2024-12-28, 22:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du tror inte på vittnesmålen om att Bo var stupfull? Vittnesmål som kommer från andra än de två du nämner? Du tror inte på vittnesmål som säger att anmälaren avvisat kvinnan vid flertalet tillfällen under kvällen?
Har jag sagt att han inte var full? Men inte medvetslös som du verkar vilja få det till.

Låt oss kolla in Mårtens förhör, killen som följde med hem. (bortsett från hans förhör finns det bara tada! Nadinas o Nathalie som vittnat om hur full han var)

"De fick upp dörren och BO gick in. Mårten
ska då ha sagt att han går nu och kvinnan sa då att hon blir kvar ett tag"

"Mårten säger att han bara lämnade av honom och såg hur han mådde. gick bara rakt in
som om han var radiostyrd, men Mårten såg inte var han hamnade, om han gick och lade sig
eller inte"

Om han var så supermega stupfull o halvt medvetslös borde inte Mårten fått släpa in honom och lagt honom i sängen?
Men nej då, BO kunde gå SJÄLV in i sin lägenhet och Mårten vet inte ens om BO ens gick och la sig.

Sen till vittnesmålen att han hade avvisat MGM flera ggr under kvällen, säger vilka då?
Tada! Nathalie och Nadina..
De kunde redovisa för varje minut, hur han till och med himlade med ögonen.
Hela kvällen satt de och observerade BO och MGM, tog bild och filmade. Samtidigt som de satt och pratade om att MGM och BO får absolut inte gå hem med varandra! Och skulle det ändå hända! Ja jösses då måste det vara våldtäkt. (Det där tycker jag är extra intressant att de redan innan diskuterade våldtäkt om BO och MGM skulle råka idka samlag.., nej förlåt, våldtäkt menar jag)

Vi ser till helheten: 2 tjejer AVSKYR slampan som låg med Nathalies pojkvän, de delar gärna med sig i förhör hur billig MGM är och hur hon kommer in med sina korta kjolar och klänningar.
De berättar även vilka bra kompisar de är som direkt när MGM o BO gått började ringa och messa BO, till och med gå hem till honom och ringa på för att rädda honom från våldtäkt (han svarade inte, han var nog i full gång med att idka samlag..nej förlåt, bli våldtagen menar jag)

Ni blir så förblindade av att en tjej ska få samma straff som (oftast) killar får med de nya samtyckeslagarna att ni missar se det uppenbara.
BÅDE BO och MGM är offer i detta drama, de skyldiga? 2 oskyldiga flickor med namn som börjar på N.
Citera
2024-12-29, 01:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo
Återigen, det är alltså informationen vi faktiskt har INNAN det existerar en brottsmisstanke så den är betydligt mer pålitlig än en 35 årig mansbebis som ringer sin morsa när han vaknar upp ledsen över dåligt fyllesex. Brukar du bjuda på öl medans du är medvetslös förövrigt? Är du medvetslös för tillfället? Varför utgår du från kvinnans version angående groggen men inte när det gäller hurvida hon blev bjuden på öl eller inte? Passar inte din egna bias?

Kvinnan skrev själv i ett meddelande att hon bjöd honom på en grogg för mycket. Menar du att hon ljög om detta?

Man kan dessutom fråga sig varför kvinnan följde efter när mansbebisen fick hjälp hem av en manlig bekant? Att han med viss möda kunde stå upp och gå in själv i hemmet kan mycket väl stämma men om han sedan slocknade vet inte vi.
Citera
2024-12-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej att den anmälde också kan vara full tas inte i beaktande när killar döms så då bör det ju inte göras här heller. Även fast man är full och kanske inte känner personen man hamnar i en sexuell situation med förväntas man kunna läsa av signaler, eller uteblivna signaler eller åtminstone förstå att det finns en risk att motparten inte gör detta av fri vilja då denne är berusad.

Jag bara väntar på ett fall där ena parten säger att den andre är för ful/oattraktiv för att man ska ha kunnat ge samtycke och att rätten finner att den anmälde borde ha förstått att denne är för ful/oattraktiv för att den andra parten skulle ha kunnat ge ett samtycke och blir därför dömd.

Ja detta landet har blivit så absurt att den dagen kommer säkert haha
Citera
2024-12-29, 09:25
Medlem
Majsmannen2s avatar
Vad bestod våldet och övergreppet utav?

Stackars killen. Hoppas han kan börja om och vågar ta en bira på krogen igen.
Citera
2024-12-29, 09:29
Medlem
Förhör med MGM genomfördes i Katrineholm på lördag ca kl 13:30.

Hur åkte MGM till förhöret?

Fick han skjuts av N eller N?
Citera
2024-12-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Tror mer att det hela gick till helt i samtycke. Hon tyckte han var söt, de båda drack och de pussades lite. Han är ju pinsam att anmäla henne för våldtäkt.
Jag får inte ner någon FUP men jag vet av erfarenhet att män som ljuger om våldtäkter generellt är sexualförbrytare själva. Det är alltså inte ett normalt beteende bland män heller att ljuga om sexualbrott.

Jag är också kvinna och jag har utsatts själv vilket innebär att det tippar över till att jag betraktar saken med hans upplevelse som den som väger tyngst.

Man märker om någon är intresserad när man raggar och man märker de (få) som inte vill överhuvudtaget och de som är i valet och kvalet har man inte sex med.

Det är min synvinkel från när jag var u g och raggat som flörtat med snubbar.

Givetvis om det stämmer att tjejkompisarna varit pådrivande så är det inte oviktigt och de har även gått all in för att kla dra och skamma MGM sexuellt vilket är vanligt för ett visst klientel av svartsjuka kvinnor, ja. Jag har också haft sådana tisslande omkring mig när jag strulat, flörtat eller innan jag gått hem med någon i mina yngre dagar. Jag vet exakt hur de är och sladdriga lilsom att de ofta själva kan vara minst lika eller mer lösa själva.

Det handlar om hur en tjej "ska" uppträda och inte samt om konkurrens men ändå

vi kvinnor är vana vid att utsättas för sexualbrott. De flesta av er män missar det. Vi vet alla gråzoner och hur pådrivande våldtäktsmän är. Vi vet att det inte är svartvita situationer med mo ster som hoppar fram ur buskar utan män som struntar i alla våra signaler om att vi inte vill.

Som kvinnor så är det inte våldtäkt för att vi raggar eller tar för oss vilket män som ljuger vill påstå för att släta över att de vet vad de själva gör. Det är ett sätt för män att utöva sexuell kontroll när de ljuger om kvinnor för att utmåla dem som sexualbrottslingar.

Det är alltså ett utstuderat, medvetet och direkt lögnaktigt förfarande för att tvinga kvinnor till underkastelse och undergivenhet.

Det handlar alltså inte om män som ragglar runt och vars tjejkompisar börjar filma och ifrågasätta vad som sker innan det skett för att när mannen vak ar och inte minns något "hittar på" att han våldtagits.

Det är inte mönstret för män som ljuger.

Om hon nu är väldigt självsäker sexuellt och med män så är hon sannolikt pådrivande och påflugen. Äldre kvinnor blir ofta så, precis som äldre män är jobbiga för yngre. Yngre hamnar även i en maktobalans.

Jag läste någonstans i början att han även sagt i förhör att han inte var rädd eller kände sig hotad utan var besviken.

Min uppfattning är att det är så otroligt illa hur man vill "skydda" den pådrivande parten i alla lägen oavsett om det är man eller kvinna.

Killar vill inte alltha sex och det ska respekteras det också. Finns tusen olika skäl för män som kvinnor att inte ha lust. Att vara dyngrak är en sak. Jag som strulat runt en del i mina dar har både mött män som avvisat mig eller oftare då känt vad jag tolkat som en slags annan känsla för mig än mitt då bara oseriösa mood. En upplevelse av att andra relationer betytt mer för dem eller att deras upplevelse av mig krockat i det hela med att jag raggat. Några har kanske haft intresse men inte där och då med mig onykter och på bushumör, några stycken har varit helt ointresserade både av mig som kvinna eller i andra sammanhang av relationer man kan ha i livet.

Det är inte många i mitt liv som nobbat mig och samtidigt fler som också varit särskilt försiktiga med mig pga mitt alkoholtillstånd . Men det fanns där då och då, signalerna som definitivt sätter en gräns vid att man inte får röra vid dem varken sexuellt eller ens för att pussa på dem.

Klarar man inte av de signalerna ska man ge fan i att dricka alkohol. Oavsett kön.

Ingen ska behöva vakna med minnesluckor för att den var så borta att den inte varit med i den sexuellako text som skett.

Om hon upplevt honom som attraktiv så är det inte detsamma som ett samtycke från hans sida och om hon hällt i honom alkohol för att få honom dit hon vill, har hon begått brottsliga handlingar.

Det är inte "pinsamt" av honom att anmäla henne. Vi kvinnor kan inte ha sex med män oavsett deras tillstånd för att vi tycker att de är "söta".

Han har ramlat ner i kaninhålet. Oftast är det kvinnor som faller ner i det (i sammanhanget av att vara brottsutsatt) och inget med något "haha" i sms, visar på oskuld för kvinnan.

De flesta våldtäkter sker trots allt "endast" för att en part struntar i att den andra parten inte vill, utan istället bara fortsätter för att den själv vill. Även män ska vara fredade från att utsättas.

För mig lutar det åt att ta ställning för mannen och trist för er andra att ni inte förstår hur våldtäkter sker på de hundratals olika vis de gör det. Det är dock inte samma sak som att han inte utsatts eller att hon inte våldtagit honom.

Skälet till att jag tar hans parti är just för att det inte är typiskt för hur det låter när män ljuger om sexualbrott (av dem som dragit historier för mig)och utomstående kan förövrigt inte veta när något skett elller inte baserat på hur det skojas bort när botarna ska sorteras. Det är så trauman fungerar, de går inte att relatera till och ger inte offret en klar bild av vad som skett utan splittras i olika potentiella möjliga skeenden även när man minns varenda sekund. En man som ljuger kan sitta och gråta och snyfta eller berätta målande om hur han kämpat enot osv. trots att det är han som är våldtäktsmannen. Så hur ni vill att ett offer ska presenteras det lever de som ljuger definitivt upp till.

Och ja, jag förstår även att det är svårt att få en uppfattning kring vilka som ljuger, är sjuka eller som berättar precis som det är och var. Det är inte lättare för mig direkt men det tog flera lögnare för mig att börja inse hur väl de hittar på trovärdiga historier och hur lite sympati det finns där det är "komplicerat" vilket kan vara tecken på trauman och bearbetning.

Att en helt frisk man skulle vakna dagen därpå och skämmas över en kvinna som han legat med och falskanmäla henne är inte troligt. Om det hon säger är sant valde hon ändå ut en särskilt sårbar person och var pådrivande mot. Det är jag säker på.

Jag föreställer mig killen som mjuk och inte särskilt outgoing kring kvinnor och att alla tre kvinnor sett samma tecken hos honom av en vekare natur som de på olika vis manipulerat i den här historien men att kvinnor blir vaksamma om någon är för sexuell och påflugen kring en yngre individ som inte riktigt ger signaler av intresse utan istället kanske är artig och trevlig men försöker slingra sig undan utan att lyckas... Tänk en äckelgubbe mot en ung tjej som inte vågar markera.

För grejen är att det kanske är svårt att hålla sig hård under kraftig berusning men det är en särskilt tafatt person som inte sopar till henne när hon inte vill ta hans hintar av ointresse men artighet inför henne. Det är alltid i huvudet förlamningen sitter. Och den kan ha funnits där hela kvällen.
Citera
2024-12-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Vad bestod våldet och övergreppet utav?

Stackars killen. Hoppas han kan börja om och vågar ta en bira på krogen igen.
Det enda skälet till att ni hånar honom är för att ni inte upplever att ni kan bli offer utan bara förövare.

Man har inte sex med människor som knappt kan stå på benen. Och ja, han kan ha upplevt en utsatthet av henne och definitivt av cirkusen som kommer över honom nu.
Citera
2024-12-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kvinnan skrev själv i ett meddelande att hon bjöd honom på en grogg för mycket. Menar du att hon ljög om detta?

Man kan dessutom fråga sig varför kvinnan följde efter när mansbebisen fick hjälp hem av en manlig bekant? Att han med viss möda kunde stå upp och gå in själv i hemmet kan mycket väl stämma men om han sedan slocknade vet inte vi.

Kunde knappt stå och gå? Men Mårten vittnar om att han gick rakt fram in i lägenheten.
Citera
2024-12-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Kunde knappt stå och gå? Men Mårten vittnar om att han gick rakt fram in i lägenheten.
Men har du varit redlös? Du kan ha hjärnan helt avslagen utan att minnas något dagen efteråt men full koordination och även vingla omkring utan styrsel men vara fullt medveten.

Som ung brukade kroppen vara det sista som slogs ut många gånger, och jag var en liten tunn tjej.

Att inte vingla runt är inte nödvändigtvis detsamma som att inte vara redlös.

Det var många vändor jag hade noll koll och slutligen svimmade av eller somnade, uan att människor märkte hur illa det var med mig.

Däremot så var killar försiktiga. Trots det kan jag inte svära på att jag inte har våldtagits någon gång (flashbacks som aldrig blivit hela minnen då de bara är kroppsminnen). Men jag var generellt ändå rätt trygg för att snubbarna var medvetna om att jsg var i ett skick som inte var lämpligt för vad som helst för interaktion.

Jag drack och strulade för att återfå kontrollen efter våldtäkter. Det var inte pga mitt eget leverne jag utsattes från början dvs.

Många kan stå och gå men att klara av att gå in genom sin dörr är inte samma sak som att vara med i matchen. Det bör alla som sett fulla människor veta.
Citera
2024-12-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Men har du varit redlös? Du kan ha hjärnan helt avslagen utan att minnas något dagen efteråt men full koordination och även vingla omkring utan styrsel men vara fullt medveten.

Som ung brukade kroppen vara det sista som slogs ut många gånger, och jag var en liten tunn tjej.

Att inte vingla runt är inte nödvändigtvis detsamma som att inte vara redlös.

Det var många vä dor jag hade noll koll och slutligen svimmade av eller somnade, itan att människor märkte hir illa det var med mig.

Däremot så var killar försiktiga. Trots det kan jag inte svära på att jag inte har våldtagits någon gång (flashbacks som aldrig blivit hela minnen då de bara är kroppsminnen). Men jag var generellt ändå rätt trygg för att snubbarna var medvetna om att jsg var i ett skick som inte var lämpligt för vad som helst för interaktion.

Jag drack och strulade för att återfå kontrollen efter våldtäkter. Det var inte pga mitt eget leverne jag utsattes från början dvs.

Många kan stå och gå men att klara av att gå in genom sin dörr är inte samma sak som att vara med i matchen. Det bör alla som sett fulla människor veta.

Se på vad jag citerade så slipper du skriva långa inlägg om nåt helt annat.

Det påstås alltså i tråden att han knappt kunde gå och stå samtidigt som vittnen beskriver hur har går rakt fram.

Att han är så pass berusad att minnet sviktar vet vi redan då det är tydligt från de sms som skickats.

Alla som varit berusade förstår nog härmed att han varit tillräckligt funktionsduglig för att delta i sexet fram tills han somnade och hon valde att gå hem.
Citera
2024-12-29, 10:40
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnbartFakta
För mig lutar det åt att ta ställning för mannen och trist för er andra att ni inte förstår hur våldtäkter sker på de hundratals olika vis de gör det. Det är dock inte samma sak som att han inte utsatts eller att hon inte våldtagit honom.
Ta dig gärna tid att läsa Fup, den är inte lång och se om du tänker likadant då.
https://gofile.io/d/FJrRgT
Citera
2024-12-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Se på vad jag citerade så slipper du skriva långa inlägg om nåt helt annat.

Det påstås alltså i tråden att han knappt kunde gå och stå samtidigt som vittnen beskriver hur har går rakt fram.

Att han är så pass berusad att minnet sviktar vet vi redan då det är tydligt från de sms som skickats.

Alla som varit berusade förstår nog härmed att han varit tillräckligt funktionsduglig för att delta i sexet fram tills han somnade och hon valde att gå hem.
Funktionsduglig?

Saken är att har han inte minnesbilder har han inte det och i den förvirringen kan det såklart uppstå svårigheter men det är fortfarande på henne om hon häller i honom alkohol.

Jag upplever att jag har en bred syn på saken och inte till kvinnans fördel.

Hon har fått sitt wakeup-call. Det är dags för henne att sluta glo ner i glaset och ta ansvar för vad som sker när hon är full.

Jag kan berätta en historia som verkligen gnager i mig.

Jag träffade en snubbe som jag på något vis antingen strulade med eller flörtade med. Jag minns inte riktigt. Stack på efterfest med killen och en bekant började hälla i honom en drink. En mycket stor sådan i ett gigantiskt ölglas. När killen grimaserade och ville ge mig drinken svartnade ögonen på min bekant som propsade på att han skulle dricka när hn såg mig smutta lite på drinken. Killen uppträdde något oroligt. Ville att jag skulle vakta utanför toaletten och när någon drog på sig en utklädningskostym blev killens tillstånd värre. Jag bestämde för att ta med killen därifrån. Jag minns att jag pladdrade på väg hem till mig utan att riktigt uppfatta att killen inte var helt som man ska men jag började få en känsla. Hemma hos mig strulade vi och så. Helt plötsligt började han uppträda djupt irrationellt och stack in i min klädkammare och började leta efter "alla andra". Det blev mer och mer konstigt. Jag var full men började tro att något var allvarligt fel på killen. Han framstod som mentalt ett litet barn. Efterblivet. Jag följde honom ut genom porten för att inte riskera att han skulle gå i cirklar i min källare och vinkade hejdå övertygad om att han "inte var helt som man ska".

Jag sa det till min kompis dagen därpå att jag trodde att han var förståndshandikappad eller liknande. Hans kompisar pratade glatt om att de tyckte han såg bra ut många år efteråt och frågade mig hur det varit den där kvällen vilket jag inte sa så mycket om. Han var ju som sagt påtagligt bakom.

Kul historia. Skrev om det på Flashback i en humortråd. Anonymt utan namn. Bara historien om killen. Strax efter att jag postat inlägget, några månader tror jag det var, avslutade han sitt liv.

Jag tänker att han kan ha läst inlägget och känt igen sig. Att min så kallade bekant kanske drogat honom och att han kanske inte alls led av påtagligt låg intelligens. Jag tänker ibland på sådana saker som de killar jag träffat som är döda och hur många som av olika slag förlorat kontrollen över situationer för att de precis som jag drack för mycket för vad som var bra för oss.

Det jag lärt mig av att strula runt är inte namnen på dem alla för jag kan på rak arm rabbla de som nobbat mig och minnas vad de hette, men inte de som bara dansade med mig i mina fylledanser. Men av dem jag minns vad de hette så är det många döda idag.

Inte bara kvinnor är trasiga eller går sönder lite mer därute i livet.

Jag har strulat med för många killar som idag är döda för att tro på stereotypen ni vill presentera av män som sorglösa sexmaskiner utan känslor.

Och om en kille är redlös och inte kan fullfölja sex och kanske inte ens från början visar intresse, så ska han lämnas ifred precis som vi kvinnor ska få vara ifred.

Hur gick det där sexet mellan MGM och BO till? Om vi säger som så, har jag själv aldrig behövt vara den "aktiva" parten med mina strul eller ons eller partners. Det handlar inte bara om att kunna stå och gå. Kunde han genomföra ett samlag? Män är inte passiva i sängen. Om MGM utförde alla sexuella handlingar, saknas det något väsentligt då sex är ömsesidigt. Det är inte objekt och utövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in