Citat:
Ursprungligen postat av
GoblinSlayer
Fredliga cannabis rökare som inte bryr sig ifall en hel trapp uppgång luktar, som får psykoser och agerar aggressivt, som stödjer gäng och kriminalitet.. som belastar polisen …. Som förstör livet … bara puffa och chilla yeah yeah på alla andras bekostnad så länge man är i dimman är allt chill då eller?
Vart befinner du dig när du stöter på cannabisbrukare som är psykotiska och aggressiva? Låter snarare som du behöver se över din umgängeskrets.
Men fortsätt du voucha för en kriminell marknad som skapar mord och misär, barn som har fri tillång till cannabis, barn som 10 min efter sin jobbansökan om att bli langare får en näve cannabis i handen etc etc.
men tolkade nästan ditt första inlägg som att du faktiskt ville barnens bästa, men tydligen var det egocentrerade fokuset och lukten i trapphuset ett större problem än att barn lider.
Personligen är jag uppväxt några mil ovanför Örebro och 15 senaste åren varit bosatt utanför Malmö. Jag har inte ens anpassat min umgängeskrets men ÄNDÅ har jag inte hittils stött på en enda person som beter sig aggresivt eller psykotiskt där cannabisen är personens last.
Däremot har jag sett mycket folk som faller ner i drickandet som jag kan relatera dem beteendena hos.
Personligen hade jag tyckt en debatt om att istället förbjuda alkholen hade varit mer naturligt sett till hur folk argumenterar emot cannabisen.
Men vi har ju där redan lärt oss av cannabisen illegala status kombinerat med folk från alla världens länder att det vi förbjuder är grogrunder till diverse kriminella nätverk, och det är om något som vi samtliga borde enas emot i grupp, och lägga personliga tycket åt sidan och istället bygga ett Sverige som var likt det sverige jag växt upp i början av 80-talet, ett samhälle som faktiskt gick framåt, och inte bakåt.
Lär vi oss inte av detta och fortsätter stå emot övriga världens förändringar kommer vi bara succesivt bli ett sämre och sämre land, Det har jag svårt att se någon förneka om vi tittar på sverige år 2000 kontra idag 2025.