Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
"Vi" tjänar pengar. Detta "vi" åter igen. Så länge de pengarna inte direkt hamnar i min ficka så har jag goda grunder att misstänka de skattepengar jag betalat och som sedan hamnar i ett elverk möjligen leder till en vinst, en vinst som hamnar i någon annans ficka. Fenomenet är förstås inte nytt och gäller på alla områden, men ingenstans blir det så uppenbart bedrägligt som resonemangen om vad "vi" ska satsa på för energigenerering.
Vinst på sikt!
Nu börjar du med grammatiknazism precis som Konrad. Det är mycket accepterat att kalla oss svenska skattebetalare för "vi".
Vi svenska skattebetalare skulle tjäna på att bygga kärnkraftverk och sälja strömmen till EU:s upptrissade priser.
Men det som visar att våra politiker och företag följer EU:s plan att svälta Europa på energi är att energiministern och företagen kommer att inviga byggnationen av en SMR blykyld experimentreaktor. Det blir inget användbart av den.
Vi skall inte satsa på kärnkraftsforskning. Vi skall satsa på att bygga vanliga reaktorer snabbt.