2025-01-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Är Lulle en högerextrem SD snubbe?

Ja det är han

Precis som andra som vill bli revelanta så dyker dem upp och provocerar fram reaktioner
Citera
2025-01-11, 10:05
Medlem
gofigurs avatar
Lämplig? Hur lyckas han i jobbet? Kommer han ihåg allt han ska göra?

"Darius är lite orolig för att blivande patienter ska känna oro nu när hans historia blir offentlig. Han stannar till under promenaden på Södermalm och frågar, lite bekymrat:
– Skulle du våga bli opererad av en kirurg som har adhd och en massa tatueringar?"

Hans råd rör mest att komma ihåg saker:
Citat:
"Skriv upp datum och saker du måste göra i mobilen, direkt när du får information om dem. Lägg in flera påminnelser, annars kommer du att glömma."

"Ta hjälp av chatbotar för att planera dagen och komma i tid. Kolla när du exempelvis måste gå hemifrån för att hinna fram"

"Ha en skål innanför dörren där du lägger alla viktiga saker, då kommer du lättare ihåg att ta med dem när du ska iväg"

"Så ser han några serier och program om läkare, och blir lockad av den miljön. Tankar väcks och han bestämmer sig för att söka till en läkarutbildning i Ungern. Där har han chans att komma in trots sina dåliga betyg."

Alla kan bli läkare!
Men lämplig läkare? Tja... kirurgi är egentligen bara ett hantverk så varför inte?
Assistenterna får hjälpa till att inte glömma.
Hur har det gått på jobbet? Är alla nöjda?
Citera
2025-01-11, 10:13
Medlem
LeifD2s avatar
Behövde bara läsa rubriken så slog mångkulturindikatorn i botten så hårt att nålen kröktes.

Självklar skall en kirurg, oavsett kulör, inte gå i nazi-demonstrationer. Vad gör en sådan här kirurg om han får upp en jude på operationsbordet? Inte så att jag gillar judar, men jag är inte kirurg heller...
Citera
2025-01-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Han är uppenbarligen som dom där ack jobbiga barnen i mellanstadiet som vrålade "luften är fri" och viftade sina surmjölksdoftande händer framför nyllet på en tills man blev sur och de blev ledsen och gick och grina hos läraren. Om folk skulle sluta hota och provocera på palestinademonstrationerna skulle dessa problem inte uppstå, men hathögern klarar inte av att människor tror på nåt.
Lätt provocerande idioter finns både bland högern och vänstern.
Faktum är att de har mycket mer gemensamt med varandra än "vanligt" folk.

Att de antingen vart vänster eller höger aktivister verkar handla om slumpen i miljön för de är som sagt extremt lika varandra i sättet.
Sektliknande beteende, svårt att acceptera andra människors åsikter, vill gärna synas och höras osv
Folk som går på Palestina demonstrationer är samma personer som går och protesterar och härjar när högern anordnar något.

Det är nästan lite hatkärlek till varandra, motparten gör livet värt att leva då man får tillfälle att själv filma, kasta sten och vara arg när andra uttrycker sin åsikt som sig själv.
Parodi på hög nivå.
Citera
2025-01-11, 10:24
Medlem
AlfaQhards avatar
Kul med lite grävande journalistik, det har varit relativt lungt på den Svennska fronten i flera år nu. Självklart ska man inte förgripa sig på barn offentligt och framförallt inte förgripa sig på barn med rasism som röd tråd.
Citera
2025-01-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Inte jämfört med mig eller Joakim Thåström t.ex.
Han är inte mörkhyad, hur svårt kan det vara. Däremot är han babbe/blatte eller vad du nu vill kalla det, det vill säga, han ser klart utländsk ut. Kan du inte förstå skillnaden?
Citera
2025-01-11, 10:32
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Givetvis så kan själva händelsen där han fysiskt tar tag i lulletotten och släpar iväg med honom anses vara ofredande av något slag. Dock har jag svårt att se att han skulle bli dömd för det i en rättegång då det är en situation runtom som kommer att värderas in i det samt att det sannolikt finns för lite material att ta del av för att döma honom.

Möjligt att lulletotten har mer videomaterial att bifoga en rättslig prövning. Det vet vi nog inte. Det kan vara videomaterial som lulletotten anser vara för tråkigt för en Youtubefilm men något som knyter ihop säcken för att det juridiskt ska kunna klassas som ett ofredande.

Om han gör sitt jobb som läkare bra eller dåligt tror jag inte vi kan dra några slutsatser om efter dessa få sekunders video.

Jag googlade henne och kan konstatera att den där Darius har väldigt mycket tur i kärlek i alla fall. Fy fan va fin hon är.

Han borde ägna kvällarna åt att hänga med tjejen och ta del av livets äventyr istället för att gå runt och bli upprörd över tramsiga 16-åriga lulletottar.

Darius you lucky mf.

Citat:
Om han gör sitt jobb som läkare bra eller dåligt tror jag inte vi kan dra några slutsatser om efter dessa få sekunders video.

Få sekunder är det inte men hur lång inspelningen är inte relevant. Det här på torget har inget att göra med hans skicklighet i jobbet.
Det som möjligen kan ifrågasättas är hans lämplighet.

Är man nazist i hans ögon om man ifrågasätter hans agenda?
Om man är nazist i hans ögon...får det efterverkningar för "nazisterna". Även i jobbet?
Inte bara efterverkningar på öppna torg?

Och 13 års utbildning i...
Spetsutbildning i ideologi, opinionsbildning, policy och ledarskap
Tvärvetenskapligt masterprogram i kulturgeografi, naturgeografi och ekonomisk historia
Tvärvetenskapligt kandidatprogram i statsvetenskap, ekonomisk historia, kulturgeografi och socialantropologi

Men vad har det att göra med jobbet?
Region Stockholm
Kvalificerad handläggare inom folkhälsa, vård och omsorg
Senast redigerad av gofigur 2025-01-11 kl. 10:34.
Citera
2025-01-11, 10:35
Medlem
Jag antar att man kan uppmärksamma ledningen om denna "kirurg" genom denna funktion:

https://medarbetare.ki.se/stod-och-verktyg/sakerhet/om-nagot-hander/rapportera-incidenter/visselblasa-rapportera-missforhallanden

Länkade både till tråden och youtube...
Senast redigerad av firmahasten 2025-01-11 kl. 10:38.
Citera
2025-01-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Få sekunder är det inte men hur lång inspelningen är inte relevant. Det här på torget har inget att göra med hans skicklighet i jobbet.

Om man är nazist i hans ögon...får det efterverkningar för "nazisterna". Även i jobbet?

Tvärvetenskapligt masterprogram i kulturgeografi, naturgeografi och ekonomisk historia
Tvärvetenskapligt kandidatprogram i statsvetenskap, ekonomisk historia, kulturgeografi och socialantropologi

Region Stockholm
En kirurg behöver bara vara bra på att skära, hen behöver inte vara trevlig eller lämplig i något annat avseende. Jag tror inte att någon föredrar en trevlig och lämplig kirurg framför den som är skickligare, det blir liksom bara dumt.
Citera
2025-01-11, 10:43
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
En kirurg behöver bara vara bra på att skära, hen behöver inte vara trevlig eller lämplig i något annat avseende. Jag tror inte att någon föredrar en trevlig och lämplig kirurg framför den som är skickligare, det blir liksom bara dumt.

Det var det jag skrev också.
Att kirurgi är ett hantverk.

Men det är inte trevligt med en hantverkare som patienten är rädd för eller en hantverkare som kanske inte vill göra sitt bästa...

Vad tror du händer om 16-åringen behöver skäras i? Och Darius ska göra jobbet?
Jag tror Darius gärna skär i 16-åringen på sin fritid också!
Citera
2025-01-11, 10:55
Medlem
Hinsebergs avatar
Vet inget om valpen Lulle, men vad fan?
Kirurgen och kärringen som argumenterar mot valpen anser att de har rätt till det för att valpen är "nazist". Undrar om de skulle tänka så, och behandla, en "riktig" reporter på samma sätt, och hur de bestämmer vem som är "riktig repoter". Antagligen inte för då skulle dom sticka fram sina fula nunor och gråta ut. Likaså kirurgens jävla fråga till vakten om Gaza. Inte vaktens problem.
Vet inte vad valpen ställde för frågor men han är uppenbart en unge, så vad fan begär man i momentet? Klart att frågorna inte är vuxna till 100% och om valpen är ifrågasättande att frågorna också blir det eftersom journalister ska vara det.

Rätt vore att neka att bli opererad av just den här kirurgen med hänvisning till att han gör skillnad på människor pga deras livsåskådning och att ens säkerhet därmed är hotad.
Kärringen som gapar i videon borde också hängas ut.
Citera
2025-01-11, 11:10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Region Stockholm

Jag tror 99.9% av alla läkare kommer se med avsky på sin patient om hen är nazist. Så det är nog inte specifikt från honom. Däremot så tror jag inte att läkare kommer felbehandla sina patienter pga detta. Inte ens Darius.

Jag skulle dock gärna knuffa till armbågen på honom när han trycker in sprutan i nazisten.

Det trista här är att han lite korkat låter sig filmas på det här sättet så tramspellar har material att jaga efter honom med.

Frågan är hur det kan gå för lulletotten den dagen han kommer in på en avdelning där Darius har arbetet och fått sparken ifrån pga lulletotten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in