2025-01-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Kom nu med dina bevis för att Elvanse har mycket lägre effekt, att någon fipplat med innehållet eller att effekt till och med helt saknas, så kommer jag buga på mina bara knän, ge dig rätt och erkänna att jag hade fel. Jag väntar.
134 IQ högt men inte så imponerande. Sedan finns det många olika typer av intelligens som samspelar. Har man högre nivå av ngn typ av intelligens brukar det ofta fungera sämre på andra områden…

Men visst sitt där du med dina 110mg Elvanse per dag och skyll endast på tolerans när medicinen fungerar sämre. Eftersom det bara är tolerans så är det bara att ta ett litet uppehåll. Allt fina fisken sedan igen eller hur?

Jävla pajas.

Om någon hävdar att vissa mediciner är bättre än andra kan det endast bero på: tolerans, placebo och inbillning. Enligt dig då.. Haha ja då kan det endast vara så antar jag
Senast redigerad av PumpDump2 2025-01-16 kl. 15:47.
Citera
2025-01-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Nej. Du har konsekvent bara suttit här och kallat mig för "fula ord". Ge mig en trovärdig källa som bekräftar dina yttranden. Jag väntar FORTFARANDE (det räcker med en enda, och nej - om någon på Flashback skriver att jorden är platt så innebär det inte att jorden är platt)!

Märkligt. Enligt min utredning hamnade min IQ på 134... men visst... skriver någon något på Flashback så är det ju sant, har jag hört! Kan du langa fram underlag på din egen begåvning?

Personligen skulle jag säga att man är en propagandamaskin om man, utifrån egen bias och okunskap i hur amfetaminpreparat bygger tolerans över tid, sprider information på internet om att en medicin av ett visst märke mer eller mindre totalt saknar effekt - vilket andra sedan tar till sig och sprider vidare... kanske med risk för att folk söker alternativ / självmedicinerar, riskerar missbruk eller något ännu allvarligare. Men... det är jag det. Nu har ju trots allt en undersökning gjorts, man lyssnade på dem som skrek högt om utebliven effekt - man tog det på allvar, man har tydligt granskat medicinen som sådan och DU FICK FEL!

Kom nu med dina bevis för att Elvanse har mycket lägre effekt, att någon fipplat med innehållet eller att effekt till och med helt saknas, så kommer jag buga på mina bara knän, ge dig rätt och erkänna att jag hade fel. Jag väntar.

Hej, Hexenhammer. Det märks att du brinner för det här. Men jag tror du missar en viktig beståndsdel i diskussionen. Dels är det problematiken gällande att, så vitt jag vet, det inte finns speciellt många legala tillverkare av LDX. Detta ger en typ av monopol på en marknad samt så kan man ifrågasätta den egentliga insynen i tillverkningsprocessen.

Vi är helt med dig gällande tolerans. Tolerans kan dock härledas till en mängd faktorer. Exempelvis externa faktorer vid sambehandlingar, livsstil, osv.

Vad det gäller mindre höjningar av LDX så känner åtminstone vissa av oss av nästintill mg för mg då man är inkörd. Detta kräver dock, åtminstone för mig, en hängivenhet till att endast använda just LDX och INGA andra preparat. CNS eller andra.

Vidare vill jag åtminstone återknyta till problematiken. Från början väcktes frågan angående batch 32 om det skett någon förändring gällande effekt. Detta härleddes ur en hypotes av en som arbetat inom läkemedelsindustrin som tog upp att även om inte tillverkningen per se förändrats, så kan de "råmaterial" som används till tillverkningen ha ersatts exempelvis av nya leverantörer, kanske med lägre kvalitet.

Sådana förändringar är väldigt svårt att som konsument eller som medicinare ha koll på. Hade LDX varit utvecklat generiskt och legalt så hade det exempelvis gått att byta märke, om man misstänker att kvaliteten gått ner. Det går inte i detta fall.

Detta är ingenting som endast gäller tillverkning av LDX, utan jag skulle gissa på att det gäller industritillverkning av konsumtionsvaror överlag. Finns det ett billigare alternativ så kanske det väljs, och så vidare.

Den egentliga frågan borde handla om hur ett sådant missförhållande, om vi får kalla det så, skulle kunna uppdagas undantaget visselblåsare själva inom industrin. Samt även då utvecklandet av generiska läkemedel, kanske nationell tillverkning för att få lägre pris, och så vidare.

Diskussionen obstrueras väldigt mycket gällande upplysandet angående eventuell tolerans av LDX. Jag kan lika gärna ge dig tillbaka vad det gäller att upplysa människor om något som inte är fullt fastställt. Omvänd tolerans ur perspektivet depåeffekter vad det gäller LDX upplever åtminstone jag. Kan inte svara för alla andra, men toleransproblem liknande DX på LDX får stå för dig. Om det är så att det finns en holistisk depåeffekt som hjälper folk, oavsett om det är placebo, mätbart eller brutal fakta, bör också en öppenhet gällande det empiriska läget gälla. Som i mitt fall kommer jag föreslå att sänka doseringen något framöver, något som inte var på bordet tidigare i behandlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in