• 3
  • 4
2021-02-27, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Jomenvisst! Hr tror vi! BIG PHARMA r ju det med. Kan ju bli bra men har inte allt i denna aktie s att sga.
Allts menar som ovan skribent samarbetet med Janssen Vaccin and prevention som ingr i Johnson and Johnson. Spnnande tider r det i alla fall.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-02-27 kl. 08:00.
Citera
2021-03-04, 23:36
Medlem
Citat:
Allts menar som ovan skribent samarbetet med Janssen Vaccin and prevention som ingr i Johnson and Johnson. Spnnande tider r det i alla fall.

Mnaderna gr fort och min tro r att resultatet frn detta blir en rejl trigger. Vi vet egentligen redan att metoden fungerar och r rejlt kostnadseffektiv. Dremot kommer skert inte Ziccum klara marknadslansering sjlva, men det r ett mindre bekymmer i dagslget. Chansen fr uppkp av exempelvis J&J r en fullt rimlig frhoppning.

kade mitt innehav idag.
Citera
2021-03-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Mnaderna gr fort och min tro r att resultatet frn detta blir en rejl trigger. Vi vet egentligen redan att metoden fungerar och r rejlt kostnadseffektiv. Dremot kommer skert inte Ziccum klara marknadslansering sjlva, men det r ett mindre bekymmer i dagslget. Chansen fr uppkp av exempelvis J&J r en fullt rimlig frhoppning.

kade mitt innehav idag.
Ja det r nog ett rimligt antagande har ven jag kat p lite gran och ligger lng i denna. Ser vldigt bra ut p det stora hela.
Citera
2021-03-05, 19:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ja det r nog ett rimligt antagande har ven jag kat p lite gran och ligger lng i denna. Ser vldigt bra ut p det stora hela.
ANON ville uppenbart ut samt det skakiga brslget som bidrog till fallet idag och jag tror nsta vecka bjuder p en skarp uppgng. Sllan har omsttningen varit s hg heller; 2,6 miljoner idag. I en mail-konversation som ngon haft med Gran tidigare i veckan kommenterade han kursen som "bisarr" i frhllande till vad som finns i grningen; s det r bara att sitta p hnderna eller fylla p om likvider finnes.
Citera
2021-03-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
ANON ville uppenbart ut samt det skakiga brslget som bidrog till fallet idag och jag tror nsta vecka bjuder p en skarp uppgng. Sllan har omsttningen varit s hg heller; 2,6 miljoner idag. I en mail-konversation som ngon haft med Gran tidigare i veckan kommenterade han kursen som "bisarr" i frhllande till vad som finns i grningen; s det r bara att sitta p hnderna eller fylla p om likvider finnes.
Ja ha ha! Du brukar ju trffa rtt i dina antaganden. Tack fr denna info! Var ngot nytt fr min del!! Ja d fr jag lov att ka p med mer ven om det var tanken innan! Super, super!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-03-05 kl. 21:51.
Citera
2021-04-27, 22:41
Medlem
Mlsttningarna fr ret bestr
Mlsttningarna om att ing ett frsta licensavtal avseende ett eller flera vacciner, samt att presentera en plan fr att etablera en produktionsanlggning, inklusive ndvndig finansiering samt partnerskap, bestr. Ziccum har ven meddelat att de frlngt det utvrderingsavtal som trffades med Janssen Vaccine & Prevention B.V 2019, vilket syftar till att analysera Ziccums teknologi med Janssens vaccinplattformar.

Siktet instllt p en anlggning i Sverige
I frlngningen siktar Ziccum p att p 2-3 rs sikt etablera en frsta anlggning i Sverige. I ett frsta steg r det dock fokus p mlsttningarna fr 2021. Potentiella intressenter skulle kunna komma att vara vaccintillverkare och NGOs, IGOs och/eller statliga intressen. I vntan p detta kan nyhetsfldet vara begrnsat, medan nsta fas i Ziccums resa pbrjas nr en frsta affr vl presenteras.

Likviditet som rcker in i 2022
Ziccum har finansiering som rcker in i 2022. Kapital fr nsta steg p resan ska enligt mlsttningarna vara en del av en industrialisering med partners, vilket innebr att risken fr utspdning infr detta r kopplat till om Ziccum nr sina mlsttningar. Ett licensavtal avseende MR-vaccin skulle enligt vra berkningar kunna innebra ca 60 kr per aktie, vilket ven utgr grunden fr vrt motiverade vrde.
Citera
2021-04-28, 22:44
Medlem
Paatiences avatar
ntligen brjar kursen rra p sig igen.
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
D bidde det konkurs till slut...

https://www.placera.se/placera/teleg...m-konkurs.html
Citera
Igår, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
D bidde det konkurs till slut...

https://www.placera.se/placera/teleg...m-konkurs.html
Okej och jag beklagar. Det var lnge sedan som jag gde ngot i denna som tur r. nd blir man lite pmind om vitsen med riskspridning och att slja i tid nr det kommer dliga signaler frn bolaget.
Citera
Igår, 09:20
Medlem
Har nu lst p lite p nyheter om bolaget och kommentarer p Placera forum. Det verkar ha gtt frn att se ganska ljust ut till att bli konkurs otroligt snabbt. S aktiegarna verkar inte ens ftt ngon tid att hinna reagera?
Vldigt tragiskt och synd att ledningen inte kunde hitta andra alternativ som ett omvnt frvrv i slutndan? Knner fr er som stannade kvar i AB och det blev s hr. RIP Ziccum. 😔
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in