2025-01-06, 17:12
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Självklart är inte chrippa i fara i spanska häktet.
Han sitter där för Sveriges räkning, det vore jävligt pinsamt för Spanien om Svenska polisen kommer ner för att hämta hem chrippa och han har blivit mördad eller ligger på sjukhus eftersom han blivit skadad i spanska häktet.
Spanien är inte så korkade som vissa användare verkar tro.

Det är troligen skitigt, dålig mat och liknande. Men ingen kommer mörda chrippa medans han väntar på att åka till Sverige.

Hahaha så chrippa skyddas pga av varför tänker du? Han kan lika gärna bli påhoppad som alla andra kan bli där inne, han kanske tappar tvålen i duschen om han har otur 😂
Citera
2025-01-06, 17:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
För Sveriges räkning!?

Hur tänker du nu? Att Spanien har utsett Sverige och svenska medborgare som särskilt skyddsvärda?

Hur gör de för att skydda Chrippa lite mer extra än andra? Du skriver "självklart är inte Chrippa i fara" så jag utgår från att du har bevis för att han är extra omhuldad för att han är svensk.
Svensk polis har begärt chrippa häktad, Spanien håller bara honom tills svensk polis kan ta hem honom till ett svenskt häkte.

Svenska medborgare är inte extra skyddade i Spanien. Dock om ett annat land ber Spanien om hjälp att gripa en person i Spanien för att ta hem personen. Då kommer självklart inte Spanien riskera att personen mördas eller hamnar på sjukhus innan personen kan hämtas.

Han är inte "omhuldad" för att han är svensk. Han är "omhuldad" för att det skulle se illa ut för Spanien ifall fången var död eller på sjukhus när fången skulle hämtas hem till landet som bad Spanien gripa honom.
Citera
2025-01-06, 17:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Att bli mördad är nog att ta i men nog kan han få sig en smäll om han inte ställer sig i ledet.
Det håller jag absolut med om. Spanska häkten är inte lika mjuka som svenska. Chrippa håller troligen en låg profil för att undvika problem
Citera
2025-01-06, 17:19
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Men det är från 2016? Då snacka de också om 100-tals bevis om sjuka saker som vi nu kan se att de bara ljög? Bara sök på reuploads på youtube från förr. Låter att vara EXAKT samma manus iaf... Sjukt om de används 10 år senare och folk tror på det(läs WT's dvs 4st använadre här på Flashback)

Japp då skreks det också om dödshot hit och dit. Detsamma om att polisen inte tog anmälningar på allvar så det uppmuntrades till massanmälningar från följarna.

De fyra här i tråden är nog ganska nya följare men det är synd att tillåtas följa detta om man är så lättlurad och lättpåverkad.

😁😁😁
Citera
2025-01-06, 17:20
Medlem
Citat:
Svensk polis har begärt chrippa häktad, Spanien håller bara honom tills svensk polis kan ta hem honom till ett svenskt häkte.

Svenska medborgare är inte extra skyddade i Spanien. Dock om ett annat land ber Spanien om hjälp att gripa en person i Spanien för att ta hem personen. Då kommer självklart inte Spanien riskera att personen mördas eller hamnar på sjukhus innan personen kan hämtas.

Han är inte "omhuldad" för att han är svensk. Han är "omhuldad" för att det skulle se illa ut för Spanien ifall fången var död eller på sjukhus när fången skulle hämtas hem till landet som bad Spanien gripa honom.

Okej, men HUR gör de när de omhuldar honom? Vad får han för fördelar som inte spanjorer eller de som begått brott i Spanien får?

Får han vattenflaskor gratis till exempel? Får han bättre mat så att han inte ska få salmonella eller någon matförgiftning? Får han sitta själv i en cell? Berätta mer!

HUR hindrar fängelset att andra fångar gör honom illa?

Och gäller detta då ALLA andra länder som du nu säger? Hur vet du detta? Har du bevis och länkar?
Senast redigerad av Sturuf 2025-01-06 kl. 17:23.
Citera
2025-01-06, 17:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hahaha så chrippa skyddas pga av varför tänker du? Han kan lika gärna bli påhoppad som alla andra kan bli där inne, han kanske tappar tvålen i duschen om han har otur 😂
Jag skrev ju ordagrant varför?
För att Spanien inte är så korkade som du tror.

Svensk polis anländer till Spanien -hej vi är här för att hämta chrippa
Spanska polis - hoppsan, han råkade bli mördad igår. Förlåt.
Svensk polis - det är lugnt.

Nej det skulle se riktigt illa ut för Spanien om någon blev mördad i deras häkte i väntan på att bli hämtad ifrån det land där personen ska dömas för brott.
Citera
2025-01-06, 17:29
Medlem
FruKrokodils avatar
Chrippa skulle ju släppas idag enligt Linnea, de skulle ju tom gå ut och äta lunch.
Vad hände med det?
Citera
2025-01-06, 17:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Okej, men HUR gör de när de omhuldar honom? Vad får han för fördelar som inte spanjorer eller de som begått brott i Spanien får?

Får han vattenflaskor gratis till exempel? Får han bättre mat så att han inte ska få salmonella eller någon matförgiftning? Får han sitta själv i en cell? Berätta mer!

HUR hindrar fängelset att andra fångar gör honom illa?

Och gäller detta då ALLA andra länder som du nu säger? Hur vet du detta? Har du bevis och länkar?
Vad svamlar du om?
Varför skulle han få bättre mat och vatten?
Jag pratar om att spanska polisen ser till att chrippa inte blir mördad eller allvarligt skadad innan svensk polis kan hämta honom.

Hur tror du bättre mat och vatten skulle skydda chrippa ifrån att bli mördad?

Alla länder som har utlännings avtal och sammarbetar med andra länder vill så klart ha en bra relation med dem andra länderna. Att låta fångarna bli mördade i häktet innan landet kan hämta sin fånge kan ju självklart ställa till problem.
Jag tror även EU skulle reagerar om spanska polisen började låta häktade personer mördas innan dem kan tas hem.
Citera
2025-01-06, 17:31
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Tack och lov har jag aldrig haft så tråkigt att jag har haft ett behov av att följa detta i 10 år. Peak patetiska liv ni har.

Nej då, det finns reuploads på tuben - en orgie i WT-liv.
Citera
2025-01-06, 17:36
Avstängd
Citat:
Exakt mina tankar. Luggen lärde Chrippa hur man fuskar med VAB så att man kan vara utomlands utan semester. Och Luggen har problem med banker nu, Kajsa har inga problem med Luggens levdandssätt och brottslighet eller Chrippas eller Linneas och Linnea har ju inget problem med ekonomiska brott heller, hon lever gärna av brottsliga pengar.

Och så klart att de också vet att Chrippa kommer att vara borta ett tag. De kan också lura sig själv lite med att de tankar hans pengar till sig själva för att myndigheter kommer att begära ut dem senare och då har ju ingen glädje av dem.

Vad fan heter Luggen?

Den delen också är ju intressant dvs att de vet att han kommet att vara borta ett tag.

Mycket börjar med tankeexperiment.
Citera
2025-01-06, 17:41
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jag skrev ju ordagrant varför?
För att Spanien inte är så korkade som du tror.

Svensk polis anländer till Spanien -hej vi är här för att hämta chrippa
Spanska polis - hoppsan, han råkade bli mördad igår. Förlåt.
Svensk polis - det är lugnt.

Nej det skulle se riktigt illa ut för Spanien om någon blev mördad i deras häkte i väntan på att bli hämtad ifrån det land där personen ska dömas för brott.

Hahah, åter igen varför ska han få något speciellt skydd tycker du? Dödsfall händer var dag i häkten osv vad fan lever du i för skev värld?
Citera
2025-01-06, 17:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jag gjorde samma sak, fick kritik för detta bland annat av Micro123 som menade på att det inte var någon större skillnad mellan spanskt häkte och svenskt.

Om det är som dom sa i videon att en snubbe blev mördad för att ha snarkat för högt, så får man hoppas Chrippa håller låg profil så ingen ger sig på honom.

Även om han är helt jävla blåst i huvudet så önskar jag inte att han blir fysiskt skadad.

Jag är av den inställningen också. Han är totalt befriad från konsekvenstänk och sprang rakt in i spanskt häkte. Det borde han kunnat räkna ut ska ske. Men jag vill inte heller att han ska bli fysiskt skadad.
Jag vill att han ska till Sverige nu så det kan komma ut en fup någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in