2024-12-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Enligt förundersökningen har Linda nyligen förlorat sitt arbete.

Liten ort. Snabb ryktesspridning. Kanske jobbade hon med barn/ungdomar?
Mycket med pedofili i Flen i dessa dagar, om man nu ska spekulera
Citera
2024-12-27, 11:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tänk att veta att din mamma har satt på din kompis.

Fy fan, det där hade jag aldrig kunnat acceptera. Sen är det klart man har fantiserat att sätta på någons mamma men tvärtom, det hade jag aldrig överlevt.

Det är nog ganska personligt hur man handskas med såna saker. Det finns ju kvinnor och män som gifter sig med vänner till barnen. Det hade jag nog tyckt känts konstigt. Att börja kalla kompisen för mamma eller pappa. :-)) men folk överlever även sånt. Vad har man för val..

I det här fallet så är ju ålderskillnaden inget speciellt. De är ju båda i medelåldern.
Senast redigerad av Combival 2024-12-27 kl. 11:30.
Citera
2024-12-27, 11:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Liten ort. Snabb ryktesspridning. Kanske jobbade hon med barn/ungdomar?
Mycket med pedofili i Flen i dessa dagar, om man nu ska spekulera

Att börja spekulera kring pedofili i det här fallet bör vi nog inte göra utan minsta bevis. Där hoppas jag att gränsen går. :-)
Citera
2024-12-27, 11:41
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Den här tråden är som att diskutera med IQ-reserven. 😖😫😩

Vet du verkligen inte vad skillnaden på att ”gå hem till någon som är dyngrak” och att ”gå hem med någon som är dyngrak” kan vara? Om en kompis vill gå hem med en för att man är så full och så följer en tant med så har man inte gått hem tillsammans — de har gått hem med honom för att hamnar så full. Brukar du själv ha med dig en vän som ledare dig hem när du fått napp på krogen?

Lugn nu, framgick inte alls om dom gick som ledsagare åt snubben, att du lägger till information när du citerar säger mig enbart att du är dum i huvudet. För att hamnar så full? Har du aldrig gått med två bekanta till din bostad för efterkrök? Gå lägg dig igen din jävla pundare.
Citera
2024-12-27, 11:53
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Vill du att jag ska spekulera kring hur kvinnan haft råd att gå till tandläkaren? Enligt förundersökningen har Linda nyligen förlorat sitt arbete. Hur har jag ingen aning om. Jag förlorade ett arbete en gång. Det var indragningar på grund av olika orsaker. Jag fick två årslöner som kompensation.

Hon kan ha sparpengar, fått något arv, vunnit på lotto..varför inte bara vara glad för att hon prioriterade tänderna istället för något annat strunt?
Precis förlorat jobbet och fått lön... "ung i baren".

Citat:
Linda tillfrågas om att hon i tidigare förhör uppgav att snarkade till vid flera tillfällen
under tiden som de hade vaginalt samlag.
Linda svarar att det inte stämmer. stönade vid flera tillfällen och sen andades in en
gång och då gick Linda bort.
..
Citat:
Linda tillfrågas vad anledningen var till att snörvlade till eller andades in under tiden
de hade samlag?
Linda svarar att blev väl trött men att fortfarande hade stånd när Linda klev av.
Kan det verkligen bli en fråga om vem som ville mest ?
För hon verkar lite dum och galen.. kommer till FB och försvarar och skrattar
Angående "nya tänder" situationen tror jag hon gör något kriminellt för att först förlora sina egna tänder för att sedan *vips* in med nya.
Citera
2024-12-27, 11:55
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Enligt vittnena kunde han inte gå för egen maskin, han fick hjälp hem, han somnade på restaurangen.

Allt detta pekar på att han var helt väck precis som du verkar vara när du försöker försvara kvinnan som trots allt följde efter när mannen blev ledd hem av en manlig bekant.

Det var dessutom kvinnan som bjöd på grogg. Hon verkar inte vara den som spottar i glaset?

"lämnade kvar din sista öl som du gav mig."

Levt på forumet i över ett decennium och du har ingenaning vad "medvetslös" innebär, skäms du inte?
Är du medvetslös medans du konverserar på FB?
Citera
2024-12-27, 12:12
Medlem
Mercedes avatar
Efter att ha läst FUP så är det ju helt uppenbart vad som hänt.
Det finns 2 offer här och det är BO och MGM.

Brottsoffrets kompisar N*thalie och N*dina är 100 % skyldiga till att ett one night stand blev till våldtäkt.

Med hänvisning till FUP ska jag förklara varför:

Nathalie och Nadina har stenkoll på BO och MGM under hela kvällen, de är uppenbart störda av att BO och MGM flörtar med varandra.

Möjligt MOTIV:
Både Natha och Nadina ogillar MGM och de tycker hon är lösaktig. (s 26) Nathalie säger att Linda alltid har korta kjolar och klänningar och raggar på allt o alla"
(s 21) Nadina känner inte Linda men berättar att Linda kom själv till baren och att Linda är ökänd för att inte vara den fräschaste kvinnan."
(s 43)MGM har även nämnt i förhör att hon haft sex med Nathalies pojkvän en gång men att hon då inte visste att han var Nathalies pojkvän.

Bild och film:
Under kvällen passar de på att ta kort på BO för att ha som "bevis"
De filmade även BO när han gick därifrån
(Enligt MGM är filmen tagen helt ur sin kontex. (S 42)
"Linda säger att X är onykter men hade någon filmat när Linda och Mårten gick med X
eller i lägenheten så hade den inte varit likadant, då kunde X gå rakt.
Precis innan trappen, som man ser på filmen, så snubblar X till lite, så det ser värre ut än
vad det är. Filmen är lite taget ur sitt sammanhang. När Linda och Mårten gick med X så
höll de honom i varsin arm och Linda höll bara lite löst.")

När Linda och X gick hem så försökte Nadina kontakta X utan framgång, redan här började de ropa varg (våldtäkt): (s22)
"Nadina berättar att hennes vän var ute och rökte och när hon kom tillbaka så sa hon att Linda
följde med hem. Då sa Nadina till väninnan att om det händer något så kommer det
vara våldtäkt
"
"Nadina berättar att så fort hon fick reda på att Linda följde med så försökte
Nadina få tag i honom men han svarade inte
, förmodligen för han att var så full. Nadina
skickade meddelanden och ringde till honom
"
Nadina visar klart sitt missnöje med att Linda följde med X hem.
(s23)
"Nadina vill tillägga att Nadina hade gjort ett väldans liv till vänner på baren att de måste få tag på X. De försökte komma in till X men det var låst. Nadinas väninna stannade kvar på baren efter dess att Nadina gick hem, så de hade kontakt med varandra under den tiden."

Nathalies och Nadinas berättelser går inte riktigt ihop om händelseförloppet efter Linda kom tillbaka från MGM, samt så ljuger Nathalie om vad Kurt säger.

Nathalie säger att Nadina gick hem tidigare och bad henne höra av sig till Nadina om det hände något (s27) medans Nadina säger att Linda kom tillbaka medans hon var kvar men att hon inte hann fråga Linda. (s 22), ändå säger hon senare i förhöret att hon och Nathalie hade kontakt med varandra och att hon alltså redan gått hem när Linda kom tillbaka.

Nathalie säger att hon och Kurt var ute och rökte när Linda kom tillbaka från X och de konfronterar henne direkt.
(s 27) "Natalie kommer ihåg att hon frågade Linda om hon och X låg och då kollade Linda bort och fnittrade och sa att de hade legat. Då sa både Nathalie och Kurt att det var våldtäkt."
"Nathalie och Kurt fortsatte att säga till Linda att hon hade våldtagit X"

Men enligt Kurt så har han inte sagt allt som Nathalie sa, men han berättade i förhöret att Linda pratade med någon tjej som var sur för att Linda följt X hem.
(s24)"Kurt uppger att han frågade Linda vad hon hade gjort hos men Kurt vet inte om Linda
svarade något tillbaka. Linda hade bara varit tjurig. minns att Linda pratade med
någon tjej som var sur på Linda för att hon hade följt med upp men Kurt minns inte
vilken tjej det var."

(s27) Nathalie skrev till Nadina att Linda och låg med varandra. Nadina blev arg och hade sagt att hon skulle försöka då att X att anmäla."

Dagen efter på morgonen. Här ser man tydligt hur Nadina berättade för honom att det var våldtäkt.
(s22)
"X ringde Nadina dagen efter och hade inget minne från kvällen.
Nadina berättade för honom det som hon har uppgett i förhör nu men han hade sagt att han inte mindes. De sa då att det var en våldtäkt och X hade sagt att han aldrig skulle ge samtycke till att ha sex med henne."

Troligt scenario är det som MGM Linda detaljerat berättat i förhör, ett fylleligg, ett one night stand som pga 2 svartsjuka tjejer får förödande konsekvenser.
Citera
2024-12-27, 12:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Denna är lite annorlunda
Citat:
Enligt N så ska både hon och K sagt till Linda att det är en våldtäkt var på Linda
ska ha svarat "nej men vadå, kan man ens våldta en snubbe".
Linda säger att det var på skämt. Linda säger att hon säkert kan ha svarat så men hon minns
inte om hon sa så. Linda trodde det var på skämt, dock använder Linda aldrig ordet snubbe.
Linda kommer ihåg att K sa så och garvade, men hon minns inte att N sa så.
..
Citat:
Linda uppger att som tjej på Mozzarella behöver man inte tvinga någon, att det knappt finns
några tjejer där och att man kan välja och vraka.
BabaYaga preferenserna vet man redan
Citera
2024-12-27, 12:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Vill du att jag ska spekulera kring hur kvinnan haft råd att gå till tandläkaren? Enligt förundersökningen har Linda nyligen förlorat sitt arbete. Hur har jag ingen aning om. Jag förlorade ett arbete en gång. Det var indragningar på grund av olika orsaker. Jag fick två årslöner som kompensation.

Hon kan ha sparpengar, fått något arv, vunnit på lotto..varför inte bara vara glad för att hon prioriterade tänderna istället för något annat strunt?

Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Precis förlorat jobbet och fått lön... "ung i baren".

Hon förlorade jobbet PGA denna händelse, när händelsen inträffade var hon fortfarande "kung i baren"
Citera
2024-12-27, 12:18
Medlem
Något jag reagerade på när jag läste FUPen var att BOs vännina och BO båda använder sig av uttrycken ”medvetslös” och ”samtycke”.

BOs vännina säger att BO var ”medvetslös” vilket han inte var utan somnade och blev väckt vilket innebär att han inte var medvetslös. BO skriver dagen efter till MGM där han beskriver sig själv som ”medvetslös” vilket han inte var.

BOs vännina säger i förhöret att hon pratat med MGM när hon kom tillbaka till krogen efter att ha varit hemma hos BO. I förhöret säger BOs vännina att hon sagt till MGM att BO varit för full för att ge sitt ”samtycke”. BO gör sin polisanmälan tre timmar efter att han vaknat där han säger till polisen att han aldrig skulle ge MGM sitt ”samtycke”.

I polisförhöret med BO framkommer det också att han pratat med vänner innan polisanmälan. Är det inte uppenbart att någon har sagt till BO hur han ska utrycka sig för att det ska ses som våldtäkt eller är ”samtycke” något som används i dagligt tal vid sex numera?

Begreppet ”samtycke” vet jag vad det är och vad det innebär men det är inte ett begrepp som jag använder i sexuella sammanhang eller när jag pratar om sex. Jag frågar aldrig ”har jag ditt samtycke” utan mer i stil med ”vill du ha sex”. Jag har heller aldrig hört en kille utrycka sig i stil med ”jag skulle aldrig ha gett henne mitt samtycke” utan mer i stil med ”henne skulle jag aldrig legat med” eller ”jag skulle aldrig vilja ha sex med henne”. Att en 35-årig man som är bakis och har ångest tre timmar efter att ha vaknat säger att han aldrig skulle gett en kvinna sitt ”samtycke” tycker jag är konstigt.
Citera
2024-12-27, 12:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Hon förlorade jobbet PGA denna händelse, när händelsen inträffade var hon fortfarande "kung i baren"
Tackar för den informationen
Citera
2024-12-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Ja det är väl inget att skämmas för? Ville man lära sig något så kunde man ju inte nöja sig med jämnåriga. Så det är inte konstigt. 16 och 30 är ju ingen större skillnad sen blev det väl nån 40 åring när man var 20.

Din morsa och hennes vänner var knappast 30 när du var 16. eller var hon 14 är du föddes

Min morsa var 43 när jag var 16 och bara tanken på att sätta på någon av dom damerna var helt
sjukt avtändande. Va fan var det du ville lära dej ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in