2025-01-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är väldigt viktigt för dig att jag inte förstår dig märker jag.

Angående sonen tänker jag att för mig säger det något om hur man ser på barn och närvaron av berusade personer. När man låter en person som är så pass berusad att den inte tar sig innanför dörren sova i lägenheten när barn är närvarande. Jag tänker vidare att om man reagerar som Margaux när man hittar ens sovande och lite blodiga kompis i trapphuset.

Det vill säga genom att fnissa och låta sonen peta på personen. Verkar det inte helt ovanligt att personen frekvent är så berusad. Jag menar, om jag hittade vad jag trodde var min vän blodig och sovandes utanför min dörr. Hade jag ju självklart och av ren instinkt böjt mig ner och försökt hjälpa min vän.Förför mig vore att hitta en vän så en unik situation. Mina vänner blir nämligen aldrig så berusade att något sådant skulle uppstå.

Jag gjorde mina antaganden på hur du tolkade ordet skydda för att du framhöll att Margaux inte utsatte sin familj för fara. När hon själv i dokumentären säger att hon vill skydda sina nära och kära från hennes social medier.

Vet inte vad du menar med att det skulle vara viktigt för mej att du inte förstår mej. Jag bryr mej faktiskt inte om vilket. Däremot ska du nog fundera över ditt sätt att hävda någons åsikter efter ditt eget tyckande. Fundera på vad det ger för bild av dej som person.

Du drar slutsatsen av en enskild isolerad händelse att Margaux tycker det är ok att ha sin son med bland berusade personer. Jag drar en annan slutsats. Jag vet inte vad hon anser om det. Hade jag velat ha ett svar hade jag frågat henne. Det är i alla lägen bättre än att själv hitta på en sanning.
Citera
2025-01-11, 13:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Vet inte vad du menar med att det skulle vara viktigt för mej att du inte förstår mej. Jag bryr mej faktiskt inte om vilket. Däremot ska du nog fundera över ditt sätt att hävda någons åsikter efter ditt eget tyckande. Fundera på vad det ger för bild av dej som person.

Du drar slutsatsen av en enskild isolerad händelse att Margaux tycker det är ok att ha sin son med bland berusade personer. Jag drar en annan slutsats. Jag vet inte vad hon anser om det. Hade jag velat ha ett svar hade jag frågat henne. Det är i alla lägen bättre än att själv hitta på en sanning.
Nej jag drar inga slutsatser. Jag presenterar hur jag tänker om ämnet. Jag är dessutom väldigt tydlig med att det är jag som tycker och tänker. Så min reflektion blir att jag nog framstår som en tydlig och åsikt stark person.

Vidare har jag ju bara enskilda isolerade händelser att ha åsikter om. Jag känner inte Margaux, alltså får jag använda mig av de händelser jag faktiskt har insyn i.

Generellt i vår diskussion tänker jag att jag faktiskt har lagt fram argument till varför jag tycker som jag gör. Medan du knappast argumenterat för din åsikt alls.
Citera
2025-01-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej jag drar inga slutsatser. Jag presenterar hur jag tänker om ämnet. Jag är dessutom väldigt tydlig med att det är jag som tycker och tänker. Så min reflektion blir att jag nog framstår som en tydlig och åsikt stark person.

Vidare har jag ju bara enskilda isolerade händelser att ha åsikter om. Jag känner inte Margaux, alltså får jag använda mig av de händelser jag faktiskt har insyn i.

Generellt i vår diskussion tänker jag att jag faktiskt har lagt fram argument till varför jag tycker som jag gör. Medan du knappast argumenterat för din åsikt alls.

Håller inte med dej i något faktiskt. Du har glidit undan dom flesta påståenden du kommit med som jag bett dej vidareutveckla. Men nu har jag tröttnat på både dej och den här tråden så du får fortsätta att älta ditt förakt mot M med andra. Kanske kikar jag in igen om fyra- fem år för att se hur långt du kommit med bearbetningen av M:s olämpliga beteende.
Citera
2025-01-11, 18:37
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Håller inte med dej i något faktiskt. Du har glidit undan dom flesta påståenden du kommit med som jag bett dej vidareutveckla. Men nu har jag tröttnat på både dej och den här tråden så du får fortsätta att älta ditt förakt mot M med andra. Kanske kikar jag in igen om fyra- fem år för att se hur långt du kommit med bearbetningen av M:s olämpliga beteende.
Det är ju för att du kräver att jag ska svara på påståenden jag inte gjort. Exempelvis när du frågar 100 gånger vilken fara jag tycker att Margaux utsätter sina nära och kära för, och inte nöjer dig med att svaret är att det är Margås som själv sagt att hon vill skydda sina nära och kära.

Du har oxå hakat upp dig på varför jag skriver i Margås tråden. Trotts att du citerar varenda inlägg jag skriver och med andra ord är minst lika aktiv som jag i tråden. Du tänker med andra ord att du har ett ädlare syfte än jag att skriva. Medan jag tycker det är jag som står för den högre moralen i detta fall. Och markerar mot vad jag tycker är ett oförsvarat beteende från Margås sida.

Du precis som Margås verkar ha svårt för att förstå skillnaden mellan kritik och hat eller förakt. Margås säger exempelvis i ena andetaget att hon aldrig fått ta emot den harstorm som drabbade henne i och med händelsen. För att i nästa andetag säga att hon inte läst en enda komedi tar. För mig blir det mycket skevt.

Och vet du, jag tänker att när jag en dag om 4-5 år loggar in på Flashback och får en notifikation om att någon har skrivet i denna tråd. Så hoppas jag att jag fortfarande orkar lägga de minuterna det tar att skriva ett inlägg. För som sagt, Margås fattar fortfarande inte vad hon gjorde fel. Och som vuxen människa kan jag tycka att det är min plikt att protesterarär någon försöker förringa hennes beteende.

Men som sagt,förutom just när jag skriver ett inlägg om Margås. Så änglar jag henne inte en tanke. Så med andra ord har jag inte minsta behov av att bearbeta något kring henne.

Du skriver att du är trött på denna tråd nu. Kanske det stämmer. Men lika mycket är det troligtvis att du uppröjt att du är argunemtslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in