• 2
  • 3
2025-01-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nej inte ett skit! Det är i vårat land inget kriminellt att vara emot landets styre så länge man inte går till våldsliga saker. Så berätta gärna vad jag har missat.

Man har väl lika mkt att frukta oavsett var man sitter och knackar på tangentbordet
Citera
2025-01-10, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Man har väl lika mkt att frukta oavsett var man sitter och knackar på tangentbordet
Tja är man på det sättet så varför inte... Vi normala litar nog på att samhället fungerar hyffsat och att man inte som i Ryssland blir arresterad och sedan dör i fängelset......
Citera
2025-01-10, 16:40
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Nej inte ett skit! Det är i vårat land inget kriminellt att vara emot landets styre så länge man inte går till våldsliga saker. Så berätta gärna vad jag har missat.

Det var extrema exempel just för att du kanske skulle fatta skillnaden, tydligen inte! Det jag snackar om är att använda VPN behöver vara för att göra det i brottsligt syfte vilket du tycks tro, det finns absolut ingen anledning för min ISP eller någon annan för den delen se vad jag besökt för internetsidor eller hur jag förmedlar mina åsikter.

Ja, vi har yttrandefrihet, åsiktsfrihet osv. i Sverige men bara för vi har det så kanske det är delar i samhället som inte delar just det med mig och där av vill jag se till så inga spår finns. Det du inte tycks fatta är att bara för man vill surfa eller vara på internet anonymt så behöver det inte vara i ett brottsligt syfte, det är det du missar i frågan.

Vad i det är det som är så svårt att förstå?
Citera
2025-01-10, 22:00
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Det var extrema exempel just för att du kanske skulle fatta skillnaden, tydligen inte! Det jag snackar om är att använda VPN behöver vara för att göra det i brottsligt syfte vilket du tycks tro, det finns absolut ingen anledning för min ISP eller någon annan för den delen se vad jag besökt för internetsidor eller hur jag förmedlar mina åsikter.

Ja, vi har yttrandefrihet, åsiktsfrihet osv. i Sverige men bara för vi har det så kanske det är delar i samhället som inte delar just det med mig och där av vill jag se till så inga spår finns. Det du inte tycks fatta är att bara för man vill surfa eller vara på internet anonymt så behöver det inte vara i ett brottsligt syfte, det är det du missar i frågan.

Jag använder alltid VPN, även om mina kommunikationer är helt oskyldiga. Nu kan de sitta och avkryptera bäst de vill och finna intet och jag skrattar gott.
Citera
2025-01-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa

Det du tycker är svårt är att så länge du inte gör något kriminellt så har du heller inget att frukta! Polisen har fullt upp med det värsta kriminella, så varför skulle dom hinna kolla oss som är laglydiga???
Citera
2025-01-10, 23:49
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Det du tycker är svårt är att så länge du inte gör något kriminellt så har du heller inget att frukta! Polisen har fullt upp med det värsta kriminella, så varför skulle dom hinna kolla oss som är laglydiga???

Har inget att frukta.
Vill bara göra det svårare för de som som kanske vill ha tag i uppgifter för att göra kriminella saker. Nu vet jag inte din bakgrund men hur polisen jobbar vet nog ingen men i alla fall, jag har inget att frukta och sen har jag en gratis VPN så det är bara att köra på för mig :-) (Hade kunna betalat för den också)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in