Citat:
Ursprungligen postat av
IdunLo
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.
Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.
Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.
Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.
Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.
(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)
Han måste ju ha något sorts eget ansvar tycker man, visst han är full... men vem har inte varit där. Det är är ju urtypen för, "Hej jag har sex när jag är dyngrak" förmodligen med samtycke just då för han va full, men sen kommer inte ihåg nåt och ångrar sig dagen efter, eftersom hon är mamma till hans kompis.
Att anmäla detta till polisen som våldtäkt, måste ju va bland det mest gay jag har hört, fan ta din walk of shame... du va dyngrak och det är ju inte så att han är i tonåren eller ens 20års åldern, han är ju 40+