2024-12-23, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan istället börja fråga sig hur många mammor som drömt om att få sätta på sina söners kompisar?

Här har vi trots allt en 49 taggare som fått smaka på lammkött.

Enligt uppgift var hon 7 år äldre än honom. Dvs sonens kompis var alltså inte jämnårig med sonen utan mer jämnårig med mamman.
Citera
2024-12-23, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Om detta stämmer så är han utan tvekan stjärtryttare eller utveckingsstörd, finns det en bild på ”offret”? Trodde det handlade om någon på max 22 år som blivit ”utsatt”.

Fine jag var 41 när jag hade sex med en jänta på 63 år men inte led man för detta. Full som ett ägg var man för den delen också.

De**is Må*sso* Li*de

https://www.facebook.com/de**is.ma*sso*.5

* = N
Citera
2024-12-23, 05:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.

Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.

Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.

Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.

Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.

(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)

Mamman var ju också full. Kan hon hållas ansvarig bara för att hon inte drabbades av minnesluckor? Om killen nu, enligt henne var med på noterna och hennes omdöme också var grumlat på grund av alkohol så undrar jag om hon verkligen gjort något fel? Han var knappast medvetslös.

Om det gick till som mamman berättade så ser inte jag att hon gjort något fel. Om han nu var den som tog initiativet till sex och hon hakade på? Jag tror inte att hon ljuger för honom när han dagen efter undrar vad som hänt.

Rubriken i Expressen får en att tro att en mamma våldtagit hennes lilla sons kompis på ett barnkalas. Va fan, han var 34 år. Stå för vad du gjort och drick inte så mycket så du inte vet vad gör.
Senast redigerad av Combival 2024-12-23 kl. 06:13.
Citera
2024-12-23, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Med den där inställningen så borde kanske du göra inlägg i den här tråden, där hade en annan berusad ung man sex med en mer jämnårig kvinna men istället blev han anklagad för våldtäkt.

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Men om vi håller oss till det aktuella fallet med den 49-åriga kvinnan som är misstänkt för våldtäkt på sonens kompis så var den unge mannen tydligen så redlöst berusad att han fick ledas hem av två personer varav en person var den 49-åriga kvinnan, det verkar inte alls som att det var fråga om ett frivilligt one night stand om man läser hela artikeln.

"Morgonen efter vaknar han i sin säng i sovrummet – utan kalsonger. Bredvid sängen hittar han en e-cigarett som han inser tillhör vännens mamma, och han bestämmer sig för att skicka ett sms till henne.

”Vad hände i går?” frågar han.

Svaret kommer snabbt
.

Jag gav dig nån grogg för mycket”, svarar kvinnan.

”Haha ja. Men gick du hem med mig eller vad hände?”

”Jag och din kompis med grått skägg gick hem med dig... Undrar du om vi låg?”

”Haha ja. Jag låg naken imorse.”

”Nä du hade strumpor på dig"
.

"Mannen frågar då om de haft sex med varandra – och kvinnan medger:

”Hahaha ja lite. Men det var rätt oskyldigt... Jag gav dig en puss på kinden när du somnade och lämnade kvar din sista öl som du gav mig. Och jag är fullt frisk och ingen vet.”

När mannen undrar hur hon kunde vilja vara med någon som var medvetslös, blir svaret:

”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha. Men ha inte ångest, det var rätt oskyldigt och kul"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/

Tycker du att hans upprepade "Haha ja" låter som att han är jätteupprörd? För det tycker inte jag.
Det låter som att han insåg att hennes svar i skrift gick att utnyttja till att få skadestånd så det är snarare han som utnyttjar henne än tvärtom...Han borde skämmas över att ha blivit så otroligt packad och ta detta som en läxa att inte dricka så mycket nästa gång! Precis som män och kvinnor har gjort i alla tider.
Citera
2024-12-23, 06:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Intressant att se hur det här slutar. Undra vad hennes berusningsgrad kommer ha för påverkan på målet med.

Det undrar jag också. Att vittnen sett honom behöva ledsagning hem från krogen säger inte så mycket om hur han var när han kom hem. Har bara jag varit i liknande situation? Man har haft lite för roligt på krogen. Hyggliga vänner hjälper en hem. Efter lite frisk luft och ett stopp vid korvkiosken, sen är man ”fit for fight” i ett par timmar till, till vännernas förskräckelse.

Om det har gått till som kvinnan berättar så verkar hon vara en omtänksam person. Killen hade kunnat haft otur och träffat på mycket värre våldsverkare den kvällen. Han hade istället tur anser jag.
Citera
2024-12-23, 06:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Tycker du att hans upprepade "Haha ja" låter som att han är jätteupprörd? För det tycker inte jag.
Det låter som att han insåg att hennes svar i skrift gick att utnyttja till att få skadestånd så det är snarare han som utnyttjar henne än tvärtom...Han borde skämmas över att ha blivit så otroligt packad och ta detta som en läxa att inte dricka så mycket nästa gång! Precis som män och kvinnor har gjort i alla tider.

Så kan det vara. Om inte hon skämtat om ”våldtäkt” så hade han kanske aldrig kommit på den tanken? Om man känner sig våldtagen så kontaktar man väl inte förövaren för att få veta vad som hände? Eller, det kanske man gör? Men han minns ju ingenting om kvällen. Han kan ju omöjligt veta om det kvinnan berättade är sant? Det är mycket möjligt att det var han som tog initiativet. Om kvinnan anade att hon begått ett brott hade hon inte svarat så ärligt om vad som hände under kvällen.
Senast redigerad av Combival 2024-12-23 kl. 07:04.
Citera
2024-12-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Vadå mannen? Jävla medier! När det är en 17 årig tjej då är det en liten flicka. När det är en pojke då är det mannen? Hur skall dom ha det?

Han är 34 år så att skriva pojke skulle vara lite vilseledande.
Citera
2024-12-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Enligt uppgift var hon 7 år äldre än honom. Dvs sonens kompis var alltså inte jämnårig med sonen utan mer jämnårig med mamman.

Han är 34 år, hon 49. Dvs 15 år äldre.
Citera
2024-12-23, 07:32
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Detta är alltså statusen på svenska "män" numera? Sverige förtjänar sannerligen att gå under fortare än kvickt.

Jvlar vad pinsamt.
Hon kanske var ful?
Citera
2024-12-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Fy fan vad sunkigt att knulla sina barns kompisar. Det är äckligt oavsett kön på de inblandade.

Vad är problemet?
Jag tar morsan till en av mina bästa kompisar 1-2 ggr i månaden.
Det er ingen som vet, och vi mötas ofta utomhus.
Faktisk riktigt bra.
Citera
2024-12-23, 07:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ju bero på att du inte upplevt dig som våldtagen. Grejen med att inte kunna ge samtycke är för övrigt att man inte har förmågan att fatta egna beslut. Jag trodde det var solklart, men tydligen inte.

Men den här killen minns ju inget. Tror knappast att han kände sig våldtagen när han vaknade. Han ville ju bara veta vad som hänt och kontaktade kvinnan. Eftersom han inget minns kan det mycket väl ha gått till som hon berättade. Han var vaken, klädde av sig och ville ha sex. Oturligt nog valde kvinnan ett olämpligt ord i det här fallet. Hon skämtade om våldtäkt och vips så har han plötsligt blivit våldtagen.

Det skulle vara obehagligt om rätten anser att han blivit våldtagen på grund av hans minnesluckor. Kan någon verkligen påstå att det inte gick till som kvinnan berättade? Hon hade kunnat påstått att ingenting hände, och han hade då inte kunnat anmäla. Nu var hon ärlig istället..
Citera
2024-12-23, 07:42
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.

Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.

Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.

Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.

Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.

(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)

Han måste ju ha något sorts eget ansvar tycker man, visst han är full... men vem har inte varit där. Det är är ju urtypen för, "Hej jag har sex när jag är dyngrak" förmodligen med samtycke just då för han va full, men sen kommer inte ihåg nåt och ångrar sig dagen efter, eftersom hon är mamma till hans kompis.

Att anmäla detta till polisen som våldtäkt, måste ju va bland det mest gay jag har hört, fan ta din walk of shame... du va dyngrak och det är ju inte så att han är i tonåren eller ens 20års åldern, han är ju 40+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in