Citat:
Haha, shitcoin? Vad är det ens för människor som skriver här?
Seriöst, det här är typ det dummaste jag hört på länge. Låt mig förklara detta på ett sätt som även du kan fatta.
1. Ethereum är OG i krypto
Utan Ethereum hade halva kryptovärlden inte ens existerat. Smartkontrakt, DeFi, NFT:s – allt det här började med Ethereum. Så om du inte ens vet vad en smartkontrakt är, kanske du borde ta en paus från forumet och läsa på lite istället för att skämma ut dig.
2. Shitcoins gör ingenting – Ethereum gör allt
Vet du vad ett riktigt shitcoin är? Någon random crap-token utan funktion, skapad av nån snubbe som ville casha ut snabbt. Ethereum däremot är grunden till hela ekosystemet. Vill du köra DeFi? NFT? Decentraliserade appar? Då behöver du Ethereum. Alla dina andra “Ethereum är ett skämt”-coins är typ bara myggor jämfört med det här monstret.
3. Det är decentraliserat på riktigt
Shitcoins är ofta centraliserade bluffar som kraschar så fort nån stor spelare säljer. Ethereum är så decentraliserat och säkert att hela nätverket skulle rulla vidare även om hälften av noderna försvann. Förstår du ens vad decentralisering betyder, eller är det bara ett ord du hört på YouTube?
4. Ethereum är framtiden
Det har funnits sedan 2015 och fortsätter att utvecklas. Proof of Stake? Check. Lägger grunden för en miljövänligare och snabbare blockkedja? Check. Shitcoins? De gör ingenting förutom att suga pengar från naiva småinvesterare som tror på “to the moon”-nonsens.
Så, innan du öppnar käften och säger att Ethereum är ett shitcoin, fråga dig själv: Har jag ens en aning om vad jag snackar om? För just nu låter det som att du läst en tweet och bara gått all in. Gör läxan nästa gång, idiot