Idag, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickAtchuz
Hehe, jag blir så förvånad över att så många helhjärtat tror att USA är Europas storebror. Så är inte fallet. USA ser européer som kolonisatörer, och detta har de poängterat många gånger. De använder till och med ordet "Colonizer" för att beskriva vad Danmark har gjort mot Grönland. Jag tror inte många i senaten hade protesterat om de satte in armén mot Danmark. Detta är vad de alltid har gjort runt om i världen. När ett imperium faller (vilket vi ser nu) gör det desperata saker för att dra in resurser och hålla liv i riket.

Jag tror snarare att de ser en passivitet i Europa
Och är irriterade över det
Vi köper gas av Ryssland som inget har hänt, köper och tillverkar i Kina
Satsar ganska sparsamt på försvar och verkar trygga med USAs löften
Citera
Idag, 18:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Trump är inte dum. "Om man siktar till månen kanske man når till trädtopparna". Om han sätter skräck i omgivningarna så har han lagt ribban för kommande förhandlingar. Om han sedan nöjer sig med utökat militärt samarbete med Grönland så kommer resten av världen att andas ut och tycka att man har kommit lindrigt undan.
Ja, utifrån hur Trump brukar agera så låter det som en trolig tolkning.
Citera
Idag, 20:09
Medlem
arrogalants avatar
Donald Trump är en terrorist, inte en politiker med avsikt att vara demokrat.
I samma takt som USA ställer krav behöver Sverige bekosta ryskt eller kinesiskt kärnvapenparaply.

I samma takt som Musk gör anspråk på mer makt måste vi låta hans antagonister ges samma proportion mer makt.
Senast redigerad av arrogalant Idag kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in