Citat:
Ursprungligen postat av
cleolina
Maten låter väldigt gott! Upplever du att det är enkelt att hålla sig till rimliga portioner? Låter iaf som en bra inställning att äta ”vanlig” mat men öka mängden grönsaker, skära ned på sötsaker et c. Proteinpulver och svältkost lär ju knappast funka i längden…
Visst har du skrivit nånstans att du bor i Tyskland? (Kanske i min träningsjournal för länge sen.) Jag har också bott i Tyskland under två år och älskar att handla mat där! Eller ja, iaf på Alnatura och dylika butiker.
När jag bodde där gick jag också på ett riktigt favoritpass, Bauch, Beine, Po! Aber das war lange her…
Ska bli kul att följa din journal!
Jag har inga problem med att hålla mig till rimliga portioner. Om jag undviker sötsaker och drar ner på öldrickandet kommer jag att lyckas!
Ja, jag bor i Tyskland. Idag hade en släkting födelsedag så det bjöds på tysk husmanskost vilket är väldigt gott tycker jag. Jag njöt av maten och var stark nog att tacka nej till öl (drack vatten istället) och tårta (tog bara en slät kopp kaffe efter maten). Vad gäller Al Natura så säljs deras produkter numera även på edeka. Ofta väldigt prisvärda ekologiska produkter.
Vinterväder så det blev tre timmars promenad idag varav hälften i uppför ett berg i skogen. Maten som följer:
En skiva fullkornsbröd med ost
Två nävar macadamianötter
Korv, kokt potatis, grönkål och vitt bröd med örtsmör
En skiva fullkornsbröd med jordnötssmör
Kvarg med päron och pumpafrön, en clementin