Igår, 00:51
Medlem
Pungsvings avatar
När man till vardags dricker för mycket, eller har tappat kontrollen över hur mycket man dricker när man dricker, så känns det som om alkohol är ett måste. När man slutat dricka och suget har försvunnit för länge sedan så känns måstet att dricka alkohol ungefär som måstet att ha indianfjädrar i håret innan man åker och handlar mat.
Citera
Igår, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
När man till vardags dricker för mycket, eller har tappat kontrollen över hur mycket man dricker när man dricker, så känns det som om alkohol är ett måste. När man slutat dricka och suget har försvunnit för länge sedan så känns måstet att dricka alkohol ungefär som måstet att ha indianfjädrar i håret innan man åker och handlar mat.
Japp det är så ett beroende fungerar.

Människan är en tragisk/patetisk figur för att vi så lätt hamnar i beroenden..

Men samtidigt stark eftersom många lyckas göra slut med sina beroenden. 💪

* Jag tror nyckeln är att man måste hamna på botten för att se saker för vad dom är utan att kunna förneka för sig själv längre. Då får man plötsligt minnen ifrån en tid innan beroendet. Vem man var då, och varför beroendet i sig egentligen är helt onödigt.
Senast redigerad av PumpDump2 Igår kl. 13:06.
Citera
Igår, 13:11
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Är nu inne på tredje veckan utan något intag av alkohol. Det enda som jag märker är jag fortfarande inte kan sova så bra. Vaknar tidigt på mornarna. Sedan känner man sig sugen (psykologiskt) ”vore gott med en kall öl nu” osv.

Det som känns ”värst” är att helgerna känns långa och tråkiga, och en väntan på att måndagen ska komma. Fredagarna som vanligen kändes fina ”ikväll kan man dra ett par GT:s” har nu känts som ”vad ska jag göra ikväll”.

Det blir nu bara ett uppehåll på några veckor hade jag tänkt mig, sedan ska jag försöka hålla mig till helgerna. Men jag har jag funderat hur det skulle gå om jag skulle bli helnykterist. Speciellt med semestrar då dessa alltid har kretsat runt alkohol, där det ska finnas möjligheter att rulla runt på barer och restauranger. Tjänsteresorna även dem; när lämpligt hotell har valts ut, kollar jag alltid vilka restauranger och eventuella barer finns på gångavstånd. Känns skönt när man på kvällen kan slinka ner till en schysst cocktailbar och fått en bra Negroni eller MaiTai (Vic Traders) tillblandad.
Om jag tänker tanken på att en resa ska vara alkoholfri så känns det som jag kan stanna hemma.

Har ni haft liknande erfarenheter?
Jag är periodare och känner igen det där.

Jag kör med tricket att inte köpa hem mer alkohol än vad som krävs för att få bort suget.

När mängderna per tillfälle blir för stora ökar misären.
Citera
Igår, 16:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag är periodare och känner igen det där.

Jag kör med tricket att inte köpa hem mer alkohol än vad som krävs för att få bort suget.

När mängderna per tillfälle blir för stora ökar misären.

Hur enkelt som helst att bli av med alkoholsuget. Byt umgänge helt. Kör över distans om det finns möjligheten.

På tal om kristen...
Citera
Igår, 17:05
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur enkelt som helst att bli av med alkoholsuget. Byt umgänge helt. Kör över distans om det finns möjligheten.

På tal om kristen...
Jesus säger att det inte är bra med "övermåttan vin". Mindre mängder säger han inget om.

Jag super ensam, när jag har en period, btw.
Citera
Igår, 17:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jesus säger att det inte är bra med "övermåttan vin". Mindre mängder säger han inget om.

Jag super ensam, när jag har en period, btw.

Tror inte Jesus har sagt något om vin

Jag har inge problem med alkohol, trots att jag drack flera mängder med öl och vin förra året. Detta år har det inte varit något mera. Gick på bolaget i fredags. Sedan var det inge mer med det.

Jag dricker bara för att det är gott.
Citera
Igår, 17:43
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror inte Jesus har sagt något om vin

Jag har inge problem med alkohol, trots att jag drack flera mängder med öl och vin förra året. Detta år har det inte varit något mera. Gick på bolaget i fredags. Sedan var det inge mer med det.

Jag dricker bara för att det är gott.
Jesus talar på flera ställen om vin.

Bland annat i samband med en sista måltiden som har blivit Nattvarden med sitt vin och bröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in