• 8
  • 9
Igår, 01:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toddenxd
Herregud, vad har du för jobb? Aldrig att du skulle gå med på att du ska finnas tillgänglig per telefon efter 18.00 eller att stanna så sent en dag för nåt möte. Idiot.
Det är inte soecielkt ovanlig att finnas tillgänglig på kvällar för sitt jobb. Det är inget som är unik för läraryrket.

Att få tillbringa en kväll då och då på jobbet gäller väldigt väldigt många. De flesta skulle jag säga.
Citera
Igår, 12:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Ja, man läser ju om värre saker som händer lärarna.

Nä, lektionstiden är som du säger inte särskilt omfattande. En del av den övriga arbetstiden går ut på att hovra runt i skolan för att skapa en någorlunda lugnare stämning.

Tror problemet för honom är att det är mer mentalt påfrestande, snarare än att han jobbar de timmar han ska.
Jag betvivlar inte en sekund att lärarnas jobb är mentalt påfrestande.

Min poäng är att väldigt många jobb är mentalt påfrestande. Och detta utan att man har lärares alla fördelar. Det vill säga --Mer än halva sin arbetstid, till alla brevid sysslor, så som planering, dokumentering eller telefonsamtal.
- Kortare arbetsvecka än 40 timmar.
- ca 15 veckor ledighet per år.

Jag tycker lärarna borde vara lite tacksamma. Om jag fick bestämma skulle det finnas väldigt många fler yrkeskategorier som hade liknande vilkor. I synnerhet yrken som är mentalt utmattande.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in