2007-11-22, 21:36
Medlem
nasarets avatar
TJo!!
Ska köpa en hästens, har fått pris på en clasic inkl bmd 30,000 å en excil (eller hur d stavas) för 50,000..
frågan är om det e värt 20 tusen till eller om det e skit samma..
Citera
2007-11-22, 21:46
Medlem
Hästen suger, det känns som att ligga på en höbal..spara en jädra massa pengar på en minst lika bra säng från IKEA. Det är faktiskt bevisat att hästens inte ger någon kvalitetsökning.
Citera
2007-11-22, 21:46
Medlem
stoppsmälls avatar
Köp en lectus eller Jensen istället, så får du råd med två sängar.

//ss
Citera
2007-11-22, 21:56
Medlem
nasarets avatar
inte för att verka dryg, men d va ju inte d ja frågade om.....
eller?????
har råd, men e d roligare att göra nått annat för dom pengarna??
Citera
2007-11-22, 22:02
Medlem
http://www.sova.se/website1/sd_page/7/1/index.php

Vår förra säng var en "2000T" (169.500:-) och vi fick köpa den lätt begagnad för 10.000 (vi kan säga att den hade hittats )
En helt sanslöst skön säng. Lika skön 6år senare när vi sålde den. Den var "mjuk" och det klarade inte min skadade rygg av till slut (trafikolycka).

Så vi sålde den för 14.000 (kvitto saknades ju och likaså garanti). Har aldrig fått så mycket samtal eller mail för en vara jag sålt. Helt sjukt.

Sen köpte vi 2st "Naturally" (2x18.970=37.940:-) istället. Kan säga att vi inte känner sådan så där jättestor skillnad i hur skönt det är att sova i den. Dock har jag "fast" på min sida och frugan har "medium" på sin sida i den gemensamma madrassen numera.

Det som jag kan se på "Excel" är att madrassen i stommen är tjockare än på en "Classic". Möjligt alltså att en "Excel" lättare håller formen. Dvs inte sjunker ihop så mycket där man ligger på samma ställe.
Det är ju fördelen när du kommer upp till "Continental". För där kan du vända på resårmadrassen och bäddmadrassen med jämna mellanrum.

Och när du säger att du fått ett pris på 50 papp för "Excel" så utgår jag ifrån att du ska köpa 2st för att få en 180-säng?
Då skulle jag lägga till 5 papp och köpa en "Continental".
Citera
2007-11-22, 22:05
Medlem
stoppsmälls avatar
inte för att verka dryg:

men bara för att du nu har råd, innebär det väl inte per automatik att du måste spendera pengarna? Jag har pengar jag med, men inte fan handlar jag dyrare än jag behöver för det, mina pengar på banken kommer från hårt jobb och sparsamhet.

Med tanke på att du inte ens stavar korrekt eller inte ens vet vad säng-jäveln heter antar jag att du är en ung spoling. Om du nu har råd är det antagligen ärvda pengar, som du nyss fått ut iom med din 18-årsdag, så spar du dina pengar och fråga nån vuxen i din närhet om råd.

För att svara på din fråga igen:
Köp den dyrare, du är ju rik. Flashback-rik

//ss
Citera
2007-11-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Hästen suger, det känns som att ligga på en höbal..spara en jädra massa pengar på en minst lika bra säng från IKEA. Det är faktiskt bevisat att hästens inte ger någon kvalitetsökning.

Ett vanligt uttalande från...hmm...avundsjuka personer.

En IKEA-säng kan hålla lika länge som en Hästens. Men då jag sovit längre stunder i både IKEA´s och MIO´s sängar kan jag säga att du inte sover lika skönt efter ett gäng år.
IKEA´s säng slappar nått fruktansvärt efter ett tag. Dvs man ligger i en grop till slut.
Citera
2007-11-22, 22:27
Medlem
nasarets avatar
spelar d någon som helst roll vart ja har fått mina pengar från???
är lite trött på att man måste få svar på andra frågor som man inte ställt bara...

Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
inte för att verka dryg:

men bara för att du nu har råd, innebär det väl inte per automatik att du måste spendera pengarna? Jag har pengar jag med, men inte fan handlar jag dyrare än jag behöver för det, mina pengar på banken kommer från hårt jobb och sparsamhet.

Med tanke på att du inte ens stavar korrekt eller inte ens vet vad säng-jäveln heter antar jag att du är en ung spoling. Om du nu har råd är det antagligen ärvda pengar, som du nyss fått ut iom med din 18-årsdag, så spar du dina pengar och fråga nån vuxen i din närhet om råd.

För att svara på din fråga igen:
Köp den dyrare, du är ju rik. Flashback-rik

//ss
Citera
2007-11-22, 22:32
Medlem
nasarets avatar
hmm, continental e inte en hästens va??!!
skilljer ju trotts allt 20papp, e d värt de eller inte?

alldeles riktigt, va me två90 sängar 2st kuddar och 180bmd

Det som jag kan se på "Excel" är att madrassen i stommen är tjockare än på en "Classic". Möjligt alltså att en "Excel" lättare håller formen. Dvs inte sjunker ihop så mycket där man ligger på samma ställe.
Det är ju fördelen när du kommer upp till "Continental". För där kan du vända på resårmadrassen och bäddmadrassen med jämna mellanrum.

Och när du säger att du fått ett pris på 50 papp för "Excel" så utgår jag ifrån att du ska köpa 2st för att få en 180-säng?
Då skulle jag lägga till 5 papp och köpa en "Continental".[/quote]
Citera
2007-11-22, 22:36
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasaret
spelar d någon som helst roll vart ja har fått mina pengar från???
är lite trött på att man måste få svar på andra frågor som man inte ställt bara...

ha ha 22 inlägg och redan trött...

men va fan, du har rätt. Jag borde svarat på frågan eller skitit att skrivit nått öht

//ss
Citera
2007-11-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nasaret
hmm, continental e inte en hästens va??!!
skilljer ju trotts allt 20papp, e d värt de eller inte?

alldeles riktigt, va me två90 sängar 2st kuddar och 180bmd

Continental menas med att sängen består av 3 skikt. Stomme, resårmadrass och bäddmadrass.

Och om du kikade på länken till www.sova.se som jag infogade så ser du att Hästens har en som heter Classic Continental.

Jag tror du kommer bli nöjd med en vanlig 2xClassic. Men det jag menade var att om du hade tänkt bestämma dig för 2xExcel så skulle iaf jag välja 1xClassic Continental istället. För då får du dessa 3 skikt för ca 5.000 till.
Citera
2007-11-22, 22:53
Medlem
Jag tycker du ska sova på saken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem