Idag, 13:23
Medlem
GoblinSlayers avatar
Fredliga cannabis rökare som inte bryr sig ifall en hel trapp uppgång luktar, som får psykoser och agerar aggressivt, som stödjer gäng och kriminalitet.. som belastar polisen …. Som förstör livet … bara puffa och chilla yeah yeah på alla andras bekostnad så länge man är i dimman är allt chill då eller?
Citera
Idag, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoblinSlayer
Fredliga cannabis rökare som inte bryr sig ifall en hel trapp uppgång luktar, som får psykoser och agerar aggressivt, som stödjer gäng och kriminalitet.. som belastar polisen …. Som förstör livet … bara puffa och chilla yeah yeah på alla andras bekostnad så länge man är i dimman är allt chill då eller?

Det är samhällets kriminalisering som leder till alla de där problemen. Skyll er själva istället för brukarna som är de yttersta offren för samhällets efterblivenhet.

Ert ståfräs för att mobba människor som mår dåligt är bara patetiskt. Ta konsekvenserna av er kriminaliseringspolitik.

Brukarna föreslår en reglerad och laglig marknad. Alla dina problem uppkommer av den nuvarande politiken. Att du inte ens vågat bemöta det när det poängterats ett flertal gånger i tråden redan visar bara på hur ogenomtänkta era resonemang är. Du kan hitta ryggdunkare någon annanstans. Här ifrågasätts skitsnacket som samhället för.
Senast redigerad av dalavita Idag kl. 13:33.
Citera
Idag, 13:34
Medlem
GoblinSlayers avatar
Puff puff klart det är alla andras fel för att man sitter och puffar och besvärar grannar och familjer, det kan ju inte vara ens egna handlingar nej nej. Säg vad du vill om sverige men här finns det jobb, och utbildning … men handlar ju om viljan… som cannabis gör till en passiv åskådare av sitt egna liv … yeah cool chill mannen vi måste puffa yeah yeah bara åka skateboard hela dagarna
Citera
Idag, 13:36
Medlem
Citat:
Puff puff klart det är alla andras fel för att man sitter och puffar och besvärar grannar och familjer, det kan ju inte vara ens egna handlingar nej nej. Säg vad du vill om sverige men här finns det jobb, och utbildning … men handlar ju om viljan… som cannabis gör till en passiv åskådare av sitt egna liv … yeah cool chill mannen vi måste puffa yeah yeah bara åka skateboard hela dagarna

Troll.
Citera
Idag, 13:37
Medlem
Citat:
Det blev snabbt otäckt när ett gäng påtända lösdrivor sitter och åsikten är motsatt ifall man ber dom snällt att släcka haschet på allmän plats. Faktumet är att cannabis splittrar familjer.. beroendet är högt och känner man behov att sitta påtänd så är det nog ännu mer bakom liggande bekymmer.

Att schasa iväg dessa är högst olämpligt, folk sätter sig i skuld hos kriminella bara för att chilla varje dag, jag fattar om man är påtänd som majoriteten här så är allt chill och lugnt. Jag tycker att cannabis och cigaretter bör förbjudas på allmän plats då det är en fråga om hälsa. Och ja alla män där ute era simmare blir slöare av cannabis och fertiliteten försämras medans östrogenet skjuter i höjden. En av många bieffekter, folk dör i Sverige och folk vill att mer droger ska förstöra liv? Vad är det som händer?

Känner man behov att sitta påtänd då bör man kolla in på djupet om man verkligen mår så bra och är produktiv och vad som bör ändras. Nej för knarkare är allting bara cool och lugnt så länge man ej accepterar deras missbruk, väldigt egoistiskt tänk
Märkligt att inget av det du drar upp här aldrig har skett i länder som har legaliserat cannabis.

Lägg ner flaskan innan du yttrar dig på sociala medier!
Citera
Idag, 13:38
Medlem
Citat:
Splittrade familjer och folk som röker i det gömda sker ju under en kriminalisering och inte där det är legaliserat.

Tack för att du förespråkar en legalisering!
Citera
Idag, 13:50
Medlem
Citat:

Jag känner dagliga cannabisrökare som har högre utbildning och mål och jobb än du någonsin skulle klara av. Dina stereotyper kan du stoppa upp någonstans.

Däremot om de blir påkomna så blir de fuckade och arbetslösa och en belastning för samhället. Då är de körda PÅ GRUND AV KRIMINALISERINGSPOLITIKEN.

Fråga istället vad samhället tjänar på att kriminalisera våra mest produktiva höginkomsttagare.
Senast redigerad av dalavita Idag kl. 13:53.
Citera
Idag, 13:53
Medlem
Citat:

Vart befinner du dig när du stöter på cannabisbrukare som är psykotiska och aggressiva? Låter snarare som du behöver se över din umgängeskrets.

Men fortsätt du voucha för en kriminell marknad som skapar mord och misär, barn som har fri tillång till cannabis, barn som 10 min efter sin jobbansökan om att bli langare får en näve cannabis i handen etc etc.

men tolkade nästan ditt första inlägg som att du faktiskt ville barnens bästa, men tydligen var det egocentrerade fokuset och lukten i trapphuset ett större problem än att barn lider.

Personligen är jag uppväxt några mil ovanför Örebro och 15 senaste åren varit bosatt utanför Malmö. Jag har inte ens anpassat min umgängeskrets men ÄNDÅ har jag inte hittils stött på en enda person som beter sig aggresivt eller psykotiskt där cannabisen är personens last.

Däremot har jag sett mycket folk som faller ner i drickandet som jag kan relatera dem beteendena hos.

Personligen hade jag tyckt en debatt om att istället förbjuda alkholen hade varit mer naturligt sett till hur folk argumenterar emot cannabisen.

Men vi har ju där redan lärt oss av cannabisen illegala status kombinerat med folk från alla världens länder att det vi förbjuder är grogrunder till diverse kriminella nätverk, och det är om något som vi samtliga borde enas emot i grupp, och lägga personliga tycket åt sidan och istället bygga ett Sverige som var likt det sverige jag växt upp i början av 80-talet, ett samhälle som faktiskt gick framåt, och inte bakåt.

Lär vi oss inte av detta och fortsätter stå emot övriga världens förändringar kommer vi bara succesivt bli ett sämre och sämre land, Det har jag svårt att se någon förneka om vi tittar på sverige år 2000 kontra idag 2025.
Senast redigerad av kutis123 Idag kl. 13:56.
Citera
Idag, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Utveckla gärna och kom med källor, vi kan släppa ditt krav att källorna måste vara Svenska.
Ja lustigt, när ni brukare hänvisar till källor är det alltid nä utländsk källa, aldrig en svensk.
Citera
Idag, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja lustigt, när ni brukare hänvisar till källor är det alltid nä utländsk källa, aldrig en svensk.

Lustigt att när man ber dig om en svensk källa, så återkopplar du aldrig.
Senast redigerad av TongLongLC Idag kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in