2024-12-27, 12:21
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Efter att ha läst FUP så är det ju helt uppenbart vad som hänt.
Det finns 2 offer här och det är BO och MGM.

Brottsoffrets kompisar N*thalie och N*dina är 100 % skyldiga till att ett one night stand blev till våldtäkt.

Med hänvisning till FUP ska jag förklara varför:

Nathalie och Nadina har stenkoll på BO och MGM under hela kvällen, de är uppenbart störda av att BO och MGM flörtar med varandra.

Möjligt MOTIV:
Både Natha och Nadina ogillar MGM och de tycker hon är lösaktig. (s 26) Nathalie säger att Linda alltid har korta kjolar och klänningar och raggar på allt o alla"
(s 21) Nadina känner inte Linda men berättar att Linda kom själv till baren och att Linda är ökänd för att inte vara den fräschaste kvinnan."
(s 43)MGM har även nämnt i förhör att hon haft sex med Nathalies pojkvän en gång men att hon då inte visste att han var Nathalies pojkvän.

Bild och film:
Under kvällen passar de på att ta kort på BO för att ha som "bevis"
De filmade även BO när han gick därifrån
(Enligt MGM är filmen tagen helt ur sin kontex. (S 42)
"Linda säger att X är onykter men hade någon filmat när Linda och Mårten gick med X
eller i lägenheten så hade den inte varit likadant, då kunde X gå rakt.
Precis innan trappen, som man ser på filmen, så snubblar X till lite, så det ser värre ut än
vad det är. Filmen är lite taget ur sitt sammanhang. När Linda och Mårten gick med X så
höll de honom i varsin arm och Linda höll bara lite löst.")

När Linda och X gick hem så försökte Nadina kontakta X utan framgång, redan här började de ropa varg (våldtäkt): (s22)
"Nadina berättar att hennes vän var ute och rökte och när hon kom tillbaka så sa hon att Linda
följde med hem. Då sa Nadina till väninnan att om det händer något så kommer det
vara våldtäkt
"
"Nadina berättar att så fort hon fick reda på att Linda följde med så försökte
Nadina få tag i honom men han svarade inte
, förmodligen för han att var så full. Nadina
skickade meddelanden och ringde till honom
"
Nadina visar klart sitt missnöje med att Linda följde med X hem.
(s23)
"Nadina vill tillägga att Nadina hade gjort ett väldans liv till vänner på baren att de måste få tag på X. De försökte komma in till X men det var låst. Nadinas väninna stannade kvar på baren efter dess att Nadina gick hem, så de hade kontakt med varandra under den tiden."

Nathalies och Nadinas berättelser går inte riktigt ihop om händelseförloppet efter Linda kom tillbaka från MGM, samt så ljuger Nathalie om vad Kurt säger.

Nathalie säger att Nadina gick hem tidigare och bad henne höra av sig till Nadina om det hände något (s27) medans Nadina säger att Linda kom tillbaka medans hon var kvar men att hon inte hann fråga Linda. (s 22), ändå säger hon senare i förhöret att hon och Nathalie hade kontakt med varandra och att hon alltså redan gått hem när Linda kom tillbaka.

Nathalie säger att hon och Kurt var ute och rökte när Linda kom tillbaka från X och de konfronterar henne direkt.
(s 27) "Natalie kommer ihåg att hon frågade Linda om hon och X låg och då kollade Linda bort och fnittrade och sa att de hade legat. Då sa både Nathalie och Kurt att det var våldtäkt."
"Nathalie och Kurt fortsatte att säga till Linda att hon hade våldtagit X"

Men enligt Kurt så har han inte sagt allt som Nathalie sa, men han berättade i förhöret att Linda pratade med någon tjej som var sur för att Linda följt X hem.
(s24)"Kurt uppger att han frågade Linda vad hon hade gjort hos men Kurt vet inte om Linda
svarade något tillbaka. Linda hade bara varit tjurig. minns att Linda pratade med
någon tjej som var sur på Linda för att hon hade följt med upp men Kurt minns inte
vilken tjej det var."

(s27) Nathalie skrev till Nadina att Linda och låg med varandra. Nadina blev arg och hade sagt att hon skulle försöka då att X att anmäla."

Dagen efter på morgonen. Här ser man tydligt hur Nadina berättade för honom att det var våldtäkt.
(s22)
"X ringde Nadina dagen efter och hade inget minne från kvällen.
Nadina berättade för honom det som hon har uppgett i förhör nu men han hade sagt att han inte mindes. De sa då att det var en våldtäkt och X hade sagt att han aldrig skulle ge samtycke till att ha sex med henne."

Troligt scenario är det som MGM Linda detaljerat berättat i förhör, ett fylleligg, ett one night stand som pga 2 svartsjuka tjejer får förödande konsekvenser.

Tack för denna genomgång Mercede. Många av nutida samtyckesdomar börjar på detta sätt - att kvinnor planerar för att våldtäktsstämpla någon och förbereder sig i detalj (fångar saker på film, ropar varg m.m.). Här finns motiv då MGM hade raggat på den ena kvinnans pojkvän sedan innan.

Kvinnor har ibland en skrämmande kortsiktighet i sin iver att hämnas och tvekar inte för att totalt bränna ned oskyldiga människors liv så länge de känner att de vinner i upplevd återställd värdighet.
Citera
2024-12-27, 12:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Något jag reagerade på när jag läste FUPen var att BOs vännina och BO båda använder sig av uttrycken ”medvetslös” och ”samtycke”.

BOs vännina säger att BO var ”medvetslös” vilket han inte var utan somnade och blev väckt vilket innebär att han inte var medvetslös. BO skriver dagen efter till MGM där han beskriver sig själv som ”medvetslös” vilket han inte var.

BOs vännina säger i förhöret att hon pratat med MGM när hon kom tillbaka till krogen efter att ha varit hemma hos BO. I förhöret säger BOs vännina att hon sagt till MGM att BO varit för full för att ge sitt ”samtycke”. BO gör sin polisanmälan tre timmar efter att han vaknat där han säger till polisen att han aldrig skulle ge MGM sitt ”samtycke”.

I polisförhöret med BO framkommer det också att han pratat med vänner innan polisanmälan. Är det inte uppenbart att någon har sagt till BO hur han ska utrycka sig för att det ska ses som våldtäkt eller är ”samtycke” något som används i dagligt tal vid sex numera?

Begreppet ”samtycke” vet jag vad det är och vad det innebär men det är inte ett begrepp som jag använder i sexuella sammanhang eller när jag pratar om sex. Jag frågar aldrig ”har jag ditt samtycke” utan mer i stil med ”vill du ha sex”. Jag har heller aldrig hört en kille utrycka sig i stil med ”jag skulle aldrig ha gett henne mitt samtycke” utan mer i stil med ”henne skulle jag aldrig legat med” eller ”jag skulle aldrig vilja ha sex med henne”. Att en 35-årig man som är bakis och har ångest tre timmar efter att ha vaknat säger att han aldrig skulle gett en kvinna sitt ”samtycke” tycker jag är konstigt.
Läs mitt långa inlägg här ovan så får du det svart på vitt heh.
Citera
2024-12-27, 12:27
Medlem
Ett problem är att man får en hel del pengar från sitt försäkringsbolag om man utsätts för en våldtäkt. En vanlig summa är 100 000 kr för kränkning, ofta mer beroende på vilken premie man väljer att betala. Detta enbart på hemförsäkringen. På det kan man ha hur många olycksfallsförsäkringar som helst som också lämnar ersättning. Säger inte att detta bidrar till anmälningar men det är ett faktum.
Citera
2024-12-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Läs mitt långa inlägg här ovan så får du det svart på vitt heh.

Du hann posta ditt inlägg under tiden jag skrev mitt. Du sammanfattar väldigt bra det jag också reagerat på när jag läste FUPen, dvs att det finns två kvinnor med ett horn i sidan på MGM som driver detta.
Citera
2024-12-27, 12:33
Medlem
Majsmannen2s avatar
"49 åringen alltid har korta kjolar och klänningar och raggar på allt o alla"

Och när hon kommer ut från finkan kan hon dessutom addera "dömd för våldtäkt".

Killarna kommer att stå på kö.

Pick me!
Citera
2024-12-27, 12:36
Medlem
Noterar att det refereras till offret som ”mannen” men att det basuneras ut att han var kompis med kvinnan son, vilket naturligtvis antyder att man skulle varit minderårig. Det är också besvärande som många redan uttryckt att han använder termen ”samtycke”. Sen behöver det iofs inte betyda mer än att killen faktiskt mådde dåligt efteråt och pratade med någon som informerade om samtyckeslagen. Skulle jag fått höra liknande skulle jag säkerligen informerat om vad den svenska våldtäktslagen innebär utan att för dens skull uppmuntra till anmälan. Säkert skulle jag också säga nåt i stil med ”det är upp till dig att avgöra om du anser det var en våldtäkt. I så fall får du fundera på konsekvenserna av en anmälan och om du tror det kan leda till något överhuvudtaget. Om du gör en anmälan så får i så fall rättssystemet pröva om det handlar om en våldtäkt. Det handlar om ord mot ord och det är ofta inte nog för en fällande dom. Det är ditt val och ingen annans”.
Citera
2024-12-27, 12:37
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Hur kan en man som är däckad få erektion så att en kvinna kan utnyttja honom?

Vadå hur? Detta är klassiskt skuldbeläggande av offret, paralleller till ”hur kan hon blivit blött” någon? Självklart kan en man få erektion utan att egentligen vilja detta betyder inte att en man ska bli utnyttjad.
Citera
2024-12-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Stämmer det att han var 34? Hur fan kan en man bli våldtagen av en kvinna, om hon inte drogade, band fast och körde upp något i röven på honom? Enda sättet en kvinna kan "våldta" en man, är om det är en minderårig pojke under 15 år som juridiskt sätt inte kan ge sitt samtycke.

Nu är jag på ingen sätt feminist, men män får stånd av det mesta. Rör du snoppen hans blir det stånd och då är det bara att sätta sig på den om man vill. Bara för att nån är blöt betyder det inte att du inte våldtagits. Exakt samma.
Citera
2024-12-27, 12:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo
"lämnade kvar din sista öl som du gav mig."

Återigen utgår du ifrån kvinnans version, mannen kan dock mycket väl ha gett henne en öl eftersom hon var gäst i hans hem men det betyder inte att han gett samtycke till sex.

Kvinnan å andra sidan gav mannen en grogg för mycket och följde dessutom efter när han blev ledd hem av en manlig bekant. Varför tror du det var så viktigt för henne att umgås med en man som var så berusad så att han inte ens kunde gå själv?
Citera
2024-12-27, 12:46
Medlem
TILL ALLA SOM ÄR OFÖRMÖGNA TILL KRISTISKT TÄNKANDE OCH SLÄNGER UR ER ATT EN MAN OMÖJLIGT KAN BLI VÅLDTAGEN:
Läs det intelligenta inlägget #656.
Citera
2024-12-27, 12:49
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Din morsa och hennes vänner var knappast 30 när du var 16. eller var hon 14 är du föddes

Min morsa var 43 när jag var 16 och bara tanken på att sätta på någon av dom damerna var helt
sjukt avtändande. Va fan var det du ville lära dej ?

Jag har väl aldrig sagt att det nödvändigtvis behövde vara i min morsa ålder utan jag sa att en milf tackar man inte nej till. Nu är vi ju inte här för att diskutera mig. Man lär sig bra mycket mer om sex av någon som hållit på med det i några år än av en som är i samma ålder enkel matematik tycker jag.
Citera
2024-12-27, 12:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ett problem är att man får en hel del pengar från sitt försäkringsbolag om man utsätts för en våldtäkt. En vanlig summa är 100 000 kr för kränkning, ofta mer beroende på vilken premie man väljer att betala. Detta enbart på hemförsäkringen. På det kan man ha hur många olycksfallsförsäkringar som helst som också lämnar ersättning. Säger inte att detta bidrar till anmälningar men det är ett faktum.

Nu råkar det vara en man som är BO i det aktuella fallet, undrar om du hade resonerat likadant om det hade varit ombytta roller?

Du menar alltså att BO lät sig supas ner för att sen somna på restaurangen och bli ledd hem av en manlig bekant för att lite senare iscensätta en påhittad historia i syfte att få en stor summa pengar utbetalad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in