Citat:
Ursprungligen postat av
StorKokos
Tror mer att det hela gick till helt i samtycke. Hon tyckte han var söt, de båda drack och de pussades lite. Han är ju pinsam att anmäla henne för våldtäkt.
Jag får inte ner någon FUP men jag vet av erfarenhet att män som ljuger om våldtäkter generellt är sexualförbrytare själva. Det är alltså inte ett normalt beteende bland män heller att ljuga om sexualbrott.
Jag är också kvinna och jag har utsatts själv vilket innebär att det tippar över till att jag betraktar saken med hans upplevelse som den som väger tyngst.
Man märker om någon är intresserad när man raggar och man märker de (få) som inte vill överhuvudtaget och de som är i valet och kvalet har man inte sex med.
Det är min synvinkel från när jag var u g och raggat som flörtat med snubbar.
Givetvis om det stämmer att tjejkompisarna varit pådrivande så är det inte oviktigt och de har även gått all in för att kla dra och skamma MGM sexuellt vilket är vanligt för ett visst klientel av svartsjuka kvinnor, ja. Jag har också haft sådana tisslande omkring mig när jag strulat, flörtat eller innan jag gått hem med någon i mina yngre dagar. Jag vet exakt hur de är och sladdriga lilsom att de ofta själva kan vara minst lika eller mer lösa själva.
Det handlar om hur en tjej "ska" uppträda och inte samt om konkurrens men ändå
vi kvinnor är vana vid att utsättas för sexualbrott. De flesta av er män missar det. Vi vet alla gråzoner och hur pådrivande våldtäktsmän är. Vi vet att det inte är svartvita situationer med mo ster som hoppar fram ur buskar utan män som struntar i alla våra signaler om att vi inte vill.
Som kvinnor så är det inte våldtäkt för att vi raggar eller tar för oss vilket män som ljuger vill påstå för att släta över att de vet vad de själva gör. Det är ett sätt för män att utöva sexuell kontroll när de ljuger om kvinnor för att utmåla dem som sexualbrottslingar.
Det är alltså ett utstuderat, medvetet och direkt lögnaktigt förfarande för att tvinga kvinnor till underkastelse och undergivenhet.
Det handlar alltså inte om män som ragglar runt och vars tjejkompisar börjar filma och ifrågasätta vad som sker innan det skett för att när mannen vak ar och inte minns något "hittar på" att han våldtagits.
Det är inte mönstret för män som ljuger.
Om hon nu är väldigt självsäker sexuellt och med män så är hon sannolikt pådrivande och påflugen. Äldre kvinnor blir ofta så, precis som äldre män är jobbiga för yngre. Yngre hamnar även i en maktobalans.
Jag läste någonstans i början att han även sagt i förhör att han inte var rädd eller kände sig hotad utan var besviken.
Min uppfattning är att det är så otroligt illa hur man vill "skydda" den pådrivande parten i alla lägen oavsett om det är man eller kvinna.
Killar vill inte alltha sex och det ska respekteras det också. Finns tusen olika skäl för män som kvinnor att inte ha lust. Att vara dyngrak är en sak. Jag som strulat runt en del i mina dar har både mött män som avvisat mig eller oftare då känt vad jag tolkat som en slags annan känsla för mig än mitt då bara oseriösa mood. En upplevelse av att andra relationer betytt mer för dem eller att deras upplevelse av mig krockat i det hela med att jag raggat. Några har kanske haft intresse men inte där och då med mig onykter och på bushumör, några stycken har varit helt ointresserade både av mig som kvinna eller i andra sammanhang av relationer man kan ha i livet.
Det är inte många i mitt liv som nobbat mig och samtidigt fler som också varit särskilt försiktiga med mig pga mitt alkoholtillstånd . Men det fanns där då och då, signalerna som definitivt sätter en gräns vid att man
inte får röra vid dem varken sexuellt eller ens för att pussa på dem.
Klarar man inte av de signalerna ska man ge fan i att dricka alkohol. Oavsett kön.
Ingen ska behöva vakna med minnesluckor för att den var så borta att den inte varit med i den sexuellako text som skett.
Om hon upplevt honom som attraktiv så är det inte detsamma som ett samtycke från hans sida och om hon hällt i honom alkohol för att få honom dit hon vill, har hon begått brottsliga handlingar.
Det är inte "pinsamt" av honom att anmäla henne. Vi kvinnor kan inte ha sex med män oavsett deras tillstånd för att vi tycker att de är "söta".
Han har ramlat ner i kaninhålet. Oftast är det kvinnor som faller ner i det (i sammanhanget av att vara brottsutsatt) och inget med något "haha" i sms, visar på oskuld för kvinnan.
De flesta våldtäkter sker trots allt "endast" för att en part struntar i att den andra parten inte vill, utan istället bara fortsätter för att den själv vill. Även män ska vara fredade från att utsättas.
För mig lutar det åt att ta ställning för mannen och trist för er andra att ni inte förstår hur våldtäkter sker på de hundratals olika vis de gör det. Det är dock inte samma sak som att han inte utsatts eller att hon inte våldtagit honom.
Skälet till att jag tar hans parti är just för att det inte är typiskt för hur det låter när män ljuger om sexualbrott (av dem som dragit historier för mig)och utomstående kan förövrigt inte veta när något skett elller inte baserat på hur det skojas bort när botarna ska sorteras. Det är så trauman fungerar, de går inte att relatera till och ger inte offret en klar bild av vad som skett utan splittras i olika potentiella möjliga skeenden även när man minns varenda sekund. En man som ljuger kan sitta och gråta och snyfta eller berätta målande om hur han kämpat enot osv. trots att det är han som är våldtäktsmannen. Så hur ni vill att ett offer ska presenteras det lever de som ljuger definitivt upp till.
Och ja, jag förstår även att det är svårt att få en uppfattning kring vilka som ljuger, är sjuka eller som berättar precis som det är och var. Det är inte lättare för mig direkt men det tog flera lögnare för mig att börja inse hur väl de hittar på trovärdiga historier och hur lite sympati det finns där det är "komplicerat" vilket kan vara tecken på trauman och bearbetning.
Att en helt frisk man skulle vakna dagen därpå och skämmas över en kvinna som han legat med och falskanmäla henne är inte troligt. Om det hon säger är sant valde hon ändå ut en särskilt sårbar person och var pådrivande mot. Det är jag säker på.
Jag föreställer mig killen som mjuk och inte särskilt outgoing kring kvinnor och att alla tre kvinnor sett samma tecken hos honom av en vekare natur som de på olika vis manipulerat i den här historien
men att kvinnor blir vaksamma om någon är för sexuell och påflugen kring en yngre individ som inte riktigt ger signaler av intresse utan istället kanske är artig och trevlig men försöker slingra sig undan utan att lyckas... Tänk en äckelgubbe mot en ung tjej som inte vågar markera.
För grejen är att det kanske är svårt att hålla sig hård under kraftig berusning men det är en särskilt tafatt person som inte sopar till henne när hon inte vill ta hans hintar av ointresse men artighet inför henne. Det är alltid i huvudet förlamningen sitter. Och den kan ha funnits där hela kvällen.