2024-12-23, 07:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Jo, för vi vet ju att den sortens generösa tolkning hade gjorts om det var en 49-årig kille som knullat en utslagen yngre tjej.
Tror du på det själv?
Givetvis ska hon dömas.

Principiellt tycker jag samtyckeslagen är efterbliven och gör att man nästan förväntas bevisa sin oskuld i ärenden där det är oerhört svårt att bevisa något alls. Dessutom är det ju i många fall så att båda parter för stunden tyckt att det var en bra idé och i efterhand rationaliserar fram en verklighetsbeskrivning som passar ens omdöme när man är nykter.
Lagen är usel.

Icke desto mindre: Man ska vara lika inför lagen och det skulle aldrig ske att en karl som gjort samma sak och dessutom mer eller mindre medgett omständigheterna skriftligt skulle ursäktas.
Klart hon ska in på kåken.

Givetvis ska hon dömas? Allvarligt? Killen kände sig inte våldtagen förrän kvinnan berättade vad som hänt. Hon anses trovärdig då antar jag, eftersom killen anmäler henne. Varför anses hon inte trovärdig i resten? Att han var den som ville ha sex och hon deltog gärna. Ända tills han somnade, hon pussade honom på kinden och gick hem?

Jag begriper inte varför kvinnan åtalas. Hur ska de kunna bevisa att hon gjort något brottsligt? Vem ska avgöra när kvinnan är trovärdig och inte i det här fallet? Enda anledningen till att killen började undra var att han var naken och hennes e-cigg låg bredvid honom. Hade hon sagt att hon måste ha tappat den där när hon tittade till honom hade ingen anmälan kunnat göras. Nu råkade hon svara ärligt.
Senast redigerad av Combival 2024-12-23 kl. 08:09.
Citera
2024-12-23, 08:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Givetvis ska hon dömas? Allvarligt? Killen kände sig inte våldtagen förrän kvinnan berättade vad som hänt. Hon anses trovärdig då antar jag, eftersom killen anmäler henne. Varför anses hon inte trovärdig i resten? Att han var den som ville ha sex och hon deltog gärna. Ända tills han somnade, hon pussade honom på kinden och gick hem?

Jag begriper inte varför kvinnan åtalas. Hur ska de kunna bevisa att hon gjort något brottsligt?
Visa han Dennis '90 snoppen så ville han ju.. vilket jag anser konstigt att det blev en anmälan.
16årsskillnad kan man bara gissa vilka tankar han höll erektionen med trots onyktert tillstånd.

Något är lurt.
Citera
2024-12-23, 08:14
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Visa han Dennis '90 snoppen så ville han ju.. vilket jag anser konstigt att det blev en anmälan.
16årsskillnad kan man bara gissa vilka tankar han höll erektionen med trots onyktert tillstånd.

Något är lurt.
precis, det är ord mot ord. Fast ändå inte. Killen vill efteråt inte tro att det kvinnan påstår är sant när hon sa att han tog initiativet. Resten av det hon berättade verkar han tro var sant. Det betyder inte att hon ljuger.
Senast redigerad av Combival 2024-12-23 kl. 08:28.
Citera
2024-12-23, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Han är 34 år, hon 49. Dvs 15 år äldre.

Ja… det har du banne mig rätt i! Sorry! Haha…Rätt ska vara rätt.

Men fokus borde ju ändå vara att sätta kvällspressens rubriker i ett perspektiv. Mannen är alltså inte någon yngling som blivit utnyttjad i någon beroendeställning mer än att kvinnan möjligtvis var nyktrare än honom.
Rubrikerna får läsarna att tro att det nästan rör sig om minderåriga där föräldrar utnyttjat sin ställning som förälder.

När det egentligen handlar om två vuxna människor. En 34 år och en 49 år där det haft en gemensam kontakt (som i detta fall var son resp vän)
Att han är 34 år framkommer inte i kvällspressen. Man skriver däremot att han har upplevt sig våldtagen och berättat om händelsen för sin egen mamma. Där förstärks uppfattningen ytterligare om att det skulle röra sig om en yngling.

Informationen om att han är vän/bekant till hennes son känns irrelevant. Att det är hans födelsedag känns VERKLIGEN irrelevant. Att han har ”skvallrat” (jättefint att det har en bra relation men…) för sin egen mamma känns inte heller som relevant information. Allt detta är ju för att skapa ett narrativ och en berättelse som gör att man som läsare ser en HELT annan bild framför sig.

Och för er som härjar om genusperspektivet… suck. Hade det sett annorlunda ut om det var en 34 åring full kärring och en 49 åring man som följde med hem? Svar nej.
Det här underminerar andra våldtäkter.
Citera
2024-12-23, 08:36
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Att han har ”skvallrat” (jättefint att det har en bra relation men…) för sin egen mamma känns inte heller som relevant information. Allt detta är ju för att skapa ett narrativ och en berättelse som gör att man som läsare ser en HELT annan bild framför sig.

Och för er som härjar om genusperspektivet… suck. Hade det sett annorlunda ut om det var en 34 åring full kärring och en 49 åring man som följde med hem? Svar nej.
Det här underminerar andra våldtäkter.

Är du 34 år så berättar du inte om dina eskapader för din morsa. Ifall du inte är lite retarderad.
Citera
2024-12-23, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är du 34 år så berättar du inte om dina eskapader för din morsa. Ifall du inte är lite retarderad.

Det är ju ett flertal saker som inte riktigt stämmer med den här så kallade mannen. Och varför har det framkommit att han fyllde år?
Jag kan ju bara tänka mig att han i förhör säger: ”….. och på min FÖDELSEDAG också!”
Citera
2024-12-23, 09:22
Avslutad
Citat:
precis, det är ord mot ord. Fast ändå inte. Killen vill efteråt inte tro att det kvinnan påstår är sant när hon sa att han tog initiativet. Resten av det hon berättade verkar han tro var sant. Det betyder inte att hon ljuger.
1. Det är mig dom skrev om.
2. Det var 100 procent samförstånd (jag glömde att skriva kontrakt bara 😉&#128077
3. Jag ser fan inte ut som en häxa
Lev väl folket!
Citera
2024-12-23, 09:24
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Det är ju ett flertal saker som inte riktigt stämmer med den här så kallade mannen. Och varför har det framkommit att han fyllde år?
Jag kan ju bara tänka mig att han i förhör säger: ”….. och på min FÖDELSEDAG också!”

Det var väl GMs son som fyllde år, och hans kompis som fick sig en vända i halmen ?
Citera
2024-12-23, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
En 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis – på hans födelsedag.
Bland bevisen finns sms som hon skickade till mannen dagen efter.
”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha”, skrev hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis

Vad tror ni, var han med på det eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Någon som har fup?
Det är jag som är "mamman"...svar ja definitivt 100 procent
Citera
2024-12-23, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det var väl GMs son som fyllde år, och hans kompis som fick sig en vända i halmen ?
Nej, min son var inte ens vän med honom...mer ytlig bekant...
Citera
2024-12-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Sånt behåller man för sig själv.
Citera
2024-12-23, 09:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men den här killen minns ju inget. Tror knappast att han kände sig våldtagen när han vaknade. Han ville ju bara veta vad som hänt och kontaktade kvinnan. Eftersom han inget minns kan det mycket väl ha gått till som hon berättade. Han var vaken, klädde av sig och ville ha sex. Oturligt nog valde kvinnan ett olämpligt ord i det här fallet. Hon skämtade om våldtäkt och vips så har han plötsligt blivit våldtagen.

Det skulle vara obehagligt om rätten anser att han blivit våldtagen på grund av hans minnesluckor. Kan någon verkligen påstå att det inte gick till som kvinnan berättade? Hon hade kunnat påstått att ingenting hände, och han hade då inte kunnat anmäla. Nu var hon ärlig istället..
Det finns människor som skall vittna om hans berusning. Det är den som är avgörande för hans förmåga till samtycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in