• 1
  • 2
2025-01-11, 18:00
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayKhalid
Har kollat runt lite på de olika förslagen som har nämnts i tråden och de flesta verkar fungera snarlikt. Men de har alla samma problem tyvärr, det är för många steg för att tidrapportera en post som går in som en fakturarad. Anledningen till att jag pressar på att det ska vara så få klick som möjligt är att mitt konsultjobb är väldigt spontant och sporadiskt. Så det kommer några timmar här och där under en dag och för varje sån aktivitet skriver jag ner hur många timmar det var och lite kort vad det gäller.

Jag har märkt att när det är för många steg (eller klick) för att rapportera in en sån post så blir jag lite för lat och skjuter på det. Och ju längre tid det går tills jag rapporterar desto svårare blir det att komma ihåg detaljerna. Så mitt problem är inte att funktionaliteten saknas, utan snarare den funktionalitet som finns innebär fler steg än vad jag skulle vilja och då tar min lathet över och jag automatiskt skjuter på det

Tror lösningen blir att programmera ihop en liten egen webapp för det. Om det är nån som är intresserad av en uppföljning på det, är det bara säga till, happy to share

Men tack för tipsen i vilket fall!

Billecta är väldigt enkelt och efter du gjort en faktura så kan du gå in på den och välja kopiera, sen bara ändra antal timmar och sedan skicka. Tar inte många klick alls, det är bara första gången du behöver lägga upp en ny kund och fixa med första fakturan. Följande fakturor till samma kund är snabbt och enkelt!
Citera
2025-01-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Billecta är väldigt enkelt och efter du gjort en faktura så kan du gå in på den och välja kopiera, sen bara ändra antal timmar och sedan skicka. Tar inte många klick alls, det är bara första gången du behöver lägga upp en ny kund och fixa med första fakturan. Följande fakturor till samma kund är snabbt och enkelt!

Tyvär fortfarande för många klick för min del. Öppnar webappen in mobilen -> klicka på visa lista -> klicka på fakturor att attestera -> klicka på redigeringsikonen.

Skulle vilja att den öppnar den senaste fakturan jag redigerade direkt efter jag öppnat appen. Eller ännu bättre, den öppnar upp formuläret för att lägga till en ny fakturarad direkt!
Citera
2025-01-12, 19:27
Medlem
Lägg in timmarna löpande med kommentar i Clockify och exportera ut Excel-blad från det. Fakturera klumptimsumma och hänvisa till Excel-bilagan. Förslagsvis Bokio eller dylikt om du behöver bokföring. Annars fungerar ju en enkel Word-mall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in