2025-01-06, 20:21
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tror ni Linnea, Kajsa och Luggen tömmer Chrippas konton och stjäl hans pengar?

Övertar hans blancolån menar du? Det är ju den "förmögenheten" han har på sina konton.
Citera
2025-01-06, 20:25
Medlem
Storanglarens avatar
Har Hinken varit live idag och orerat något om Chrippa om deras lunch som de skulle äta?
Citera
2025-01-06, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Har Hinken varit live idag och orerat något om Chrippa om deras lunch som de skulle äta?

Hon streamar nu och någon lunch blev det nog inte
Citera
2025-01-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Men hur sjukt är det inte att Jocke planerar att lämna klippet till polisen?
(Retorisk fråga. )

Tar man det på allvar så är det väl det första man gör att lämna det till polisen - inte ta upp det I en podd.

Den ene är ju sjukare än den andre.

Men han spelade heller inte upp klippet.
Citera
2025-01-06, 20:39
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du skrev att "Självklart är det ingen fara för att Chrippa ska bli mördad eller hamna på sjukhus. Jag anser att det finns en vissa fara för att hamna på sjukhus om man får symptom som måste behandlas på sjukhus. Ditt fjantande omkring att jag uttalat mig om mord får de bara att se mer korkad ut än vanligt.
Fc som Chrippa sitter på är ett ökänt ställe och har figurerat många gånger I spanska media och nyheter.
De har haft personalbrist senaste tre åren. Även om de inte vill att något ska hända C så finns det inte tillräckligt med personal.
Stället är dessutom överfullt ( har varit många år)

Det finns isoleringsceller, men osäker på om det bara är i fängelsedelen eller om det finns i häktet också.

Läste en artikel i spansk tidning (Aug.-24) att läget är kritiskt med personal. 3 personal per 200 intagna och 2 läkare per 900 intagna.
Citera
2025-01-06, 20:40
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Fc som Chrippa sitter på är ett ökänt ställe och har figurerat många gånger I spanska media och nyheter.
De har haft personalbrist senaste tre åren. Även om de inte vill att något ska hända C så finns det inte tillräckligt med personal.
Stället är dessutom överfullt ( har varit många år)

Det finns isoleringsceller, men osäker på om det bara är i fängelsedelen eller om det finns i häktet också.

Läste en artikel i spansk tidning (Aug.-24) att läget är kritiskt med personal. 3 personal per 200 intagna och 2 läkare per 900 intagna.

Gäller det i häktet eller du inkluderar fängelset med?
Citera
2025-01-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det håller jag absolut med om. Spanska häkten är inte lika mjuka som svenska. Chrippa håller troligen en låg profil för att undvika problem

Jag tror faktiskt han är livrädd & fryser som en galning på nätterna.
På dagen är dom på utegården där ligger han nog lågt för alla e ute.
Sen sova med främlingar kan ju vara tufft.
Citera
2025-01-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren

Hon verkar förbereda sig för att bo en längre period i Spanien. Hon ska flytta från Luggen och Kajzas lägenhet till ett eget boende i "centrum". Överlämnas Skabbe till Sverige senare i veckan, ska hon inte följa fästmannen hem då...? Kanske vill hon hinna rasta fifi först bara.

Hennes "familj", sa Hinken, befinner sig i Kap Verde just nu. Fick hon inte följa med dit?
Citera
2025-01-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag är av den inställningen också. Han är totalt befriad från konsekvenstänk och sprang rakt in i spanskt häkte. Det borde han kunnat räkna ut ska ske. Men jag vill inte heller att han ska bli fysiskt skadad.
Jag vill att han ska till Sverige nu så det kan komma ut en fup någon gång.

Ja den där fupen vill man ju ha nu.
Undra om han får åka hem i veckan?
Citera
2025-01-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Någon form av straff lär hon få. Det ser jag som självklart. Inte minst som inblandad i penningtvätt. Hon har hjälp en misstänkt med utreseförbud att lämna landet. Det är i vart fall två brott vi med hög säkerhet vet.

Hon borde också dömmas för bilderna som la ut på rask & den andra tjejen de är ju anmält.
En sak till som blev anmält när det hände va Linneas bild där hon påstår att Rask har slagit Therese.
Åklagaren har sagt att det finns mycket nu.
Citera
2025-01-06, 20:57
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Hon borde också dömmas för bilderna som la ut på rask & den andra tjejen de är ju anmält.
En sak till som blev anmält när det hände va Linneas bild där hon påstår att Rask har slagit Therese.
Åklagaren har sagt att det finns mycket nu.

Men det var inte hon som la ut bilderna på rask väl?
Citera
2025-01-06, 21:03
Medlem
Jag får känslan av att hinken inte återvänder till Sverige pga att svenska myndigheterna har henne mer under lupp nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in