2025-01-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Folk som brukar har lika stor rätt att bo i Sverige som dig och mig. Det vore bättre om Sverige släpper sin demokratur och börjar med folkomröstningar.

pöbeln har oftast fel ändå.

men om just hash så lär ni få stå ute i kylan.
Senast redigerad av litenfiskare 2025-01-09 kl. 13:07.
Citera
2025-01-10, 12:39
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
pöbeln har oftast fel ändå.

men om just hash så lär ni få stå ute i kylan.

Men det är ju det vi säger... har du inte läst tråden?
Citera
2025-01-10, 16:37
Medlem
Har rökt cannabis och CBnoider sedan 2005 dagligen. Slutade med alkoholen 2019 tack vare dessa cannabinooder. Pluggade igen gymnasiet och har gått en vvs utbildning 2021-2022. Bösta medicinen. På 20 års dagligt bruk är konsekvenserna mindre än 1 veckas alkoholmissbruk. Psykiskt och fyskisk!

Väldigt pinsamt att det är olagligt.
Citera
2025-01-10, 23:32
Medlem
OdCaBos avatar
Gränsen höjdes till 0.3% för tre år sen.
Citera
Igår, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Så vad var risken med produkterna då?

Dör människor av det ?
Blir de Carrie innan de ens steppat ut ur butiken? Eller vad baserar livsmedelsverket sin forskning på?
Det ang röd flugsvamp säger jag ingenting om (då jag inte har någon kunskap om det). Men ang thc. Hur starkt var det hela då? Måste väl ha innehållit ca 300Kg i en liten karamell på ca 3 gram eller vad består hyckleriet i??

Tja det kanske fanns atomer av thc och då flippade myndigheterna och började hysteriskt skrika och misshandla butiksinnehavaren.
Cannabis är ju av någon konstig anledningen samhällets fiende nr1. trots att stora delar av världen har legaliserat samma sak.

Konstigt att svenska politiker aldrig kan ta till sig ny info ang. cannabis som tyskland gjort, där får medborgarna odla sin egen cannabis.
Medans svenska politiker försöker förstöra livet för den som rökt på genom att omhänderta deras barn, fängelsestraff, förlora jobb och bostad, förlora körkort, svenska politiker vet verkligen hur man skapar hatiska människor.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Fortsatt varit ganska nyfiken av artiklarna rörande det här fallet.

Alltså SVT går ut och skriver denna artikel, och det verkar inte finnas någon inom rättsväsendet som överhuvudtaget ställer sig tydligt bakom detta?

Är det så jävla sjukt att kommunen kan fått SVT att skriva artiklar utifrån deras egna vinkel på hela situationen?

Borde inte borde reportern som skrivit artikel, ansvariga utgivare och kommunen framförallt då gjort sig skyldig till något form av brott? Får man smutskasta företag på det här viset utan att det man skriver ens har ett lagligt stöd?

Det är ju lite som att jag skulle vilja ha ut invandrarna ur min kommun och eftersom jag arbetar på kommunen så ger det mig rätten att använda dom statliga medierna till att sprida desinformation om invandrarna för att få med mig andra i min vision.

Känns lite som det är exakt vad Snundbybergs kommun just nu håller på med, sprider desinformation för att få folk att tycka att dom som drivit denna kiosken är kriminella fast än dom kanske inte gjort något olagligt alls.
Citera
Igår, 18:27
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Tja det kanske fanns atomer av thc och då flippade myndigheterna och började hysteriskt skrika och misshandla butiksinnehavaren.
Cannabis är ju av någon konstig anledningen samhällets fiende nr1. trots att stora delar av världen har legaliserat samma sak.

Konstigt att svenska politiker aldrig kan ta till sig ny info ang. cannabis som tyskland gjort, där får medborgarna odla sin egen cannabis.
Medans svenska politiker försöker förstöra livet för den som rökt på genom att omhänderta deras barn, fängelsestraff, förlora jobb och bostad, förlora körkort, svenska politiker vet verkligen hur man skapar hatiska människor.

Nej polisen visste mycket väl att det var lagliga produkter. Det har polisen vetat hela tiden.
Citera
Igår, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Nej polisen visste mycket väl att det var lagliga produkter. Det har polisen vetat hela tiden.

Då har ju butiksinnehavaren blivit utsatt för ett brott, hen borde i så fall anmäla detta!
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Då har ju butiksinnehavaren blivit utsatt för ett brott, hen borde i så fall anmäla detta!

Till vem?
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Kapuffs avatar
Skulle detta stå på löpet nästa morron skulle ingen ens bry sig. Det kanske var olagligt av polisen att göra så men samtidigt sålde butiken knark.

+1 Polisen
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:

Välkommen till Sverige Hundenmuhammed2!

Nu är du fast här...

Bidragsberoende, hotad av socialen. Du är placerad i ett utsatt område och känner dig inte ens trygg inomhus. Polisen ser dig som statistik och svenskar ser dig som smuts.
Senast redigerad av Kapuff Igår kl. 20:26.
Citera
Idag, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Är det så jävla sjukt att kommunen kan fått SVT att skriva artiklar utifrån deras egna vinkel på hela situationen?
Det är förmodligen föräldrar som fått nog och tipsat polisen, kommunen och diverse medier (Dagens Nyheter svt m.fl).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in