• 2
  • 3
2025-01-08, 23:44
Medlem
Fanns redan tråd
(FB) Vad packar ni med er i er ryggsäck när ni ska ner i skyddsrummet?

Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Har allt de du nämner, men liggandes i en byrå. Man kanske skulle köpa en väska/koffert o förvara allt i direkt, så man spar tid när man ska springa ner till skyddsrummet?

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Cigganvändning i skyddsrum bör kunna orsaka rejäla konflikter. Packa ner lite snus eller nikotinplåster istället.

Flyganfallen mot Ukraina verkar mest handla om en natt.

Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Tobak, bränsle och alkohol har alltid varit de starkaste bytesvarorna i krig.
Tänk när rökaren i gänget äntligen kommer ut från skyddsrummet. Hans hus brinner. Han gör vad som helst för ett paket cigg!
Samma med alkisen, han behöver alkohol.
Bränsle behövs för att resa.
Så tobak i packningen är klokt 👍

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ta med valium så att du kan lugna folk som får panik. Paniken kommer döda flest. Ta gärna med dig ett litet gosedjur om någon förälder missat det med sin unge.

Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag måste ha mina mediciner, bl.a. lugnande, då jag är beroende av dom. Försöker ha medicin för en månad, men det som är narkotikaklassat vill läkaren inte skriva ut för ett beredskapslager. Får dock förnya dom om jag har för en månad kvar, men för säkerhets skulle hade jag velat ha ett större beredskapslager med flera burkar av den, för långt mer än en månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Hade velat ha ett rejält lager penicillin, men det är svårt att få tag på i Sverige, men finns det en medicin som kan rädda liv så är det den.
Har dock mycket oxycontin, efter en släkting som dog, kan vara bra att både att sälja/byta eller ta själv vid skada.
Pundare kommer alltid finnas, & de kommer alltid vilja punda.
2025-01-08, 23:50
Medlem
Full-Retards avatar
Bug out bagen är när man behöver dra iväg. Om man bara ska ner till skyddsrummet har man ju sin stash där, mest frystorkat kött och vatten. Samt latrintunnor med tillbehör.
Visst att man bör ta med sin bagoutbag dit, men den är ju till för om man behöver dra från området.
2025-01-09, 10:35
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Bug out bagen är när man behöver dra iväg. Om man bara ska ner till skyddsrummet har man ju sin stash där, mest frystorkat kött och vatten. Samt latrintunnor med tillbehör.
Visst att man bör ta med sin bagoutbag dit, men den är ju till för om man behöver dra från området.
Du menar den privata bunkern? Jag tror inte att det är så lämpligt att ha en massa privata grejer i skyddsrummet.
2025-01-09, 21:52
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Du menar den privata bunkern? Jag tror inte att det är så lämpligt att ha en massa privata grejer i skyddsrummet.

Det är lämpligt när man väl behöver dem. Självklart så säger man inte till någon att man har sitt överlevnadsstash där.
2025-01-09, 22:28
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det är lämpligt när man väl behöver dem. Självklart så säger man inte till någon att man har sitt överlevnadsstash där.
Svårt att hålla det dolt när det används som cykelrum i väntan på krig och man räknar med 0,75 kvadratmeter per person när kriget kommer.

Men i ditt egna bepansrade runkbås kan du givetvis förvara vad som helst.
2025-01-09, 22:28
Medlem
Liggunderlag, några varma kläder även om det troligen är varmt och trångt. En vattenflaska och något att snaska på. Avslutningsvis en kortlek för att kunna fördriva tiden.
2025-01-09, 22:33
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Svårt att hålla det dolt när det används som cykelrum i väntan på krig och man räknar med 0,75 kvadratmeter per person när kriget kommer.

Men i ditt egna bepansrade runkbås kan du givetvis förvara vad som helst.

Du har väll papp som concealment som alla andra? Visst att cykel är ett fint transportmedel men tror du att du kommer behöva tömma ditt skyddsrum för nån typ av cykelbunker? Kan du berätta om varför cyklar skulle vara nån typ av orsak för att kasta bort dina saker ur ditt förråd? Jag tror ingen av sidorna är intresserad av civila cyklar.

Den egna sidan, du kan dessertera på en cykel. Du kan cykla iväg och bli beskjuten av den egna sidan.
Motståndaren, du har ökad rörlighet vilket underlättar spaning, du kan fly, som obeväpnad krigsfånge har du ett värde.
Senast redigerad av Full-Retard 2025-01-09 kl. 22:36.
Igår, 00:09
Moderator
vfs avatar
Tråd finns. /Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in