Idag, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja vi skrattar t gamla tiders vanfrestllningar . Enhrningar, avlatsbrev, Jorden som universums orrliga medelpunkt m.m. Men hur vettiga r vra egna doktriner egentligen? Som det hr med satelliter. Om de som det hvdas anvnds fr positionering och kommunikation borde man inte vid det hr laget ftt upp ngra som kan livestreama frn rymden? Man kan se mycket med ett teleskop fr ngra tusenlappar s varfr inte skicka upp ngra i rymden? El On Musk har ju enligt uppgift skickat upp tusentals satelliter.

Musks huvudverksamhet, som gjort honom till "vrdens rikaste", r bilar som han sljer med frlust. Han gr back p allt han gr men r nd "vrldens rikaste". sdan r hans business profile. Hans rymdverksamhet passar nog in i det. Han gr saker fr syns skull som saknar substans.
Citera
Idag, 10:20
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Man snde vl, som det hvdas iaf, frn mnen redan p 60-talet? Varfr inte frn geostationra satelliter? Jag hade definitivt tyckt att det varit intressent, med live streaming frn rymden. Otroligt fascinerande faktiskt.

N rligt talat... detta med rymden, r som att jag hvdar att jag bestigit berg i Himalaya, och som bevis visar jag upp "Tintin i Tibet". Trovrdigheten blir lg.

Du missade tydligen denna lnk till en livestream frn rymden.

https://www.n2yo.com/space-station/

Tintin ger mycket strre realism om man jmfr med Cui bonos amsagor som du uppenbarligen inte har ngra problem att svlja trots att bevisen fr vad tomtarna i ekokammaren pstr helt saknas.

Med andra ord har trovrdighet ingen betydelse fr dig , varfr fljare av trden helt kan bortse frn dina infantila inlgg.
Citera
Idag, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du missade tydligen denna lnk till en livestream frn rymden.

https://www.n2yo.com/space-station/

Tintin ger mycket strre realism om man jmfr med Cui bonos amsagor som du uppenbarligen inte har ngra problem att svlja trots att bevisen fr vad tomtarna i ekokammaren pstr helt saknas.

Med andra ord har trovrdighet ingen betydelse fr dig , varfr fljare av trden helt kan bortse frn dina infantila inlgg.

Mnen tur och retur med Tintin r mycket mer trovrdig n ngot Cui Bono hittat p. Herg var mycket noga med att allt skulle vara realistiskt och gjorde enormt mycket research. S drfr r nog Tintin en bit ver skggbbisarnas lsfrstelseniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in