2025-01-10, 23:46
Medlem
Funderar på att köpa en 4k gaming dator och vill då maximera upplevelsen med 32" 240+Hz skärm och hela tjottabalongen. Men jag spelar en hel del CS också och då vill jag inte nyttja dessa 32" utan vill köra på 27. Går det via några settings att göra så man spelar med några typ av blackbars i just cs så det blir 27" size utan att saker och ting ska strula eller hur funkar det?
Citera
2025-01-11, 00:41
Medlem
mikaelss avatar
Vad spelar 32 eller 27 för roll så länge det är samma aspect, dvs höjd/längdförhållande? Det är ju lika många pixlar. Menar du att CS är gjort för just 27 tums skärm? Låter märkligt.
Citera
2025-01-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vad spelar 32 eller 27 för roll så länge det är samma aspect, dvs höjd/längdförhållande? Det är ju lika många pixlar. Menar du att CS är gjort för just 27 tums skärm? Låter märkligt.

Inte OP, men känner igen mig i att jag ibland önskar mig en mindre bildyta än vad fullskärmsläget ger. I mitt fall för att jag vill ha in mer av bilden i den skarpaste delen av synfältet och det närliggande område man snabbt kan flytta blicken till. Den som spelar CS mer tävlingsinriktat än andra spel skulle kunna föredra bättre överblick just där. Har dock inga praktiska tips på hur man åstadkommer det i Windows (vilket jag antar att det rör sig om).
Citera
2025-01-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RotteyBonn
Funderar på att köpa en 4k gaming dator och vill då maximera upplevelsen med 32" 240+Hz skärm och hela tjottabalongen. Men jag spelar en hel del CS också och då vill jag inte nyttja dessa 32" utan vill köra på 27. Går det via några settings att göra så man spelar med några typ av blackbars i just cs så det blir 27" size utan att saker och ting ska strula eller hur funkar det?

spela i windowed med svart bakgrund?
Citera
2025-01-11, 03:28
Medlem
OneTaps avatar
finns väl nvidia settings du kan knappa in resolution på display settings så de blir med black bars :P dock fattar ja inte varför man ska göra de. ja lirar cs på en 45 tums tv o de e as lätt o se fiender =)
Citera
2025-01-11, 09:48
Medlem
Cybersluts avatar
Det går att skapa en custom resolution för att få blackbars i Nvidia's kontrollpanel & så även i AMD's motsvarighet. Finns guider som förklarar hur du gör.
Ni som sågar det i tråden vet inte vad ni pratar om, de flesta csproffs gör likadant.
Citera
2025-01-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Det går att skapa en custom resolution för att få blackbars i Nvidia's kontrollpanel & så även i AMD's motsvarighet. Finns guider som förklarar hur du gör.
Ni som sågar det i tråden vet inte vad ni pratar om, de flesta csproffs gör likadant.
Kanske är den lösningen jag är ute efter då. Får googla runt lite o titta innan jag handlar på mig
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in