrapp hela livet.
Citera
2025-01-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistar-Stig
Malta är ju också ett jävla ställe att gömma sig på. Pyttelitet och alla som bor där kommer förr eller senare behöva besöka ett visst antal platser.
Faktum är att en majoritet av människorna där nästan dagligen passerar de fåtal kvarter som ligger mellan Sliema och Ta’ Xbiex, typ runt Gzira.

Detta då förutsatt att man inte tänkt sig att bo i en låda ute i ödemarken och odla meloner eller sitta på Gozo och dricka rödvin på en kyrktrapp hela livet.

Helt ärligt så spelar det ingen roll om dom gömmer sig i Malta, Turkiet, Syrien. Dom kommer hittas om dom har ett pris på sitt huvud.
Citera
2025-01-17, 19:50
Medlem
Citat:
"Eller som Gaboro som inte fattar varför träningskompisen hoppar av skjutsen hem från gymmet. Klart man blir goad då"

Detta är väl inte 100 procent bekräftat?

Jag har inte hängt med angående detta.. Ryktas det att hans kompis hoppade av innan? Och isåfall vart? Så han kom inte direkt från gymmet in i parkeringsgaraget? Varför åkte Gaboro till ett parkeringshus efter gymmet om hans kompis redan hoppat av? Och isåfall att dessutom stå i lugn och ro med en dricka på biltaket? Vad gjorde han i parkeringsgaraget om inte gym ligger i samma byggnad?

Och i mina egna öron angående vad som sägs i början så är det inget inledande eller avslutande med "Mor"

Jag tycker jag hör "Broooooooor" eka långt ifrån direkt efter skottet sitter, sen får paniken "Jag ber dig, jag ber dig bror"

Har alla verkligen så dålig hörsel att dom hör annat?

Sen att ligga i dödsångest och avsluta med dom orden är ändå starkt må man säga oavsett vad man tycker om situationen i Sverige.
Senast redigerad av Powell 2025-01-17 kl. 20:02.
Citera
2025-01-17, 21:23
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
Jag har inte hängt med angående detta.. Ryktas det att hans kompis hoppade av innan? Och isåfall vart? Så han kom inte direkt från gymmet in i parkeringsgaraget? Varför åkte Gaboro till ett parkeringshus efter gymmet om hans kompis redan hoppat av? Och isåfall att dessutom stå i lugn och ro med en dricka på biltaket? Vad gjorde han i parkeringsgaraget om inte gym ligger i samma byggnad?

Gymmet ligger på våning 1, med hiss upp direkt till garagevåningar.
Garaget är på vån 2-4, gaboro kliver ut på vån 4 och blir smoked.
Kompis (om det finns någon) har gått till markplan via trappen brevid hissen. På markplan finns SF, mcd och kebaberian med utgångar mot drottninggatan samt Gamla Rådstugugatan.
Citera
2025-01-17, 21:39
Medlem
Citat:
Helt ärligt så spelar det ingen roll om dom gömmer sig i Malta, Turkiet, Syrien. Dom kommer hittas om dom har ett pris på sitt huvud.

Förvisso! Men! Du måste fixa extra vagant iq-svaga mördare typ idioterna som åkte till Irak. Många gängmördare som lyckas komma ifrån en avrättning på Malta?
Citera
2025-01-18, 21:35
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Var Gahbeoro med i gäng eller bara vän med tuffa?
Citera
2025-01-19, 06:23
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Var Gahbeoro med i gäng eller bara vän med tuffa?
Ja inte bara "vän" iaf
Citera
2025-01-19, 15:46
Medlem
Informationen jag vet om Ninos är att han va en tuff kille bara, han och hans kompisgäng tjafsa man inte med, innan musiken så sålde han lite smått droger bara m,m varav han dömdes för ringa. Några grova grejer har han ej gjort. Dom som styr sprängandet och sjuktningar lever utomlands och gömmer sig där. Ninos blev offer för att han är vän med kalo sidan. Dom syrianer som kommer från hageby och Navestad har halkat in i kriget… Dom valde Ninos för att han va den mest älskade killen av hela det kompis gänget. Bakom masken han bar på så va han en glad och godhjärtad kille. Hans musik är grov men det är ju bara musik och tyvärr så är den sortens musik populär idag
Citera
2025-01-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
'i riktiga världen' visade du precis din ålder genom ditt språkbruk. nej detta är ingen 'tränad skytt' och definitivt inte någon torped från balkan/baltstater med militärvana. det finns ingenting i den där videon du inte kan lära dig i en tutorial på youtube, sen är det bara ställa dig i en skogsdunge och skjuta loss.

En inhyrd torped och militärt tränad prick skytt hade väntat på honom och skjutit max tre skott på håll i huvudet på honom och inte sprungit runt och fjantat, missat när han stod still vid bilen för att sen skuta han i ryggen!
Vem skjuter någon i ryggen?
Säger allt om förövaren och dess moral!
Citera
2025-01-19, 23:47
Medlem
Utredningen verkar ärligt talat gå rätt dåligt.
Är det inte mer sannolikt att skytten kommer bli wejstad än att polisen gör något gripande?
Citera
2025-01-19, 23:54
Medlem
Den har ju en intakt bil i vart fall. Kan väl finnas något där som kan ta det vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in