2024-12-27, 09:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det här betyder att vi alla varit i en situation där vi endera blivit våldtagna eller våldtagit någon, enligt lagboken då…

Intressant att vissa tycker att det här är ett solklart fall.

Om du läst i andra trådar vad jag tycker så skulle du kanske svarat annorlunda. Men när nu killar döms på betydligt vagare grunder än det här fallet så skulle jag bli väldigt upprörd om kvinnan inte blir dömd.
Det skulle vara ett bevis på att kvinnor och män inte är lika inför lagen. Så tror jag inte att du vill ha det heller egentligen.
Citera
2024-12-27, 09:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
När man är vuxen har man ett eget ansvar för hur mycket man dricker och är man så gammal som 35 har man varit med länge nog för att veta hur full man blir på en massa shots - alldeles oavsett om man är man eller kvinna. Om en vuxen hetsar en 16-åring till att dricka shots är det en annan sak.
Och en man som är jättefull bör inte kunna genomföra en sexakt mot sin vilja?
Det var dumt av honom att dricka så jäkla mycket och när man gör det kan det hända att man gör dumma saker som man ångrar, sånt har de flesta av oss gjort. Men numera måste man tydligen få ett bevis i domstol på att man blivit "våldtagen" även om man inte ens kommer ihåg det.

Fast det ska väl naturligtvis gälla samma regler/lagar för kvinnor som för män? Om det varit omvända förhållanden i det här fallet är jag 100 procent säker på att mannen skulle fällas så därför vore det skandal om den här kvinnan inte blir fälld.
Citera
2024-12-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
"Undrar du om vi låg?"
"Ja, haha"
Låter inte som en upprörd reaktion enligt mig. Och hela hans beskrivning av hur han "fick shot efter shot" istället för att han själv drack shot efter shot låter som om han helt friskriver sig själv ifrån att ha druckit alkoholen och blivit full - en stackars 35-åring som är helt i händerna på andra tydligen.

Exakt, han intar en infantil och helt oansvarig roll.
Och våldtagen har han inte blivit vare sig han har varit berusad eller inte. Inte i någon reell mening.
Sen kanske det går att få det till att MGM har brutit mot lagen då samtycker inte kan ges om man är berusad.
Citera
2024-12-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så om en man tränger in i en sovande kvinna är det värre än om en kvinna sätter sig på och rider en sovande man? Menar du verkligen det?

Jag tycker att det är skillnad, hade en kvinna ridit mig när jag varit avdäckad så hade jag inte brytt mig.
Hade hon pentrerat mitt anus med fingrar eller vad som helst så hade jag absolut inte gillat läget.
Citera
2024-12-27, 10:00
Medlem
Citat:
Om du läst i andra trådar vad jag tycker så skulle du kanske svarat annorlunda. Men när nu killar döms på betydligt vagare grunder än det här fallet så skulle jag bli väldigt upprörd om kvinnan inte blir dömd.
Det skulle vara ett bevis på att kvinnor och män inte är lika inför lagen. Så tror jag inte att du vill ha det heller egentligen.

Om män döms hårdare, oftare och enklare i sådana här fall (eller andra) så tycker jag att det problemet ska lösas med att förre män döms på vaga grunder snarare än att vi fäller fler kvinnor på lika vaga grunder.
Citera
2024-12-27, 10:01
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Citat:
Fast det ska väl naturligtvis gälla samma regler/lagar för kvinnor som för män? Om det varit omvända förhållanden i det här fallet är jag 100 procent säker på att mannen skulle fällas så därför vore det skandal om den här kvinnan inte blir fälld.

Varför är det så viktigt för dig att kvinnor och män är lika inför lagen? Kvinnor och män är olika och har olika förutsättningar. Män ska kriga och förvara sitt land, kvinnor ska ta hand om barnen och de skadade. Män kan inte bli gravida, det kan kvinnor. Män är inte lika känsliga och känslosamma som kvinnor, män borde klara av ett fylleligg. Jösses vad förklenade ni har blivit. Gissar att ingen av er ens gjort lumpen.

Med det sagt ska såklart ingen dömas för våldtäkt om det handlar om fylleligg där båda var med på det i stunden.
Citera
2024-12-27, 10:49
Medlem
Oavsett kön handlar det väl om vem som är i underläge och vem som är i överläge även om dom bägge är onyktra och vuxna. Den som är minst alkoholpåverkad torde väl vara i överläge över den som är mest alkoholpåverkad...eller hur?
I det perspektivet blir hon troligen dömd för våldtäkt
Citera
2024-12-27, 10:53
Medlem
Combivals avatar
Framtiden då? Hur bör man göra för att undvika att något liknande händer? Borde det (som en person skrev), finnas en lag som förbjuder människor att ha sex när de druckit alkohol? Bör man filma innan där båda säger att de nu frivilligt kommer ha sex? Själva akten bör väl inte filmas antar jag. Skriva ett kontrakt?

Kommer någon kvinna våga följa med den här killen hem med risk att han ångrar sig efteråt och anmäler att han blivit våldtagen?

Jag är uppriktigt nyfiken.

Nu utgår jag ifrån att det gick till som kvinnan uppgett. Att han var vaken. Han var den som tog initiativet, men somnade under akten.

Ingen kan ju garantera att den ena inte ångrar sig dagen efter.
Citera
2024-12-27, 11:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Fast är han så full att han har minnesluckor så märker ju omgivningen det. Det är uppenbart att en person som inte minns något har varit mycket mycket full Är man så full så kan man inte ge sitt samtycke.

Nej, minnesluckor kan man ha utan att ha däckat. Det är inget som andra vet något om.
Citera
2024-12-27, 11:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Något man undrar över..

1. vad jobbar Linda med
2. vem betalade de nya tänderna (57k~ gissningsvis)
3. har systern (Susa*na) alla tänderna kvar

Edit..
Kan vara drogmissbruk, fyllekaja
Då återstår: vem betalade.

Vill du att jag ska spekulera kring hur kvinnan haft råd att gå till tandläkaren? Enligt förundersökningen har Linda nyligen förlorat sitt arbete. Hur har jag ingen aning om. Jag förlorade ett arbete en gång. Det var indragningar på grund av olika orsaker. Jag fick två årslöner som kompensation.

Hon kan ha sparpengar, fått något arv, vunnit på lotto..varför inte bara vara glad för att hon prioriterade tänderna istället för något annat strunt?
Citera
2024-12-27, 11:16
Medlem
Tänk att veta att din mamma har satt på din kompis.

Fy fan, det där hade jag aldrig kunnat acceptera. Sen är det klart man har fantiserat att sätta på någons mamma men tvärtom, det hade jag aldrig överlevt.
Citera
2024-12-27, 11:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han har inte lämnat samtycke, han deltog inte frivilligt.
Han var inte ens intresserad av den där kvinnan.

Så vad ska han vara glad över?

Det är just det jag undrar över. Fanns det någon anledning för kvinnan att tro att han inte ville om det gick till som hon berättat? OM det gick till precis som hon sagt, vad gjorde hon för fel?

De hade flörtat med varandra vid andra tillfällen. De hade som ”rutin” att kalla den andre för ful, (antagligen ironi och att de menade tvärtom?).

Om han nu var vaken, klädde av sig, drog ner hennes huvud osv osv, vad skulle kvinnan ha gjort? Även om hon ställt frågan, ”vill du verkligen det här?” Hade de hjälpt om han nu inte minns vad han sagt eller gjort den kvällen? Hur långt ska man dra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in