• 3
  • 4
2025-01-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fill13
Om man har kryptovaluta i cerfikat på avanza och för över till Swedbank blir det problem?

Nej, inga problem.
Citera
Idag, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Skatteverket har IBAN konto för dem som vill betala skatten från utlandet. Man kan därför skicka kryptovinsten direkt till skattekontot från vissa kryptobolag som erbjuder IBAN betaltjänster. Och om man betalar in för mycket får man återbäring till det kontot som man har registrerat hos Skatteverket. Man kan därför överföra kryptovinster till sin bank via skattekontot. Att man får skatteåterbäring brukar inte banken reagera på.

Vet inte hur mycket man kan överföra på detta sätt. Men så länge det inte är extrema belopp är det nog ingen som reagerar, för det är ju normalt att få skatteåterbäring.

Den här är mycket roligt information, kommer skatteverket bli granskas av finansinspektionen för potential penningtvätt ?

Jag minns att enligt penningtvättslagen, statsligt organisation är inte mål för KYC/AML kontrol
Senast redigerad av vatten2013 Idag kl. 03:17.
Citera
Idag, 12:28
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Lunar Bank har kryptohandel i samarbete med Coinbase, Kraken och Bitstamp: https://www.lunar.se/privat/krypto

Förutom kryptohandel på Lunars plattform vet jag inte vad dom tillåter, men tycker dom bör acceptera överföringar från kryptobörserna dom samarbetar med.
Vi får snart se. Jag håller på att öppna konto hos Lunar just för att kunna föra över krypto-vinster dit. Jag har dock behövt skicka in kontoutdrag både från Revolut och min vanliga bank. Jag har fått följdfrågor och måste redovisa både var insättningar och uttag handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Den här är mycket roligt information, kommer skatteverket bli granskas av finansinspektionen för potential penningtvätt ?
Det är nog Swedbank som blir granskade i så fall eftersom det är där skatteverket har sina bankkonton.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in