2025-01-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Vad spelar det för någon roll?

Du får ju bestämma dig, antingen så var detta en unik händelse som "aldrig skall ske igen" eller så är det bara en i mängden av historiska händelser? Så om förintelsen nu är unik, så borde väl det funnits länder efter länder som velat öppna portarna till sina banker så juden kan komma in och råna dem?

Självklart skedde inte detta, då inget europeiskt land ville ha en stor judisk befolkning då de enbart resulterar i problematik.

Irene Flunser Pimentel har ju gnällt om att Portugal inte gjorde tillräckligt i tid och otid, så hur vill du ha det?

Också imponerande hur 60% av Belgiens judar och 75% av Frankrikes judar överlevde, trots "förintelsen".

Men hur vill du ha det, är förintelselögnen unik eller ej?

Ja, det är en unik händelse. Jag har svårt att förstå vad du vill få sagt av din röriga text. Jag har bevisat för dig att flera hundra tusen judar emigrerade till många olika länder, varar flera var Europeiska. Detta var INNAN kriget började.

Nu får du själv styrka ditt påstående om att inga Europeiska länder ville ta emot en enda jude.
Citera
2025-01-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är en unik händelse. Jag har svårt att förstå vad du vill få sagt av din röriga text. Jag har bevisat för dig att flera hundra tusen judar emigrerade till många olika länder, varar flera var Europeiska. Detta var INNAN kriget började.

Nu får du själv styrka ditt påstående om att inga Europeiska länder ville ta emot en enda jude.

Om det är en unik händelse, och folk visste att det var en unik händelse, vilket man bör vetat då judar spred att 6 miljoner dog 2 år innan kriget, så kan du ju då inte ta och likställa händelsen med andra händelser där det finns flyktingar?

"F.ö så sträcker aldrig länder upp sina händer för att välkomna flyktingar. Kan du ge ett enda sånt exempel?"

Således är denna meningen helt intetsägande. Så faktum kvarstår, det var en unik situation, och alla visste att det var en unik situation men inget land valde att sträcka upp handen och säga: "Vi tar gärna alla judarna".

Varför?
Citera
2025-01-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Om det är en unik händelse, och folk visste att det var en unik händelse, vilket man bör vetat då judar spred att 6 miljoner dog 2 år innan kriget, så kan du ju då inte ta och likställa händelsen med andra händelser där det finns flyktingar?

"F.ö så sträcker aldrig länder upp sina händer för att välkomna flyktingar. Kan du ge ett enda sånt exempel?"

Således är denna meningen helt intetsägande. Så faktum kvarstår, det var en unik situation, och alla visste att det var en unik situation men inget land valde att sträcka upp handen och säga: "Vi tar gärna alla judarna".

Varför?

Ni får du hänga med lite. Du påstod (utan bevis) att inga europeiska länder ville ta emot några judar. Jag motbevisade dig med en länk där det visade sig att flera hundra tusen judar emigrerade till många olika länder, varav flera ligger i Europa. Detta gällde mellan 1933-1939, alltså innan kriget och förintelsen skedde. Den unika händelsen jag syftade till är förintelsen. Vilken tänkte du på?

Att inga länder i regel vill ta emot stora mängder flyktingar är inte intetsägande. Så var det på 30 talet och så även nu. Och det gäller givetvis inte bara judar, vilket du hade begripit om du var någorlunda insatt.
Citera
2025-01-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ni får du hänga med lite. Du påstod (utan bevis) att inga europeiska länder ville ta emot några judar. Jag motbevisade dig med en länk där det visade sig att flera hundra tusen judar emigrerade till många olika länder, varav flera ligger i Europa. Detta gällde mellan 1933-1939, alltså innan kriget och förintelsen skedde. Den unika händelsen jag syftade till är förintelsen. Vilken tänkte du på?

Att inga länder i regel vill ta emot stora mängder flyktingar är inte intetsägande. Så var det på 30 talet och så även nu. Och det gäller givetvis inte bara judar, vilket du hade begripit om du var någorlunda insatt.

Du har inte motbevisat någonting, din pajas.

Inget land har officiellt gått ut och sagt att deras land kunde ta emot alla dessa judar, utan en liten del har flytt dit.

Tyskland hade en policy där judarna fick flytta till Palestina fram till 1939, har du inte hört talas om Haavaraavtalet?

Under "förintelsen", så var det inte ETT enda land som erbjöd sig att ta emot alla dessa judar som Tyskland och Europa, bevisligen, inte ville ha.

Så du medger då att det inte är någon skillnad på judiska flyktingar och arabiska/afrikanska flyktingar? Samma skit, stämmer bra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in