Igår, 11:37
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
Jag har fatiskt skrivit till Cadbury Schweppes som köpte upp Dandy som tillverkade det och därför försvann Chock och bett om en repris. Fick ett svar på byråkratiska som inte fattade någonting om det där med saltlakrits. det är 20 år sen.

Jag har hört att rättigheterna har sålts igen för inte så länge sen så kanske dags att skriva ett gråtbrev till och hänvisa till lakritstraditionen i Skandinavien.

Perfekt balans i smaken på det tuggimmit. Det var helt something else.

Verkligen, perfekt smak på lakritset! Om du kan bifoga mejlen kan jag också skicka ett brev och böna och be.

Om de var tvungna att ta bort ett lakritstuggummi kunde de väll tagit bort Shake istället. Man kan ju knappt kalla det lakrits.
Citera
Igår, 11:40
Medlem
TimelineTourists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
Verkligen, perfekt smak på lakritset! Om du kan bifoga mejlen kan jag också skicka ett brev och böna och be.

Om de var tvungna att ta bort ett lakritstuggummi kunde de väll tagit bort Shake istället. Man kan ju knappt kalla det lakrits.

Det är https://www.perfettivanmelle.com/ som äger Stimorol som var Dandy sen två år. Det måste vara 20 år sen jag skrev Cadbury.

edit: Shake är ett grymt och dåligt skämt jämfört, jag håller helt med.
Senast redigerad av TimelineTourist Igår kl. 11:42.
Citera
Igår, 12:08
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
Det är https://www.perfettivanmelle.com/ som äger Stimorol som var Dandy sen två år. Det måste vara 20 år sen jag skrev Cadbury.

edit: Shake är ett grymt och dåligt skämt jämfört, jag håller helt med.

Tack!
Citera
Igår, 12:10
Medlem
TimelineTourists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
Tack!

NP får du ingång det där igen så ska du ha Nobelpris och medalj av kungen och påven minst.
Citera
Igår, 12:20
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
NP får du ingång det där igen så ska du ha Nobelpris och medalj av kungen och påven minst.

Haha ja, minst
Citera
Idag, 15:06
Medlem
AbstinentKanins avatar
De där små lakritsromberna, kan man få tag på dem någonstans? De smakade inte så sött men mycket salmiak. Menar de där pyttesmå, som man köpte i en liten låda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in