2024-12-22, 15:26
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Att du är väldigt oerfaren är tydligt. Många är fullt fungerande även fast de inte kommer ihåg vad de gjort.

Vad händer om båda har minnesluckor efter ett fylleknull? Ska båda in i fängelset då?
Jag är född på 70-talet så nej, jag har krökat en hel del i mina dar.

Jag skrev om det aktuella fallet där kvinnan uppenbarligen inte var lika berusad som mannen. Han var så full att han behövde hjälp att ta sig hem. Hon var den som hjälpte honom hem.

Det var en uppenbar obalans som hon utnyttjade.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nej, du verkar oerfaren. Förr sa vi: ”I mörkret är alla katter gråa. Det kvittar hur de ser ut, bara de tar möss!”.

Som någon har skrivit här i tråden, de ”damer” man följer hem när man är lite berusad ser helt annorlunda ut morgonen efter när man nyktrat till! Men hur bra sexet är brukar inte vara korrelerat med ”damens” utseende. Även en 10-poängare kan vara hopplös i sängen…

Men hur gammal är ”mannen” i detta fall? Är det en finnig fjortis? Oskuld? Eller kan det vara så att han bara gillar män?

En riktig man åker dit kvällen efter med en blombukett och en flaska vin och hoppas på en fortsättning….
Låter som ett nytt avsnitt av American CreamCheese med Stiphler som precis smakat skäggbiff och förlorat sin oskyldighet till en mycket erfaren kvinna som saknar sin ungdom.
Allas vår favorit som har vårtan på näsan

Har hänt förr, kommer ske igen.. tragi-komiskt.
En av många BabaYaga
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Det räcker med att någon bara skriver vilka GM och BO är så kan vi låsa tråden från fler meningslösa inlägg (som även detta)...
Citera
2024-12-22, 15:28
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Jag är född på 70-talet så nej, jag har krökat en hel del i mina dar.

Jag skrev om det aktuella fallet där kvinnan uppenbarligen inte var lika berusad som mannen. Han var så full att han behövde hjälp att ta sig hem. Hon var den som hjälpte honom hem.

Det var en uppenbar obalans som hon utnyttjade.

Det står ingenstans att han behövde hjälp för att ta sig hem, varför sitter ni och hittar på?
Citera
2024-12-22, 15:32
Medlem
Varför hålls inte rättegången förrän i mars??
Citera
2024-12-22, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
En 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis – på hans födelsedag.
Bland bevisen finns sms som hon skickade till mannen dagen efter.
”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha”, skrev hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis

Vad tror ni, var han med på det eller inte?
Det framstår onekligen som om han var alldeles för berusad för att kunna lämna samtycke till sex, och då är det våldtäkt oavsett kön på brottsoffret.
Senast redigerad av micro113 2024-12-22 kl. 15:35.
Citera
2024-12-22, 15:35
Medlem
Citat:
Trollar du eller har du problem med läsförståelsen? Det står ingenstans att han behövde hjälp hem.

Jag läser det mellan raderna. Han minns inte vad som har hänt, hon förstår det och fyller i luckorna. Är man så pass full att man inget minns, så är man även rejält ostadig på benen och behöver i regel hjälp hem.

Är det som står i Expressen sant, så låter det i mina öron som hon utnyttjade situationen och hade sex med honom, när han var så pass full att han inte varken kunde säga nej eller ja till det hela (dvs. han kunde inte ge samtycke). Har man sex med någon som är så pass full så är det = våldtäkt. Mannen var ledsen över det hela sedan och valde att polisanmäla.
Citera
2024-12-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har själv lyckats ha sex dyngrak flera gånger med olika högst tveksamma damer…utan att komma ihåg det efteråt.
Men inte fan gnäller jag för det.
Eller hur!
Vad i helvete är det med folk?
Haha jag vaknade upp sådär en gång med tillägget att att hela sängen var helt nerblodad...
Trodde först någon avlidit... Kommer inte ihåg ett jävla smack. Men tydligen hade jag sagt att det var skit samma (kanske?) med en mensig mutta...
Visste hur som helst inte att det skulle se ut som slakthus 5 liksom...
Så enligt folk i denna helt tappade generation borde jag satt kärringen på vatten och bröd i flera år? Kännt mig lite kränkt och ledsen och vilja hämnas med fängelse.
Normalt?
Det heter töm och glöm av en anledning pöjk!
Jomensåatt...
Senast redigerad av FreeTheSweed 2024-12-22 kl. 16:06.
Citera
2024-12-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kommer aldrig förstå varför vanligt sex där man inte typ dragit fram en kniv eller hotat sig till sex kan överhuvudtaget kallas våldtäkt.

99% av alla våldtäkter är kvinnor som ångrar sig eller som inte har lärt sig att säga ifrån och i båda fallen är det felet hos kvinnan och dennes föräldrar som inte uppfostrat en stark människa med rätt värderingar att säga ifrån eller inte ens öht umgås med potentiella våldtäksmän för det finns såna män och det är alltid de överburdusa eller dom socialt pinsamma som gör översteg sexuellt. De normala männen med status och gör rätt för sig våldtar inte för dom behöver inte våldta för dom är integrerade människor som inte ser behovet av det.

Han var för full för att kunna samtycka. Och uppenbarligen ville han inte ha sex med sin kompis mamma. Han kände sig ledsen dagen efter när han förstod vad som hänt (efter sms-konversation med kvinnan) och valde att polisanmäla.

Att ha sex med någon som inte vill ha sex = våldtäkt.
Att ha sex med någon som är för full/sover/drogad/paralyserad av skräck och därmed inte kan säga nej = våldtäkt.

Våldet består ju i princip i att man tar sig friheter med någon annans kropp, mot denna vilja/utan samtycke.
Citera
2024-12-22, 15:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det framstår onekligen som om han var alldeles för berusad för att kunna lämna samtycke till sex, och då är det våldtäkt oavsett kön på brottsoffret.
Så tolkar jag det också. Hon kan ha gjort vad hon vill med honom.
Citera
2024-12-22, 15:41
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag läser det mellan raderna. Han minns inte vad som har hänt, hon förstår det och fyller i luckorna. Är man så pass full att man inget minns, så är man även rejält ostadig på benen och behöver i regel hjälp hem.

Är det som står i Expressen sant, så låter det i mina öron som hon utnyttjade situationen och hade sex med honom, när han var så pass full att han inte varken kunde säga nej eller ja till det hela (dvs. han kunde inte ge samtycke). Har man sex med någon som är så pass full så är det = våldtäkt. Mannen var ledsen över det hela sedan och valde att polisanmäla.

Jag lyckades ta mig hem själv varje helg i 5 års tid utan att komma ihåg något så nej. Sluta läsa mellan raderna och håll dig till fakta istället.
Citera
2024-12-22, 15:45
Medlem
Citat:
Jag lyckades ta mig hem själv varje helg i 5 års tid utan att komma ihåg något så nej. Sluta läsa mellan raderna och håll dig till fakta istället.

Hon behöver ju berätta för honom vad som har hänt och verkar inte alls förvånad över att han inte minns något. Givetvis måste hon ha insett att han var alldeles för full för att kunna ge samtycke. Hon skulle helt klart ha låtit bli att ligga med sin sons kompis när han är plakat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in