2025-01-13, 15:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Ja du; med stor tveksamhet och mycket besvär.

Jag är extremt diskret, har jobb som jag sköter exemplariskt, och är väldigt försiktig med mitt intag.

i 9 fall av 10 så snortar jag mina pållar; dels för att jag gillar att snorta och dels för att jag tycker effekten är trevligare, och till sist för att det går att vara mer diskret på det viset. Inga märken på armarna, inget fipplande med alu-plåt eller mysko rök i rummet jag varit i osv..

Jag har en fantastisk familj och jag älskar både fru och barn.. Min fru är fantastisk och hon vet om att jag håller på, eller snarare att jag har hållit på, men det är bara en tidsfråga innan jag blir påkommen igen antar jag och då får jag se hur det går. Det är samtidigt en stor morot för mig att sluta med drogerna, för att få behålla min familj, så jag tror att det är familjen som kommer att få mig lägga ner helt till slut.

Men, det är inte lätt så klart.
Nu är det lite on/off-läge när det gäller horset. Jag kör en vecka, låter bli så länge jag kan, kör en vecka osv.. Försöker få off-perioderna att vara längre varje gång.
Förra gången jag klev av så höll jag mig tre-fyra månader och jag hoppas det går bättre nästa gång.

När jag klipper nästa gång så kommer jag hålla mig härifrån också, för det var det där med att läsa om drogerna som satte frön i skallen på mig och fick mig att vackla + falla..
Tack för att du delar med dig.

Tänker det kan vara en god idé att lägga av. Risken är att om du blir stannad av polisen och får pissa/lämna blodanalys så blir det körkortsingripande och du riskerar att barnen omhändertas. I vissa fall kan du även riskera jobbet.

Kan personligen tycka det är sjukt att det är konsekvenserna av att ta droger, trots att man sköter sitt liv exemplariskt och inte utgör en fara för vare sig familj, trafik eller att det påverkar arbetet. Men sedan har vi en verklighet att förhålla oss till och den är grym mot brukare av illegala substanser.
Citera
2025-01-16, 12:29
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Tack för att du delar med dig.

Tänker det kan vara en god idé att lägga av. Risken är att om du blir stannad av polisen och får pissa/lämna blodanalys så blir det körkortsingripande och du riskerar att barnen omhändertas. I vissa fall kan du även riskera jobbet.

Kan personligen tycka det är sjukt att det är konsekvenserna av att ta droger, trots att man sköter sitt liv exemplariskt och inte utgör en fara för vare sig familj, trafik eller att det påverkar arbetet. Men sedan har vi en verklighet att förhålla oss till och den är grym mot brukare av illegala substanser.

Jo, helt klart - tack för varningen. Grejen är den att jag faktiskt redan har åkt dit. Man kan inte hålla på så länge som jag utan att det händer någon gång.
Som tur är, så klarade jag mig med villkorligt. Lyckades hålla socialen utanför det hela också, eller lyckades få de att släppa taget eftersom jag har ett väldigt välordnat liv i allmänhet. Men händer det igen så, då är jag rökt, saltad och inlagd.. Så ja, jag ska lägga av för jag får inte fler chanser.
Citera
2025-01-31, 08:29
Medlem
Skulle gärna vilja joina den här tråden. Har läst den sedan den startades och följt alla era med- och i vissa fall, motgångar. Vilka kämpar ni är och är övertygad om att det är fler än mig som blivit motiverade att sluta tack vare den här tråden.

Slutade med ett långvarigt (ca 10 år) bruk av kodein för tre månader sedan. Har kronisk smärta efter en olycka och har i över tio års tid fått utskrivet i princip all smärtlindring jag vill ha men kodein var det jag gillade bäst.

Stod en lång tid på 375 mg/dag (ca 15 tabletter/dag). För något år sedan togs rena kodein tabletter bort från svenska marknaden och blev insatt på citodon. För att inte förstöra levern eller behöva rensa tabletterna från paracetamol fick jag dra ner till 240 mg/dag i samband med det.

Bestämde mig i somras för att det fick vara nog men det dröjde till oktober innan jag var helt redo. Från sommaren fram till oktober sänkte jag även ner till 180 mg/dag.

Jag gjorde en del research innan och bestämde mig för att sluta tvärt med citodon den 17 oktober 2024. Jag hade beställt 100 gram kratom till den första tiden, vilket nog blev min räddning. Jag tog små doser kratom och trappade sedan ut det och slutade helt den 31 oktober. Upplevde i princip inga utsättningssymtom men märker att den svåra kampen för mig inte var det fysiska beroendet utan det psykiska. Saknaden efter tabletterna.

Keep it up!
Citera
2025-01-31, 09:58
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronan
Skulle gärna vilja joina den här tråden. Har läst den sedan den startades och följt alla era med- och i vissa fall, motgångar. Vilka kämpar ni är och är övertygad om att det är fler än mig som blivit motiverade att sluta tack vare den här tråden.

Slutade med ett långvarigt (ca 10 år) bruk av kodein för tre månader sedan. Har kronisk smärta efter en olycka och har i över tio års tid fått utskrivet i princip all smärtlindring jag vill ha men kodein var det jag gillade bäst.

Stod en lång tid på 375 mg/dag (ca 15 tabletter/dag). För något år sedan togs rena kodein tabletter bort från svenska marknaden och blev insatt på citodon. För att inte förstöra levern eller behöva rensa tabletterna från paracetamol fick jag dra ner till 240 mg/dag i samband med det.

Bestämde mig i somras för att det fick vara nog men det dröjde till oktober innan jag var helt redo. Från sommaren fram till oktober sänkte jag även ner till 180 mg/dag.

Jag gjorde en del research innan och bestämde mig för att sluta tvärt med citodon den 17 oktober 2024. Jag hade beställt 100 gram kratom till den första tiden, vilket nog blev min räddning. Jag tog små doser kratom och trappade sedan ut det och slutade helt den 31 oktober. Upplevde i princip inga utsättningssymtom men märker att den svåra kampen för mig inte var det fysiska beroendet utan det psykiska. Saknaden efter tabletterna.

Keep it up!

Det psykiska är den svåraste biten och kan sitta i väldigt länge. Nu har du använt så pass länge att du nog får förbereda dig på att det kan sitta i upp mot ett år. Det är ett maratonlopp, som någon beskrev det och du närmar dig halvvägs. Mkt starkt jobbat!

edit: Och försök att inte använda mer Kratom. Det låter som att du har använt det på ett väldigt smart sätt hittills, lämna det så.
Citera
2025-01-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronan

Keep it up!
Kämpa på , så värt det !! Firade 1 år , den 1 jan 25 . Fri från oxy-helvetet 😊
Citera
2025-03-22, 21:53
Medlem
Hej, om man använder subutex och man har gjort det i några månader och sedan bestämmer sig för att sluta och man börjar uppleva en abstinens och man sedan går över till att bruka preparerat en gång var 4e/5e dag kommer abstinens nånsin gå över då eller kommer man vara kvar på samma punkt hela tiden? Jag tänker att ju mer jag vänjer kroppen vid att ta var 4-5e dag så borde det ju bli absolut lättare än vad det var i början när man använde varje dag och skulle sluta?
Citera
2025-06-23, 20:23
Avstängd
Det är en enorm utmattning. Hur förhåller ni er till det samt att allt känns grått? Är så sjukt trött när jag går av, samt att kroppen känns extremt spänd.
Citera
2025-07-03, 18:02
Medlem
Får krypa till korset. Tog ett återfall som ledde till lite till och lite till… ”bara” en månad cirka men innan jag tog förnuftet till fånga hade det gått så länge att jag nu får njuta av en AT. Hyfsat mild tack och lov, men svettas nonstop, brutal ångest och absolut NOLL ork. Varje steg är som att bestiga ett berg. Får skylla mig själv. Jag hade varit utan i år! Gör inte mitt misstag.
Citera
2025-07-09, 12:58
Medlem
Fyfan tog också återfall var clean i 2 år utan nånting inte ens nikotin, men sen skulle jag testa förra året och nu har jag tagit droger i ett år fast dock relativt milt tagit saker i 4-7 dagar ren i 1-2 månader osv så aldrig riktigt en grov at men är endå helt förstörd efter.. Så har börjat snusa nu och går på antidepp trodde jag aldrig träningen blivit helt lidande med så nä fyfan 1 återfall förstör verkligen allt...
Citera
2025-07-11, 13:55
Medlem
Har en konstig fundering. Om man INTE håller på med nikotin kan man då använda nikotin-tuggummi till exempel för att stävja avtändningen(lite). Tror ni?
Citera
2025-07-11, 15:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TypisktVastkustskt
Har en konstig fundering. Om man INTE håller på med nikotin kan man då använda nikotin-tuggummi till exempel för att stävja avtändningen(lite). Tror ni?

Nikotin är väl aldrig bra mot AT;n? Är man dock ihärdig nikotinist (som undertecknad) bör man "normaldosera" under AT.

Ovan torde ivf gäller sponken och bens - "kan" inte opiater på det sättet.
Citera
2025-07-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Hej, om man använder subutex och man har gjort det i några månader och sedan bestämmer sig för att sluta och man börjar uppleva en abstinens och man sedan går över till att bruka preparerat en gång var 4e/5e dag kommer abstinens nånsin gå över då eller kommer man vara kvar på samma punkt hela tiden? Jag tänker att ju mer jag vänjer kroppen vid att ta var 4-5e dag så borde det ju bli absolut lättare än vad det var i början när man använde varje dag och skulle sluta?
Det är svårt hur man än gör. Jag gick på Sub under några år. Typ en 8:a per dag, som jag snortade här och där under dagen. Jag klippte rakt av. Mådde ohyggligt dåligt, det gick fan aldrig över.

Klev över på tjack och alkohol för att dämpa det hela. Visst, det funkade jättebra. Var fri från opiaterna i några år, men gick konstant på bra kvalitetstjack istället. Mådde väldigt bra under den här tiden. Första gången jag var utan opiater sedan tonåren.

Tyvärr så håller det ju inte heller... Att knapra vareviga dag för att vara vanlig. Opiaterna tog sitt steg tillbaka i mitt liv efter typ 5 år. Dum som man är så körde jag på igen. Har också smärtproblem så jag fick allt tänkbart utskrivet. Dollar, Oxy etc.

Min räddning, eller i alla fall bättring, kom genom Laro och Buvidal sprutan. Har nu den högsta dosen 160-mg i månaden och tycker att det funkar utmärkt. Att kliva av Sub är för jävligt. Ännu värre är Metadonet. Jag gick från rätt hög dos Metta till Sub till Buvidal. Låg inlagd ett tag på Bas 52an på St:Göran, som alla andra. Det var en horribel tid.

Så hoppas att du grejar att klippa själv, annars åk in till avgiftningen på sjukan. Det är hårt och dom rätt snåla med medicin, men det är vad det är och du får Hjälp att ta dig ifrån skiten, eller så kanske Buvidalen är något att tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in