2021-06-10, 00:32
Medlem
online_alwayss avatar
Ingen utveckling i det här fallet?
Citera
2021-06-10, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ingen utveckling i det här fallet?

Nej tyvärr. Anstiftarna sitter ju på lång tid för andra brott så i någon mening är väl viss rättvisa skipad. Skytten däremot är ju okänd. Låt oss hoppas att de gett föräldrarna någon ersättning genom ombud men tyvärr tvivlar jag.
Citera
2022-04-02, 21:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej tyvärr. Anstiftarna sitter ju på lång tid för andra brott så i någon mening är väl viss rättvisa skipad. Skytten däremot är ju okänd. Låt oss hoppas att de gett föräldrarna någon ersättning genom ombud men tyvärr tvivlar jag.

Beställaren Salam Shebani har nu överklagat livstidsdomen för att utföraren misslyckades och sköt fel person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8Qkng2/ahmed-obaid-16-mordades-av-misstag-i-malmo-ingen-ar-domd

Jodå, det har beviljats:
Citat:
Det fallet har beviljats prövningstillstånd

Det är klart att om man beställt något och det inte blir utfört så ska man ju inte bli dömd för ett mord han inte har beställt.

Ett ärende för ARN?

.
Citera
2022-04-02, 21:38
Medlem
"Tre mord i Malmö fick sin troliga förklaring - två av dem var förväxlingar och det tredje handlade om en konflikt som rörde en kvinna."
Vilken var den andra förväxlingen?
Citera
2022-04-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Beställaren Salam Shebani har nu överklagat livstidsdomen för att utföraren misslyckades och sköt fel person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8Qkng2/ahmed-obaid-16-mordades-av-misstag-i-malmo-ingen-ar-domd

Jodå, det har beviljats:

Det är klart att om man beställt något och det inte blir utfört så ska man ju inte bli dömd för ett mord han inte har beställt.

Ett ärende för ARN?

.

Tror du har mixat ihopa det hela, jag uppfattade samma sak som dig när jag läste artikeln på Aftonbladet dock fick man läsa den 3 gånger för att verkligen förstå vad som skrivs!

Man får ett intryck av att HD fallet som skall upp nu har med @hmed ob*id att göra!

Det är direkt fel, det har att göra med J@cob @tta (felskjutningen i Docentgatan).

Ändå fräckt att utnyttja en 16årings död i en nyhetssedel för att bara få en massa visningar (ushh).

Är det bara jag som reagerar på att det finns tre @hmed som mördats kring s@l@m? @hmed @ziz, J@cob @hmed @tta, sedan om vi nu ska räkna honom som skyldig till @hmed obeid!

Ingen har åtalats för mordet på @hmed ob*id.
Citera
2022-04-02, 23:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Tror du har mixat ihopa det hela, jag uppfattade samma sak som dig när jag läste artikeln på Aftonbladet dock fick man läsa den 3 gånger för att verkligen förstå vad som skrivs!

Man får ett intryck av att HD fallet som skall upp nu har med @hmed ob*id att göra!

Det är direkt fel, det har att göra med J@cob @tta (felskjutningen i Docentgatan).

Ändå fräckt att utnyttja en 16årings död i en nyhetssedel för att bara få en massa visningar (ushh).

Är det bara jag som reagerar på att det finns tre @hmed som mördats kring s@l@m? @hmed @ziz, J@cob @hmed @tta, sedan om vi nu ska räkna honom som skyldig till @hmed obeid!

Men eftersom mordet på Obeid inte är uppklarat så är det väl klart att överklagan gällde något av de andra två och av de två så är ett ett misstag som nu överklagas.

Han kan ju inte överklaga mordet på Obeid utan att avslöja vem skytten var.

Det räckte att läsa en gång för mig.
Citera
2022-04-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men eftersom mordet på Obeid inte är uppklarat så är det väl klart att överklagan gällde något av de andra två och av de två så är ett ett misstag som nu överklagas.

Han kan ju inte överklaga mordet på Obeid utan att avslöja vem skytten var.

Det räckte att läsa en gång för mig.

Förstår inte vad du menar med att avslöja skytten? S@lam har inte åtalats för anstiftan på ob*id? Vad är det han ska avslöja då menar du?
Citera
2022-04-03, 02:53
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45

Standard de e polisen som ber median att skriva bara för att hjärntvätta domarna.
Jag fattar vad du menar men vissa personer kommer alltid vara tröga!

Även om han frias för den ena anstiftan så gäller life ändå oavsett så jag förstår inte ens varför dem skriver om han när han ändå sitter på k*k.
Citera
2024-03-25, 01:21
Medlem
Har någon kvar bilden på ahmed?
Citera
2024-03-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Har någon kvar bilden på ahmed?

Gick igenom hela tråden precis o verkar som allting har tagits bort pga tiden, hade kvar bildlänken men funkar inte längre..
Citera
2025-01-08, 22:43
Medlem
Hittade man någonsin mördaren ?
Citera
2025-01-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-touch33
Gick igenom hela tråden precis o verkar som allting har tagits bort pga tiden, hade kvar bildlänken men funkar inte längre..
Jag hittade dem själv. Hade kvar på telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in